2014-03-21, 15:12
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Att vettskrämda isolationister som du och dina tvillingar inte tar in vad bilderna visar, hade jag knappast räknat med nej.
Förhoppningsvis blir någon lite mer upplyst om hur bad & gästtillfällena såg ut i praktiken.

På den tiden jag badade i skolan så hände exakt all skit före och efter simningen.

Under själva lektionen så kunde man inte göra så mycket för då var man i en bassäng och simmade samt hade 8 par ögon på sig.

Tänk lite.
Citera
2014-03-21, 15:17
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Har din 6-åring kommit hem och varit otrygg och rädd för att en svart unge har hotat och använt våld mot honom/henne?

Eller är det bara så att du antar att skulle hända?

En polares 8 åriga son blev knivrånad av 3 stycken 20-åriga negrer i göteborg. Så visst händer det

.
Citera
2014-03-21, 15:43
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
"Vit skola", jag antar att dina bekanta har likadan syn på invandrare som du har. Om en svensk unge beter sig illa så beror det på allt annat än ungens hudfärg, det kan vara uppfostran, föräldrar, var de bor etc. Men så fort en invandrarunge gör något så är det enbart för att "de är såna".

Haha. Du reagerar på "vit skola". Tänk om det inte bor några invandrare i hela kommunen som kan eller vill gå i just den skolan och att den ligger 3 mil ute på landet? Är den fortfarande rasistisk då?

Citat:
Ponera detta exempel: Johan och Ahmed bråkar om en skitgrej (som barn oftast gör). Ahmed säger ifrån eller ev. knuffar Johan. Johan kommer hem och gråter för att Ahmed var taskig.
Johan däremot kommer just det vara en martyr och snacka skit till alla och göra så att Ahmed hamnar utanför gruppen.

Du är ju fan dum i huvudet på allvar. Hoppas du dör. Idag.

.
Citera
2014-03-21, 15:44
Moderator
Tinuviels avatar
Riktigt otäckt. I en krönika av Lotta Bruér (TTELA) - som jag inte kan hitta på nätet - framkommer det att ett barn dödshotats, ett annat skållat/nedkyld när ett annat barn vred om temperaturvredet i duschen och det har förekommit flera slagsmål i kapprummet.

6-åringar!

Vilken förälder tar INTE sitt barn ur undervisningen när sådana förhållanden råder?
Citera
2014-03-21, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Riktigt otäckt. I en krönika av Lotta Bruér (TTELA) - som jag inte kan hitta på nätet - framkommer det att ett barn dödshotats, ett annat skållat/nedkyld när ett annat barn vred om temperaturvredet i duschen och det har förekommit flera slagsmål i kapprummet.

6-åringar!

Vilken förälder tar INTE sitt barn ur undervisningen när sådana förhållanden råder?
Hittade. Låter inte kul alls...

Citat:
I skrivelsen till skolan räknar föräldrarna upp ett antal orsaker till att ”samarbetet i dess nuvarande form avslutas med omedel*bar verkan”. Ett barn har utsatts för dödshot, ett barn har råkat ut för att värmereglaget i duschen vridits om, det har varit oroligt i bassängen, slagsmål i kapprummet på Försprånget, för många barn på för liten yta vid lek och måltid.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2969708-det-finns-fragor-som-maste-diskuteras
Citera
2014-03-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Haha. Du reagerar på "vit skola". Tänk om det inte bor några invandrare i hela kommunen som kan eller vill gå i just den skolan och att den ligger 3 mil ute på landet? Är den fortfarande rasistisk då?

Du är ju fan dum i huvudet på allvar. Hoppas du dör. Idag.

.

Då är det ju fan klart att ingen invandrare går där. Nu snackade jag om folk som sätter sin unge i en skola tvärs över staden de bor i för att slippa att de ska gå i en skola med några invandrare.

Du är ju den som är dum i huvudet. Du visar totalt brist på argumentationsteknik när du säger att du hoppas någon dör . "PK-media" har fan inte fel om er rasister, ni är ju dumma i huvudet. OCH ja du är rasist, det ser man på ditt ordval och din människosyn. Förmodligen hade du ju slagit mig om du stod framför mig trots att jag är tjej för att jag inte håller med dig.
Citera
2014-03-21, 16:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Fortsatt-okning-av-utrikes-fodda-i-Sverige/

16 % är snittet. Jag hade lite gammal siffra men hamnade mer rätt än du.

