2014-07-05, 16:16
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag beundrar faktiskt alla som lirar HC, jag skulle inte klara att lira det, har inte ens en HC karaktär.

Dels är jag alldeles för vårdslös när jag spelar rusar rakt in i mobs, missar att springa ut från molten explosioner osv osv, ser alltid film/serie/fotboll medans jag lirar, tar random afk när jag soloar + har inte humöret för att klara att en karaktär dör .p

Jag har kört SC 2500+ timmar innan jag starta min HC karaktär.
Jag, precis som dig är vårdlös som satan på SC, dock så bryr man sig ju inte där heller om man dör, för det kostar lite guld att repa armor bara

HC så är allt du satsat kört rakt av vilket gör det mer spännande då i mitt tycke så får man mer "kärlek till spelet" då man verkligen är med hela tiden.

jag menar, ta innan RoS kom, "alla" körde WW-barb på tuffast möjliga svårighet och sen titta på film samtidigt typ, var bara hålla en knapp o inte bry sig ett dugg
Eller Firebat-WD, ut med lite grön klegga, samma mobs, hålla in Firebat, GG!

i HC så behåller du dock din Stash och de items du har där, para-points osv.. Så som SNakePlisssken skriver, spara endel items på låg level med så går det snabbare att komma igång på nytt
Fördel är att om man ramlar över lvl 60 eller om det var att man döda Malthael så har man Adventure Mode och kan köra Bountys med.
Samt marquise gems, dänga in röda Gems i socket-vapen gör sjukt mycket på låg level
Likaså Vita-gems i armor osv så du kan köra tuffare svårigheter i början för snabbare levels om man nu kör ensam och inte har polare man kan lira med
Citera
2014-07-05, 16:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Kom på ett HC-tips till alla som tror de kommer slå sönder datorn om karaktären dör men ändå vill testa. Ladda hem PTR'en och kör hardcore - då VET ni ju att min kommer bli av med gubben förr eller senare (när PTR'en går live), så det kanske kan ta bort lite av den värsta ilskan om ni dör?
Citera
2014-07-05, 18:53
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OM du trots allt vill prova HC så kan jag ju berätta att det är mycket lättare än SC - dvs du dör inte lika ofta även om du agerar likadant och är lika vårdslös - jag missar ofta explosioner, det enda jag försöker akta mig noga för är såna där frysbomber (det var så jag dog sist dock...)
Ett bra HC-tips är att se till att spara alla "bra" items du byter ut - även på hyfsat låg level, så har du kvar dem till uppbyggandet av nästa karaktär om du dör.

Har du väl provat så fastnar du lätt i HC Och man blir kanske arg när första gubben dör - sen vänjer man siug och inser att det är uppbyggandet som är det roliga - att traggla runt på level 70 och köra rifts i all evighet känns inte alls så lockande längre.

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Jag har kört SC 2500+ timmar innan jag starta min HC karaktär.
Jag, precis som dig är vårdlös som satan på SC, dock så bryr man sig ju inte där heller om man dör, för det kostar lite guld att repa armor bara

HC så är allt du satsat kört rakt av vilket gör det mer spännande då i mitt tycke så får man mer "kärlek till spelet" då man verkligen är med hela tiden.

jag menar, ta innan RoS kom, "alla" körde WW-barb på tuffast möjliga svårighet och sen titta på film samtidigt typ, var bara hålla en knapp o inte bry sig ett dugg
Eller Firebat-WD, ut med lite grön klegga, samma mobs, hålla in Firebat, GG!

i HC så behåller du dock din Stash och de items du har där, para-points osv.. Så som SNakePlisssken skriver, spara endel items på låg level med så går det snabbare att komma igång på nytt
Fördel är att om man ramlar över lvl 60 eller om det var att man döda Malthael så har man Adventure Mode och kan köra Bountys med.
Samt marquise gems, dänga in röda Gems i socket-vapen gör sjukt mycket på låg level
Likaså Vita-gems i armor osv så du kan köra tuffare svårigheter i början för snabbare levels om man nu kör ensam och inte har polare man kan lira med

Vet att jag skulle vakna en morgon och ha en känsla av "fan, fyllespelade jag HC igår? Har ett svagt minne att Butcher Rift Guardian dödade mig"
Citera
2014-07-05, 20:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vet att jag skulle vakna en morgon och ha en känsla av "fan, fyllespelade jag HC igår? Har ett svagt minne att Butcher Rift Guardian dödade mig"

Har själv somnat 2 gånger (tack vare en viss vin-intoxinering) och "dödat" mina HC-hjältar - men allvarligt, vad gör det? Det är bara att börja om och försöka göra bättre - Herregud, ta det inte så allvarligt! Tänk att du får chansen att göra en BÄTTRE gubbe!

