2014-08-09, 20:04
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
bara jag som tycker att blizzard borde införa så att alla legendarys blir tillgängliga? de finns ju ingen trade ändå att trade dem, så dem är ju inte värt ett piss ändå? typ att man kan välja dem ifrån en lista så slipper man hålla på leta efter dem hela spelet är fucked up ändå liksom

eh va ? hur roligt hade sånt varit egentligen..
Citera
2014-08-09, 20:11
Medlem
GrafvityRidees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
eh va ? hur roligt hade sånt varit egentligen..

då slipper man lägga ner massa onödig tid på hitta bra föremål. Då har man de bästa kan fokusera på pvpa eller paragons levels, och sitta plöja
Citera
2014-08-09, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
då slipper man lägga ner massa onödig tid på hitta bra föremål. Då har man de bästa kan fokusera på pvpa eller paragons levels, och sitta plöja

"Lägga ner massa onödig tid på att hitta bra föremål". Diablo har funnits sedan 1996. Detta har varit målet sedan dess. Att lägga ner massa onödig tid på att hitta bra föremål. Jag tror att du spelar fel spel.
Citera
2014-08-10, 02:09
Medlem
Gatecreepers avatar
Saknar AH faktiskt. Det var lite som ett mini-game. Synd att den feature'n blev borttagen.
Citera
2014-08-10, 09:15
Moderator
^Eazs avatar
Fyfan, DH är op.

Började equippa min för ett par dagar sedan och fick 6p mara bonusen igår ihop med bombardier's.

Clearar T6 utan problem, och det är utan optimala rolls på många av delarna.
Citera
2014-08-11, 00:01
Medlem
Gatecreepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fyfan, DH är op.

Började equippa min för ett par dagar sedan och fick 6p mara bonusen igår ihop med bombardier's.

Clearar T6 utan problem, och det är utan optimala rolls på många av delarna.

Du kan inte köra på hardcore. Jag antar att du kör core?
Citera
2014-08-11, 04:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gatecreeper

Du är inte bättre för att du kör hardcore. Jag kör hardcore då och då (para 200 så har inte spelat jättemycket, jämfört med 542 på softcore). Jag kör DH, har 5 miljoner thoughness, 700k damage. Det är att spela hardcore, det är inte "skills" att spela hardcore med 500k skada och 20 miljoner thoughness som alla hardcore lirare gör, ni kan stå 55 minuter i fire chains i T6 innan ni ens skulle ta skada. Det är inte skills, det är bara löjligt. Och det enda ni sitter och gör är och farmar T1 dag in och dag ut, det är så jävla tråkigt. Därför föredrar jag SC över HC.

Rant slut.
Citera
2014-08-11, 07:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatecreeper

Japps, lirar inte hardcore.

Jag är alldeles för vårdslös för att lira HC, sen finns det saker jag instadör på (läs Anarch-horor som chargar från utanför skärmen ).

Dock, jämför man med mina andra chars så blev DH'n "färdig" för T6 snabbast, full mara, bombardier och en high dmg xbow och jag clearar T6 enkelt. De flesta gångerna dör jag inte en enda gång om jag själv inte gör ett misstag eller möter på packs av Anarch's.

Sen, som Prixm så har jag heller inte tålamodet att lira T1 dagarna i ända, jag börjar inte ens lira en gubbe förrän jag använt mig av RiF så den klarar T3-4 eftersom allt innan det känns så djävla meningslöst.

Dock, det ska sägas att jag är imponerad av de som har tålamodet och framför allt humöret för att lira HC, för många saker hade gått sönder i min näromgivning för att jag skulle klara det ekonomiskt
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-11 kl. 07:59.
Citera
2014-08-11, 07:57
Medlem
Gatecreepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Du är inte bättre för att du kör hardcore. Jag kör hardcore då och då (para 200 så har inte spelat jättemycket, jämfört med 542 på softcore). Jag kör DH, har 5 miljoner thoughness, 700k damage. Det är att spela hardcore, det är inte "skills" att spela hardcore med 500k skada och 20 miljoner thoughness som alla hardcore lirare gör, ni kan stå 55 minuter i fire chains i T6 innan ni ens skulle ta skada. Det är inte skills, det är bara löjligt. Och det enda ni sitter och gör är och farmar T1 dag in och dag ut, det är så jävla tråkigt. Därför föredrar jag SC över HC.