16% är enl. dig snittet för VAD? Du länkar till en sida hos SCB:"Fortsatt ökning av utrikes födda i Sverige". Där kan man läsa:

Citat:
Andelen av befolkningen som är född utomlands har ökat under lång tid. Vid början av 2000‑talet var den elva procent av Sveriges folkbokförda befolkning. Under 2012 ökade siffran till 15 procent.

I tabellen på sidan 8, sist i den här publikationen från SCB anger man för 2010:

Utrikes födda 15 %

Född i Sverige med 2 utrikes födda föräldrar 4 %

Född i Sverige med 1 utrikes födda föräldrar 7 %

Summa 26 % med utländsk bakgrund (2010) Idag är det ngr procent högre.

http://www.scb.se/Statistik/BE/BE0101/2010A01L/Utrikes_fodda.pdf

-----

Igår skrev du:

Citat:
Lustigt att ingen av föräldrarna själva påstår att våldsamma handlingar ligger till grund. Sedan trådstarten, nästan, har jag sökt förklaringar som ger stöd för föräldrarnas agerande men kammat noll. Jag ser ingen annan förklaring än att detta bara handlar om rent och skärt ogillande.

När du blev visad att du hade fel, så skrev du:

Citat:
..jag [kan] inte se hur dessa avtryck från verkligheten speglar en hotfull och våldsam miljö.

[---]

...det som behövs är ändå möten mellan människor som kan ge lite insikt och skapa förståelse för olikheter. Framför allt leder dessa möten till mindre kriminalitet i utanförskapsområdena, vilket gynnar dig också. Du verkar vara hyfsat begåvad i skallen så du borde kunna se effekterna. Givet att du ser bortom den personliga uppoffringen och tänker längre än här och nu.

Det var dessa möten som skolorna i Trollhättan ville få till. Men en skraj föräldrakår hindrade dem.

Ytterst handlar det om moral.

Enligt dig (rätta mig om jag har fel) så bör etniskt svenska föräldrar acceptera, som en "personlig uppoffring", att deras egna små barn blir slagna, sparkade och hotade eftersom sådana "möten" (enl. dig) "[leder till] till mindre kriminalitet i utanförskapsområdena".

Även om du skulle ha rätt - vilket jag betvivlar - så är det omoraliskt att betrakta etniskt svenska barn blott som ett medel (som du ska offra) för att uppnå ett högre ändamål.
Citera
2014-03-21, 16:33
Medlem
gringo1s avatar
Invandrare från våra getton spelar alltid "apa" i simhallar kolla på äventyrsbaden noll repekt för innomhus badmiljö, vakter vid komunala bad och vattenland.

Jag förstår föräldrarna.
Citera
2014-03-21, 16:43
Medlem
Citat:
Då är det ju fan klart att ingen invandrare går där. Nu snackade jag om folk som sätter sin unge i en skola tvärs över staden de bor i för att slippa att de ska gå i en skola med några invandrare.

Du är ju den som är dum i huvudet. Du visar totalt brist på argumentationsteknik när du säger att du hoppas någon dör . "PK-media" har fan inte fel om er rasister, ni är ju dumma i huvudet. OCH ja du är rasist, det ser man på ditt ordval och din människosyn. Förmodligen hade du ju slagit mig om du stod framför mig trots att jag är tjej för att jag inte håller med dig.

Men vi gör så här, rent hypotetiskt är det alltså nu

OM dina barn kom hem och sa att dom blev rånade på kläder eller kallad för svennehora dagligen skulle du då alltså inte flytta dom till en skola tvärs över stan bara för att du skulle kunna tolkas som rasistiskt?

Jag vet att alla barn utan att gå in på ursprung kan vara genom jävlig, har själv suttit i samtal med en "svensk" grabb som mobbade min dotter, skillnaden var här att han slutade när jag förklarade att nästa konsekvens blir polisanmälan och soc utredning

Det betyder inte att jag för den sakens skull skulle tillåta mina döttrar att gå på min gamla skola där senast för ett år sen konstaterades att svenska barn som är i minioritet måste lära sig persiska för att kunna interagera med klasskompisar

Sverige har gått överstyr när vi inte får ha självbestämmande över våra barns välmående och barnlösa mångkulturvurmare är beredd att offra dom för att själv kunna somna gott, skulden i den här frågan ligger på föräldrarna till barnen som inte kan följa dom sociala normer vi har
Inte på föräldrarna som faktiskt försöker skydda sina barn från övergrepp
Citera
2014-03-21, 17:09
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Nu snackade jag om folk som sätter sin unge i en skola tvärs över staden de bor i för att slippa att de ska gå i en skola med några invandrare.

