2014-03-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
"Vit skola", jag antar att dina bekanta har likadan syn på invandrare som du har. Om en svensk unge beter sig illa så beror det på allt annat än ungens hudfärg, det kan vara uppfostran, föräldrar, var de bor etc. Men så fort en invandrarunge gör något så är det enbart för att "de är såna".

Jag känner personligen till flera fall där svenskar har betett sig illa, samma sak med invandrare. Men jag ser inte personens ursprung som den primära orsaken, visst kan det spela roll hur vi reagerar i en situation eftersom svenskar är kallblodigare än invandrare. En svensk går inte till attack, snarare håller en svensk unge på med nätmobbning, skitsnack bakom ryggen, vänder folk mot varandra. En invandrare säger oftare ifrån och därför anses den vara aggressiv.

Ponera detta exempel: Johan och Ahmed bråkar om en skitgrej (som barn oftast gör). Ahmed säger ifrån eller ev. knuffar Johan. Johan kommer hem och gråter för att Ahmed var taskig.
Johan däremot kommer just det vara en martyr och snacka skit till alla och göra så att Ahmed hamnar utanför gruppen.

Samma sak sker på arbetsplatser dagligen där en invandrare oftast säger till en människa direkt, medan svensken snackar skit till hela gruppen.

Hur blir det för dina döttrar sen när de kommer ut i samhället? Ska du ha dem i en "vit bubbla" för all evighet? Nej de kommer få en fet chock när de ser att alla inte heter elin, anna och johan.

Men ja alla väljer och uppfostra sina barn som de vill.

Men här begår du ju en tankevurpa av rang, i ditt exempel tjafsar två barn precis som barn gör. Så långt är jag med, men det är barnet som väljer att inte bruka våld som är den onda?? När jag växte upp blev vi bussade till förorten från landet för att gå högstadiet, du menar alltså då att vi var rasister när vi pratade om hur snabbt vissa hade att ta till våld för att få mitt godis, rätten att spela innebandy på fritidsgården osv?

För oss var det en kulturkrock och nånting nytt som vi växt upp med skulle få konsekvenser om vi gjorde.

Tyvärr så funkar inte det så i alla kulturer och där av väljer en sund förälder dvs jag att inte utsätta mina barn för det, allt stöd till föräldrarna som vågar ta dom tuffa besluten i ett vidrigt jävla "alla ska med" Sverige

Just det du vet skillnaden mellan zoo och Sverige va?
På zoo tittar vi på dom farliga djuren i bur men i övriga samhället bygger vi burar runt oss själva för djuren får ströva fritt
Frågor på det ?
Citera
2014-03-21, 14:35
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razek

Men här begår du ju en tankevurpa av rang, i ditt exempel tjafsar två barn precis som barn gör. Så långt är jag med, men det är barnet som väljer att inte bruka våld som är den onda??

Och om de vita barnen hade varit de som slog och sparkade skulle de OCKSÅ ha varit de onda, precis som när de INTE slåss och sparkas. Hur vi än gör är vi vita de onda.

Anti-vitheten är alltid lika tydlig.
Citera
2014-03-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Men läs vad jag citerar:

I Sverige har forskning visat att när flyktingar flyttar inom Sverige, så kallad sekundärmigration, flyttar de ofta till orter med fler landsmän och andra invandrare än vad som fanns i de orter de ursprungligen bosatt sig i. Efter fem år i Sverige verkar invandrade personer i Sverige vara mer segregerade än vad de var vid ankomsten – de har fler grannar som själva är invandrade än vad de hade fem år tidigare.

Det är ju helt tvärtom gentemot vad du säger, inte sant?

Initialt hamnar de bland svenskar, men när initialskedet är över väljer de genast bort svenskarna och flyttar till sina landsmäns områden.

Är det något mer som är svårt för dig att begripa?

Och vart hade du tänkt att de skulle flytta, bredvid Reinfeldt?

Arbetslösheten är större bland invandrare, speciellt inom vissa invandrargrupper. Och många som jobbar har en dålig inkomst i jämförelse med svenska hushåll. Förklara för mig nu hur det är tänkt att de ska flytta till områden som du bor i? Försök förstå att de har begränsade alternativ, och om de har begränsade alternativ är det inte så konstigt att de flyttar bredvid sina landsmän som exempel, eftersom de snabbt får ett nätverk.

Och de flesta invandrare som kommer till Sverige hamnar naturligtvis inte i någon fin bostadsrätt centralt i en fin stadsdel. De hamnar i mindre attraktiva områden.
Citera
2014-03-21, 14:42
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos

En svensk går inte till attack, snarare håller en svensk unge på med nätmobbning, skitsnack bakom ryggen, vänder folk mot varandra.

