2014-07-06, 13:29
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Någon som kommit högt i Greater Rift? De helt omöjligt på level 33, jag kommer inte förbi den! Kartorna är förstora, min boots speed är inte så snabb tyvärr, men jag har enorm Elite Dps, vilket är välkommet!!
Mitt tips ni som inte spelar PTR skaffa Elite Damage, och Elemental utav bara helvete, annars är man körd i Greater Rift, om inte "Legendary gemsen ökar den dpsen, för de blir helt galet svårt efter tag!
Va har du för ele elite dps då?
Citera
2014-07-06, 20:55
Medlem
ImWorthlesss avatar
Så, 5 delar Aka-set, se om man måste jaga set-reduce ringen lika länge på HC som på SC
Återstår att se!

Dock vill jag nämna en sak, loota denna 2h Flail idag..

Aldrig sett eller hört talas om den, vill dock påpeka att i mitt teoretiska tänk så borde den vara bättre än Fate of Fell.
Dunka på en Phys-buffad Crusader med den där flailen jag länka, så är det insta-win!
Testade en kortis med att köra Phalanx med Bodyguard-runan (den med Avatarerna) dom är rätt sjövilda dom jäklarna!
Och med more or less ständig Aka-buff om man har setet samt endel CDR, så kan jag tänka mig att det vapnet är sjukt om det proccar bra!

Avatarerna slår för 560% Phys för den som undrar..
Samt att Crusadern har i övrigt bra skills på Phys-sidan.
Citera
2014-07-06, 22:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Så, 5 delar Aka-set, se om man måste jaga set-reduce ringen lika länge på HC som på SC
Återstår att se!

Dock vill jag nämna en sak, loota denna 2h Flail idag..

Aldrig sett eller hört talas om den, vill dock påpeka att i mitt teoretiska tänk så borde den vara bättre än Fate of Fell.
Dunka på en Phys-buffad Crusader med den där flailen jag länka, så är det insta-win!
Testade en kortis med att köra Phalanx med Bodyguard-runan (den med Avatarerna) dom är rätt sjövilda dom jäklarna!
Och med more or less ständig Aka-buff om man har setet samt endel CDR, så kan jag tänka mig att det vapnet är sjukt om det proccar bra!

Avatarerna slår för 560% Phys för den som undrar..
Samt att Crusadern har i övrigt bra skills på Phys-sidan.

Vad kör du för build?

Problemet jag ser med ovan är att de bara lever i 10sec, vilket betyder att har du inte perma Akarath, så den den helt värdelös.

Edit: Ska sägas att jag testade den innan jag fick fotf, och den var trevlig, men jag hade inte perma akarat och sen kom problemet när du du fick slut på mobs och inte dödade så mycket så snabbt.
Kör du fotf, så är den fortfarande bra även under de sekunderna som Akarat är nere (kör wrathbuilding skills under de 4-5 sekunderna jag inte har Akarat, vilket fortfarande tillåter mig att spamma shotgun).
Citera
2014-07-07, 06:28
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vad kör du för build?

Problemet jag ser med ovan är att de bara lever i 10sec, vilket betyder att har du inte perma Akarath, så den den helt värdelös.

Lite därför jag skrev med att, om man har perma-aka eller väldigt hög CDR så funkar det där vapnet ypperligt tror jag
10 sekunder, för varje mob du dödar! =)
Det är sinnessjukt ju!

Jag kör just nu Blessed Shield-build eller vad man vill kalla det då jag lootat en Jekanbord samt Gyrfalcone Foote, buffar på Holy !
Kör med 2 delar Aka, Chest och Boots för 500 strenght, behöver set-ringen för att få ut 6-set (har 5 delar)
Death Mantle shoulders, Leoric Crown head (utan socket) 700+ vit och strenght, 5.5cc 14% life..

Setup på skills; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#SlVhfQ!ZWdS!YZZccc
Citera
2014-07-07, 10:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Lite därför jag skrev med att, om man har perma-aka eller väldigt hög CDR så funkar det där vapnet ypperligt tror jag
10 sekunder, för varje mob du dödar! =)
Det är sinnessjukt ju!

Jag kör just nu Blessed Shield-build eller vad man vill kalla det då jag lootat en Jekanbord samt Gyrfalcone Foote, buffar på Holy !
Kör med 2 delar Aka, Chest och Boots för 500 strenght, behöver set-ringen för att få ut 6-set (har 5 delar)
Death Mantle shoulders, Leoric Crown head (utan socket) 700+ vit och strenght, 5.5cc 14% life..