Själv ser jag HC nästan som ett annat spel än SC. Det är inte frågan om att bli absolut bäst i hela universum och hitta den allra bästa builden med de allra bästa delarna, det handlar mer om att se hur långt man kan nå, och när det skiter sig börjar man om och har då fördelen av de items man sparat tidigare - man bygger sig långsamt framåt till bättre förutsättningar - och man blir både mer fäst vid sina "gubbar" samtidigt som man lär sig att de försvinner och man måste börja om. Svårt att beskriva, men definitivt (i mina ögon) ett mycket mycket roligare spel. Dock hade jag jäkligt kul även i SC tidigare
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-07-05 kl. 20:41.
Citera
2014-07-05, 21:36
Bannlyst
HC är defintivt bättre än SC. Ett helt nytt spel och det förändrade min kärlek till diablo 3 totalt, skulle ALDRIG kunna tänka mig SC hädanefter, kanske blir några spel när 2.1 kommer och man vill komma högt i någon greater rift men mer än så icke. Rekommenderar folk att börja med HC.

Trodde aldrig jag skulle börja med HC när jag väl satt där med några schyssta SC karaktärer men när jag gett det en chans så ångrar jag det inte en sekund.
Citera
2014-07-05, 22:14
Medlem
Jag har spelat ganska lite jämfört med de flesta som skriver i denna tråd. Har kört WD senaste tiden, antar att det jag spelar kan klassas som en pet-build. Har dock inte läst mig till på nätet vad för skills man skall ha utan har byggt min gubbe efter eget förstånd. Hade hittat ganska lite bra grejor tills idag.

Idag fick jag Mask of Jeram: dina pets gör cirka 90% mer skada.

Samt Uhkapian Serpent: [25% till 30%] av den skada du tar förflyttas till dina Zombie dogs.

Nöjd
Citera
2014-07-06, 01:37
Medlem
Den ENDA orsaken att jag inte pallar spela HC är att du dör när blizzards skit servers crashar, vilket händer ett par ggr i månaden.

Bara kolla in HC forumet på blizzards hemsida och se dom eviga posterna med folk som är knäckta för att deras i princip odödliga heroes har dött pga skitiga servers.
Citera
2014-07-06, 08:22
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Kan säga helt ärligt till dig, i Lördags startade jag min HC snubbe, i fyllan
Efter några whisky och rom så la jag mig på kvällen, då hade jag kommit till level 60+

Söndagen, bakis/nykter kör jag och den dör på lvl 68
Så fylle-spela HC går
Citera
2014-07-06, 11:22
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
WD är ett utmärkt val. Gillar även Crusader upp till 70+ nånstans där den stannar av lite i utvecklingen..

Fast egentligen är jag inte nån vidare auktoritet på detta - jag bara lallar runt i mitt eget tempo och låter det gå som det går Fattar inte så mycket av alla dessa builds som folk tänker igenom så noga (alltså jag fattar vad de gör men inte hur )

70+?

Ja hc är mkt roligt.
Hade gärna spelat det men då jag nån gång då och då får Timeout 3007 (dc) titt som tätt är det omöjligt att lira hc.
Senast redigerad av alienDNA 2014-07-06 kl. 11:25.
Citera
2014-07-06, 11:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
70+?

Ja hc är mkt roligt.
Hade gärna spelat det men då jag nån gång då och då får Timeout 3007 (dc) titt som tätt är det omöjligt att lira hc.
Jag menade när man har kommit upp i level 70 och därefter (paragon levels alltså)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-07-06 kl. 12:23.
Citera
2014-07-06, 12:00
Medlem
Opilus5500s avatar
Någon som kommit högt i Greater Rift? De helt omöjligt på level 33, jag kommer inte förbi den! Kartorna är förstora, min boots speed är inte så snabb tyvärr, men jag har enorm Elite Dps, vilket är välkommet!!
Mitt tips ni som inte spelar PTR skaffa Elite Damage, och Elemental utav bara helvete, annars är man körd i Greater Rift, om inte "Legendary gemsen ökar den dpsen, för de blir helt galet svårt efter tag!
Citera
2014-07-06, 12:42
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Någon som kommit högt i Greater Rift? De helt omöjligt på level 33, jag kommer inte förbi den! Kartorna är förstora, min boots speed är inte så snabb tyvärr, men jag har enorm Elite Dps, vilket är välkommet!!
Mitt tips ni som inte spelar PTR skaffa Elite Damage, och Elemental utav bara helvete, annars är man körd i Greater Rift, om inte "Legendary gemsen ökar den dpsen, för de blir helt galet svårt efter tag!
Har kört ett Greater Rift som WD, klarade lvl 32 på ca 14 minuter. Vid tillfället hamnade jag på top 50+ iallafall. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in