Källa?

Jag har en:

http://fof.se/artikel/svenska-pojkar-snallast

Världens snällaste pojkar finns i Sverige, enligt en studie om våld bland barn i nio länder. 19 procent av de svenska pojkarna hade brukat fysiskt eller psykiskt våld den senaste månaden. Sammantaget gör det dem mindre aggressiva än svenska flickor, vars våldsnivå låg på 21 procent. Men om man bara ser till fysiskt våld är svenska flickor snällare. Bara 6 procent hade försökt skada ett annat barn fysiskt den senaste månaden, mot 13 procent av pojkarna.

Våldsammast i jämförelsen var barnen i Kenya. Där uppgav 38 procent av flickorna och 46 procent av pojkarna att de hade använt fysiskt eller psykiskt våld.

Barnen i studien var mellan sju och tio år gamla och fick själva svara på frågor om sitt beteende. Till det fysiska våldet räknades att putta, slå eller kasta grejer på andra barn. Det psykiska våldet bestod i till exempel utfrysning och skitsnack.

Den svenska delen av studien leddes av Emma Sorbring som är universitetslektor i psykologi på Högskolan i Väst. Hon tror att de snälla pojkarna återspeglar svenskt jämställdhetsarbete, men också normer om våld. I Sverige finns ingen större acceptans för aggressivt beteende, menar hon.

Forskningen är ett samarbete mellan universitet i Colombia, Filippinerna, Italien, Jordanien, Kenya, Kina, Sverige, Thailand och USA.

Vi svenskar kan bete oss. Och vi accepterar INTE folkslag som är av annat lynne. Som sig bör.
Citera
2014-03-21, 14:44
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Och vart hade du tänkt att de skulle flytta, bredvid Reinfeldt?

Arbetslösheten är större bland invandrare, speciellt inom vissa invandrargrupper. Och många som jobbar har en dålig inkomst i jämförelse med svenska hushåll. Förklara för mig nu hur det är tänkt att de ska flytta till områden som du bor i? Försök förstå att de har begränsade alternativ, och om de har begränsade alternativ är det inte så konstigt att de flyttar bredvid sina landsmän som exempel, eftersom de snabbt får ett nätverk.

Och de flesta invandrare som kommer till Sverige hamnar naturligtvis inte i någon fin bostadsrätt centralt i en fin stadsdel. De hamnar i mindre attraktiva områden.

Mindre attraktiva områden?

Som?

Vilka områden är "mindre attraktiva" än invandrargettona som de frivilligt söker sig till när de lämnar sina mer svenska introduktions-orter?

Säg det till mig.

Vore det inte smartare att stanna i orterna de först kommer till och knyta kontakter med svenskar?

Jo, men det är inte så ni sköter det. Ni flyttar så fort möjligheten ges till era egna - era egna, som rimligtvis har upplyst de som kommer om vår höga arbetslöshet och bostadsbrist.

Ändå fortsätter ni att komma.
Citera
2014-03-21, 14:51
Medlem
Citat:
Källa?

Jag har en:

http://fof.se/artikel/svenska-pojkar-snallast

Världens snällaste pojkar finns i Sverige, enligt en studie om våld bland barn i nio länder. 19 procent av de svenska pojkarna hade brukat fysiskt eller psykiskt våld den senaste månaden. Sammantaget gör det dem mindre aggressiva än svenska flickor, vars våldsnivå låg på 21 procent. Men om man bara ser till fysiskt våld är svenska flickor snällare. Bara 6 procent hade försökt skada ett annat barn fysiskt den senaste månaden, mot 13 procent av pojkarna.

Våldsammast i jämförelsen var barnen i Kenya. Där uppgav 38 procent av flickorna och 46 procent av pojkarna att de hade använt fysiskt eller psykiskt våld.

Barnen i studien var mellan sju och tio år gamla och fick själva svara på frågor om sitt beteende. Till det fysiska våldet räknades att putta, slå eller kasta grejer på andra barn. Det psykiska våldet bestod i till exempel utfrysning och skitsnack.

Den svenska delen av studien leddes av Emma Sorbring som är universitetslektor i psykologi på Högskolan i Väst. Hon tror att de snälla pojkarna återspeglar svenskt jämställdhetsarbete, men också normer om våld. I Sverige finns ingen större acceptans för aggressivt beteende, menar hon.

Forskningen är ett samarbete mellan universitet i Colombia, Filippinerna, Italien, Jordanien, Kenya, Kina, Sverige, Thailand och USA.

Vi svenskar kan bete oss. Och vi accepterar INTE folkslag som är av annat lynne. Som sig bör.