Rant slut.

För det första så har jag aldrig ens nämnt att jag är bättre för att jag kör hardcore. För det andra så har jag mer än 500k dmg på min monk. Så jag skulle föreslå att du stänger din käft och tänker till innan du skriver.

Har inte spelet på ett tag dock:

Sen ska du veta att när jag kör så kör jag minst på T3 och farmar inte bara T1. Så lägg ner skit snacket. Roligt att man kan button masha hur mycket som helst på core och sen corpse runna vidare för att döda mobs (skit kul!) Hardcore adds tension to the game!
Citera
2014-08-11, 08:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
...
Sen, som Prixm så har jag heller inte tålamodet att lira T1 dagarna i ända, jag börjar inte ens lira en gubbe förrän jag använt mig av RiF så den klarar T3-4 eftersom allt innan det känns så djävla meningslöst.
...

Det där fattar inte jag, själv solospelar jag varje gubbe genom hela grundspelet, och även om jag kör hardcore så fegspelar jag inte alltför mycket - har nog dött nästan hälften av gångerna jag mött Malthael (fast just på honom har jag börjat fegspela och går ner till Normal från Hard innan 'mötet'). Sen brukar jag lira adventure i grupp tills jag når level 70 - då tröttnar jag oftast och startar en ny gubbe
Menar absolut inte att det skulle vara "bättre" på något vis, utan endast att det är kul hur man kan köra samma spel på så olika sätt och finna olika saker "meningslösa" och andra saker roliga.
Citera
2014-08-11, 08:10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det där fattar inte jag, själv solospelar jag varje gubbe genom hela grundspelet, och även om jag kör hardcore så fegspelar jag inte alltför mycket - har nog dött nästan hälften av gångerna jag mött Malthael (fast just på honom har jag börjat fegspela och går ner till Normal från Hard innan 'mötet'). Sen brukar jag lira adventure i grupp tills jag når level 70 - då tröttnar jag oftast och startar en ny gubbe
Menar absolut inte att det skulle vara "bättre" på något vis, utan endast att det är kul hur man kan köra samma spel på så olika sätt och finna olika saker "meningslösa" och andra saker roliga.

Jo, vi är alla olika och gillar olika saker, så inget är bättre än det andra.

Personligen gillar jag att tweaka builds med gear så gubben blir optimal.

Detta är mina gubbar nu: http://www.diabloprogress.com/player/eaz-2218

Finns en del att tweaka på varje char där jag saknar perfekt roll på ett par saker, som du ser så är det bara en av varje klass, av just anledningen att jag hatar allt det där innan 70

Skulle jag vilja köra en Pet WD, så powerlvlar jag den till 70 medans min GrinReaper WD farmar gear åt den, tills den klarar T4+ själv.
Citera
2014-08-11, 09:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jo, vi är alla olika och gillar olika saker, så inget är bättre än det andra.

Personligen gillar jag att tweaka builds med gear så gubben blir optimal.

Detta är mina gubbar nu: http://www.diabloprogress.com/player/eaz-2218

Finns en del att tweaka på varje char där jag saknar perfekt roll på ett par saker, som du ser så är det bara en av varje klass, av just anledningen att jag hatar allt det där innan 70

Skulle jag vilja köra en Pet WD, så powerlvlar jag den till 70 medans min GrinReaper WD farmar gear åt den, tills den klarar T4+ själv.
Jag tror helt enkelt jag är för dålig på spelets finesser, jag fattar inte hur man gör en perfekt build, vad som är bra rolls osv. Orkar inte sätta mig in i allt vad crit dmg etc innebär så nu har jag 4 lvl 70 hc-gubbar men bara 40 paragon och klarar knappt T2
jag börjar om med en ny gubbe i väntan på nästa expansion (som förhoppningsvis kommer). Tills dess får gubbarna vila. I alla fall tills jag har en lvl 70 i varje class.
Men jag har kul på mitt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in