Setup på skills; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#SlVhfQ!ZWdS!YZZccc

Problemet jag hade med det vapnet var att efter en bunch mobs så står du där med dina pets och lagom till när det är dags för nästa set mobs så har dina pets dött.

Undrar förresten hur stor goldsinken kommer vara i nästa patch, speciellt iom att jewel upgrade inte ännu är ingame.

Såg en snubbe som gjorde en T6 Goblin Rift, 255M gold vilket får mig att undra om man nu blir mer beroende av guld.

Låg själv på ~10M vid RoS release och sen låg jag runt 120M när min Crusader var "klar", efter det så ramlade jag ner på runt 60-70M när jag equippade min Wizard och Barb och nu ligger jag på drygt 100M igen.

Men, hur dyrt blir det att upgrade gems, rolla Hellfire amulet osv eftersom de har goblin portaler där du får 255M på ca 10 minuter (hur rare det nu kommer vara dvs).
Citera
2014-07-07, 16:18
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Problemet jag hade med det vapnet var att efter en bunch mobs så står du där med dina pets och lagom till när det är dags för nästa set mobs så har dina pets dött.

Undrar förresten hur stor goldsinken kommer vara i nästa patch, speciellt iom att jewel upgrade inte ännu är ingame.

Såg en snubbe som gjorde en T6 Goblin Rift, 255M gold vilket får mig att undra om man nu blir mer beroende av guld.

Låg själv på ~10M vid RoS release och sen låg jag runt 120M när min Crusader var "klar", efter det så ramlade jag ner på runt 60-70M när jag equippade min Wizard och Barb och nu ligger jag på drygt 100M igen.

Men, hur dyrt blir det att upgrade gems, rolla Hellfire amulet osv eftersom de har goblin portaler där du får 255M på ca 10 minuter (hur rare det nu kommer vara dvs).

Jag hade 270mille då RoS kom, har bränt allt + ca 500-600 mille till som lootats/sålts saker för.
Ligger ständigt under 10 mille i SC
HC har jag aldrig varit över 5mille ens.
Citera
2014-07-07, 18:16
Medlem
alienDNAs avatar
T6 azmodan:
https://www.youtube.com/watch?v=XnBncPjL0Lo&feature=youtu.be

T4 rift demo:
https://www.youtube.com/watch?v=nu6d8W8zW2g&list=UUvAHRYf9lMa3hEbARH2NoRQ

agentpewpew wizard CC build
ps: de e inte jag som e agentpewpew men han e bannad från FB atm :P
Citera
2014-07-07, 22:26
Medlem
Eyedols avatar
Jaha, när tror vi att patchen kommer då? Med ladders o greater rifts osv

Denna vecka?
Citera
2014-07-07, 22:30
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol

Denna vecka?
Lol.
Ne 2-3 månader
Citera
2014-07-07, 23:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol

Denna vecka?

Inte en chans, jewels är inte ens i PTR, vissa legs kommer upp som "icke lootable".

2-3 månader.
Citera
2014-07-08, 13:03
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Den ENDA orsaken att jag inte pallar spela HC är att du dör när blizzards skit servers crashar, vilket händer ett par ggr i månaden.

Bara kolla in HC forumet på blizzards hemsida och se dom eviga posterna med folk som är knäckta för att deras i princip odödliga heroes har dött pga skitiga servers.

Bullshit, i 99% av fallen är det definitivt inte blizz servers som "kraschar" utan användarens lina.
Du tror inte det skulle vara lite större uppståndelse än vad 2 trådar om dagen innebär, om 100% av spelarna på en given tidspunkt blev dc'ade (och majoriteten dog).

Vet inte hur många timmar jag har på hc, men spelade en vecka sc närspelet kom för två år sen, sen har jag enbart spelat hc. Under dessa 2k + timmar effektiv speltid har jag vid 2 tillfällen varit med om att servern har disc'at mig.
Citera
2014-07-08, 14:54
Medlem
Troll0lzs avatar
Lirar DH med 5p Marauder + Tasker. Har dock lite problem med min CDR då jag inte hinner slänga upp mer än 2 (max 3) sentries för varje elite pack. Hur mycket CDR bör man ha när man kör denna builden? Känns lite surt att behöva offra Crit i paragon för att sätta på CDR..

Min nuvarande CDR är 26.34% (endast från gear, inget i paragon), men känner att den måste upp lite för att vara optimal.

Hur hög bör min CDR vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in