Här kan jag ge dig rätt faktiskt. Man nästan hjärntvättar barnen redan vid ung ålder, gör de något "dumt" så får de ställa sig i skamvrån med dumstruten på i en timme medan alla andra barnen flinar åt en. Man har alla möjliga metoder för att kontrollera ungarna. Så här håller det på under hela uppväxten och som konsekvens får vi en extremt konflikträdd grupp som nöjer sig med att sitta bakom skärmen och prata skit om andra. Som Herman Lindqvist sa i en intervju: "svenska folket är extremt fegt, det saknar civilkurage, människorna är extremt konflikträdda, få vågar säga vad de tycker".

Medan i Italien så klappar föräldrarna till barnen om de gjort något dumt, en hyfsad hård men bestämd örfil som sänder tydliga signaler att ens agerande kan få konsekvenser.
Citera
2014-03-21, 14:56
Medlem
Citat:
Mindre attraktiva områden?

Som?

Vilka områden är "mindre attraktiva" än invandrargettona som de frivilligt söker sig till när de lämnar sina mer svenska introduktions-orter?

Säg det till mig.

Vore det inte smartare att stanna i orterna de först kommer till och knyta kontakter med svenskar?

Jo, men det är inte så ni sköter det. Ni flyttar så fort möjligheten ges till era egna - era egna, som rimligtvis har upplyst de som kommer om vår höga arbetslöshet och bostadsbrist.

Ändå fortsätter ni att komma.

Det finns inga ghetton i Sverige, och mindre attraktiva områden finns i alla länder oavsett om befolkningen är homogen eller ej. Jag förklarade bosättningsmönster, som du tydligen har lite svårt att förstå. Du får det att låta som om de har stora valmöjligheter med sina "enorma" resurser. Dumheter som vanligt från din sida. Skärpning nu.

Och vilka är alla dessa svenska introduktionsorterna som alla tycks hamna i?
Citera
2014-03-21, 14:58
Medlem
banan74s avatar
Den bästa dagen i mitt liv kom kort efter att jag och min familj flyttade från en ort med relativt hög invandring till en mycket mindre ort med obefintlig sådan.

Helt plötsligt började mina barn att se fram mot att gå till skolan, dom blev trygga och slutade gömma sina mössor och vantar tex. Dom fick helt plötsligt en trygg skola utan våld och trakasserier där rasterna går ut på lek och skoj i stora grupper. Där utbildningen sätts i fokus utan störande elever.

Min 7åring berättade vid middagen att han hade glömt sin jacka på lekställningen, och han var så glad att ingen större mörk elev hade kissat på den för att på hans nya skola finns inga sådana. vi har aldrig pratat om ras eller invandring med barnen och ändå hade han redan själv dragit parallellen mellan "mörka" barn och trakasserier och urinering på kläder.

I korthet så skulle jag vilja tro att jag ger mina barn en bättre chans i livet genom att avskärma dom ifrån vårt sammhälles totala mörker tills att dom är mogna nog att kunna hantera det.

Det finns fortfarande små paradis i sverige dit cancern ännu inte har nått, gör dina barn en tjänst och sök er dit...
Citera
2014-03-21, 15:01
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du är beklämmande okunnig. 14% är födda i ett annat land än Sverige = första generationens invandrare.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Fortsatt-okning-av-utrikes-fodda-i-Sverige/

16 % är snittet. Jag hade lite gammal siffra men hamnade mer rätt än du.

OnT: Det är ju beklämmande att se hur ni missar att hålla er till ämnet.

Det finns mycket litet som tyder på en systematisk utsatthet hos infödingarna. Bilderna visar ungar som plaskar ihop precis som vilka barn som helst. Däremot reagerar jag på att två av barnen hade angett att bussresan till det vita området var det roligaste med utflykten.

De har väl gått varandra på nerverna sedan första blogginlägget i januari. Eller kanske känt sig ovälkomna.

No shit.
Citera
2014-03-21, 15:02
Bannlyst
Citat:
Det finns inga ghetton i Sverige, och mindre attraktiva områden finns i alla länder oavsett om befolkningen är homogen eller ej. Jag förklarade bosättningsmönster, som du tydligen har lite svårt att förstå. Du får det att låta som om de har stora valmöjligheter med sina "enorma" resurser. Dumheter som vanligt från din sida. Skärpning nu.

Och vilka är alla dessa svenska introduktionsorterna som alla tycks hamna i?

Så Tensta, Vårby Gård, Rågsved och Hisingen då?
Citera
2014-03-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Så Tensta, Vårby Gård, Rågsved och Hisingen då?

Nej.
Citera
2014-03-21, 15:06
Bannlyst
Citat:
Nej.

Vadå nej? Jo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto