Citat:
Ursprungligen postat av
Othfanaticos
Nu snackade jag om folk som sätter sin unge i en skola tvärs över staden de bor i för att slippa att de ska gå i en skola med några invandrare.
Du måste fråga dig VARFÖR vi svenskar krånglar till det för oss, och dyrt blir det också. Jag, inklusive nästan alla mina vänner och bekanta har flyttat ifrån sina trevliga områden nära centrum för att undvika att barnen hamnar på mångkulturella skolor. Vi har betalat dyrt för att bo i områden som ger våra barn frihet från mångkultur. Trots att vi trivdes i våra gamla områden.
Varför gör människor så? Är det helt irrationellt, eller finns det kanske orsaker som är giltiga?
Flera av mina vänner har syskonbarn som fick uppleva mångkulturen på skolorna på 90-talet. Min gamla skola havererade totalt när invandrarna började välla in i den: droger till den grad att polisen bevakade skolan VARJE dag, våld mot svenskarna, vapenbrott (!) med mera.
Dessa invandrare bor i en del av staden som alltid har ansetts vara ett getto - men innan våra "nya" invandrare - araber, kosovoalbaner, svarta - FANNS INTE den problematiken ens i närheten av den grad den finns idag på dessa skolor.
Jag KÄNNER bekanta vars små barn (8-10 år) har rånats på mobiler och pengar av svartmuskiga invandrare, och flera av dessa små barn mår dåligt av dessa händelser idag. Dessa barn går på dessa skolor.
Du verkar tro att det handlar om helt obefogad rasism. Men jag säger till dig att det handlar om invandrarnas beteende kontra våra barns välgång och trygghet och INGET ANNAT.