Du måste fråga dig VARFÖR vi svenskar krånglar till det för oss, och dyrt blir det också. Jag, inklusive nästan alla mina vänner och bekanta har flyttat ifrån sina trevliga områden nära centrum för att undvika att barnen hamnar på mångkulturella skolor. Vi har betalat dyrt för att bo i områden som ger våra barn frihet från mångkultur. Trots att vi trivdes i våra gamla områden.

Varför gör människor så? Är det helt irrationellt, eller finns det kanske orsaker som är giltiga?

Flera av mina vänner har syskonbarn som fick uppleva mångkulturen på skolorna på 90-talet. Min gamla skola havererade totalt när invandrarna började välla in i den: droger till den grad att polisen bevakade skolan VARJE dag, våld mot svenskarna, vapenbrott (!) med mera.

Dessa invandrare bor i en del av staden som alltid har ansetts vara ett getto - men innan våra "nya" invandrare - araber, kosovoalbaner, svarta - FANNS INTE den problematiken ens i närheten av den grad den finns idag på dessa skolor.

Jag KÄNNER bekanta vars små barn (8-10 år) har rånats på mobiler och pengar av svartmuskiga invandrare, och flera av dessa små barn mår dåligt av dessa händelser idag. Dessa barn går på dessa skolor.

Du verkar tro att det handlar om helt obefogad rasism. Men jag säger till dig att det handlar om invandrarnas beteende kontra våra barns välgång och trygghet och INGET ANNAT.
Senast redigerad av Cimmerian 2014-03-21 kl. 17:17.
Citera
2014-03-21, 17:11
Medlem
Europes avatar
Härligt, jag skrev ett inlägg om en personlig erfarenhet från barndomen och att det kan vara liknande, eller helt andra, anledningar till att föräldrar har protesterat i den ena gruppen, medan det är ett av flera tusen tecken på den ökända mentala svenska efterblivenheten att vuxna människor tror på fullt allvar att de utan att ha minsta insyn i händelserna (vilket förmodligen inte ens de anställda och föräldrarna har helt), så kan de utläsa både vad som har hänt och t.o.m. utröna personliga egenskaper hos de föräldrar som de överhuvudtaget inte ens känner till. Omedelbart efter mitt inlägg kom det just sådana inlägg, där folk återingen tror sig veta in i minsta detalj vad som har hänt, vilka uppfattningar föräldrarna har, hur deras psykologiska profil ser ut m.m., utan att ha minsta insyn i varken händelsen eller de personer som berörs. Kort sagt, det är som att hälla vatten på en gås...

Och som jag skrev då: förvänta er inga intellektuella förbättringar från svenskarna när det gäller allt från framtida PISA-resultat till svensk "samhällsforskning". Svenskarna är och kommer att åtminstone under överskådlig tid förbli det märkbart mest okunniga, psykotiska och förståndshandikappade folket i hela Västvärlden. Som ni ser, så hjälper det inte ens att peka på de mest uppenbara tankefel, då de flesta är helt oemottagliga mot att ta in sådant.

När det gäller en del mer psykopatliknande personer inom det svenska etablissemanget som ropar omedelbart "rasist", trots att de vet att det förmodligen inte har något med saken att göra, samt dessutom lägger de själva betydande mängder pengar på att de och deras barn ska slippa ha minsta kontakt med familjer från Afrika och Mellanöstern i vardagen, så tror jag det har diskuterats uttömmande vid det här laget. Har man inte greppat det ännu, så lär man inte greppa det i framtiden heller.
Citera
2014-03-21, 17:21
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:

Fast den du skrev till har flyttat hela sin familj till ett ställe som har en vit skola utan problem. Och du förstod inte poängen i det jag skrev.

.
Senast redigerad av StraightToHail 2014-03-21 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in