Citat:
Ursprungligen postat av
Aceyalone
både på eu och us-forumen är det där i särklass det absolut vanligaste argumentet som reflex-artat yttras av de utan ringen/ringarna ifråga.
själv har jag 4st och om jag vore riktigt petnoga skulle jag orkat störa mig på att alla har str som main-stat men ödmjuk som man blir efter en viss tids mer eller mindre peka på vad jag vill ha-flyt utan kadala-curling, bryr jag mig inte nämnvärt om min enchantress eller scoundrel sitter och trycker på fel stats så länge jag kan spela lite nedcabbat och inte noja mig över för stora eller dubbla elite-pulls.
ps. det är inte 1 föremål utan 3 som krävs .ds
Ens merc är i stort sett värdelös vilka föremål han ens har så en unity på honom är inte så mycket värre än en "bis ring". Immortality unika är även givet på mercen eftersom den dör för ofta utan den.
Om vi jämför soj med unity tappar man bara några % elit skada om jag inte minns fel men då tar då också 50% mindre skada.
Unity tar alltså bara upp
en plats på din karaktär. Du tappar några enstaka stats för att dubbla din effektiva HP. Unity ringen hade varit OP även om den gav negativa stats.