2014-07-15, 13:16
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du har Jekanboard som gör så att du får fler sköldar, sen har du Gyrfalcon's Foote 1h Flail som tar bort kostnaden på Blessed Shield (brukar köra dem när jag farmar keys på crusadern och bara kedjekasta blessed shield)

http://us.battle.net/d3/en/item/gyrfalcons-foote

http://us.battle.net/d3/en/item/jekangbord

Aha så var det ja, tack. Gillar passiven för 1hands men känns som gyrfalcon är ett måste? Har iofs en del rcr från diverse set-delar men det känns inte som det kommer räcka.
Citera
2014-07-15, 13:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Aha så var det ja, tack. Gillar passiven för 1hands men känns som gyrfalcon är ett måste? Har iofs en del rcr från diverse set-delar men det känns inte som det kommer räcka.

iom att jag aldrig testat den kombinationen på svårare än normal så kan jag inte uttala mig hurvida det är ett måste
Citera
2014-07-15, 13:48
Medlem
fgnms avatar
Citat:
iom att jag aldrig testat den kombinationen på svårare än normal så kan jag inte uttala mig hurvida det är ett måste

Ska definitivt prova ikväll iaf. I värsta fall får man väll sänka svårigheten lite. Körde t4 med den builden jag har nu, fast tyckte single target dmg va för kass så kör t3 som standard.
Citera
2014-07-16, 11:05
Medlem
har precis tankat PTR efter ett par månaders uppehåll och är inte särskilt påläst på patchnotes m.m. testat lite greater rifts och det börjar gå hyfsat slött nu (är på 34) med min DH som är nästintill maxad pre-PTR. finns det några nya items/strategier man kan använda sig av för att ta sig ännu längre?
Citera
2014-07-16, 11:24
Moderator
^Eazs avatar
Testade en solo T5 med Grin Reaper builden imorse och det gick lekande lätt faktiskt.

Och då ska man ändå ha i åtanke att endast 3 saker (SoJ, Grin Reaper och Serpent) är "rätt" saker som inte ska bytas ut såvida jag inte får bättre roll självfallet.

Resten av gearet är fel saker jag bara slängt på, men inte itemen som är planerad för sloten ifråga, så tror faktiskt Grin Reaper builden kan bli mycket kul och bra.
Citera
2014-07-17, 12:18
Moderator
^Eazs avatar
Lirade en runda imorse (två T4 rifts) på WD'n och fick både en 70 Witching Hours (hade legacy 60 WH innan) och en ny Grin Reaper mask.

Börjar närma mig gearet jag vill ha (eller närma mig och närma mig, fortfarande rätt rare saker jag behöver, Aughilds Shoulder, Chest och Bracer, Tall Mans Finger, Bättre Taskers, Rhen'ho Flayer + ett par bra boots. Sen skulle jag inte säga nej till en bättre SoJ och gärna en Countess Julia's Cameo eftersom Arcane Sentries dödar mig mest av allt i spelet)
Senast redigerad av ^Eaz 2014-07-17 kl. 12:20.
Citera
2014-07-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Beror på build som sagt, men phys/fire (pet doc) eller cold (jade doc) är de populäraste endgame buildsen. Finns några poisonbuilds men inget jag skulle rekommendera.
Kanske noob-fråga, men vilka items kan ge elemental dmg? Jag spenderade pinsamt mycket shards på att försöka få pants med +elemental. Sedan slog det mig att det kanske inte ens går att få på pants. Svar uppskattas. Länk till en databas där jag själv kan kolla sånt här i framtiden uppskattas ännu mer.
Citera
2014-07-18, 20:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashnak
Kanske noob-fråga, men vilka items kan ge elemental dmg? Jag spenderade pinsamt mycket shards på att försöka få pants med +elemental. Sedan slog det mig att det kanske inte ens går att få på pants. Svar uppskattas. Länk till en databas där jag själv kan kolla sånt här i framtiden uppskattas ännu mer.

Bra tråd: http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/82397-list-of-skill-dmg-and-elemental-dmg-affixes

Står under "All Classes" för varje slot, t.ex Gloves har bara Frost/Fire dmg

Edit: Legs kan bara rolla poison tror jag Swamp Land Waders
Citera
2014-07-18, 23:29
Medlem
Citat:
Bra tråd: http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/82397-list-of-skill-dmg-and-elemental-dmg-affixes
Har bara hunnit börja titta på det.

Tack!
Citera
2014-07-20, 09:25
Medlem
ImWorthlesss avatar
Efter att kört endel HC nu senaste 3-4 veckorna så körde jag 2 rifts på T6 nyss som WD på SC med en build jag såg på youtube, snubben som körde det är en brittisk sjukt härlig karaktär som lriar WD och tipsar om diverse builds.
Han kallade denna för "toxic hound"
Pure and simple, Poisonbuffa din WD, 3 delar Aughild, Jeram, Taskers, SoJ (om du har), Tall Mans Finger, Rehno-vapen, Orm-mojo, valfria dojor och amu..

Tuta o kör!
Hade all gear i stash för denna build, så jag testade, kom upp i 1.16mille dps i invent och 1.6mille med elementalbuff + endel till för Elits.
Sinnessjukt vad skada den builden gjorde imo.

Jag har en känsla av att WD är rätt OP nu med tanke på alla olika builds som man kan skapa med den, Jade, ren pet-build, "toxic hound" samt enstaka fire-builds och fortfarande facerolla allt från T5 och T6..

Länk till snubbens klipp; https://www.youtube.com/watch?v=a1BuidfcC7Y
Citera
2014-07-20, 15:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Efter att kört endel HC nu senaste 3-4 veckorna så körde jag 2 rifts på T6 nyss som WD på SC med en build jag såg på youtube, snubben som körde det är en brittisk sjukt härlig karaktär som lriar WD och tipsar om diverse builds.
Han kallade denna för "toxic hound"
Pure and simple, Poisonbuffa din WD, 3 delar Aughild, Jeram, Taskers, SoJ (om du har), Tall Mans Finger, Rehno-vapen, Orm-mojo, valfria dojor och amu..

Tuta o kör!
Hade all gear i stash för denna build, så jag testade, kom upp i 1.16mille dps i invent och 1.6mille med elementalbuff + endel till för Elits.
Sinnessjukt vad skada den builden gjorde imo.

Jag har en känsla av att WD är rätt OP nu med tanke på alla olika builds som man kan skapa med den, Jade, ren pet-build, "toxic hound" samt enstaka fire-builds och fortfarande facerolla allt från T5 och T6..

Länk till snubbens klipp; https://www.youtube.com/watch?v=a1BuidfcC7Y

Det är han jag fick min Grin Reaper build från. Gillar hans videos.
Citera
2014-07-20, 20:30
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Jag har en känsla av att WD är rätt OP nu
Det vet alla redan. patch 2.1 kommer inte ändra något. WD blir ännu mera OP medan munken fortsätter vara klart sämsta karaktären. Blizzard bryr sig inte om vad fansen tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in