2014-03-20, 22:03
Medlem
Cimmerians avatar
Jag ser att ingen, vare sig araben eller mångkulturalisterna, har behagat svara på Meiji's fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är alltså enl. dig "främlingsfientligt" att inte acceptera, att barnen blir slagna, sparkade och hotade av invandrarbarn eller invandrare?

De svartmuskiga ynglen gav sig på svenskarna.

Är det rasism att inte vilja utsätta sin barn för detta?

Det är inte första gången "integrations"-projekt slutar med attacker mot svenskar. Dra er till minnes fotbollsmatchen mellan Rosengård och Limhamn, högstadie-elever, för ett par år sedan. De svartmuskiga förlorade... och reagerade på sedvanligt manér: hot, våld, överfall.

Men alla svenskar som har upplevt mellanösternfolk på badhus gör förstås helt rätt i att hålla sina barn från sådana situationer. Biografer, bibliotek, simhallar, bussar... överallt där svartmuskiga samlas på allmän plats visar de vilka svin de är.
Citera
2014-03-20, 22:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-mohammad-x
Citat:
Din utgångspunkt, att allt är någon annans fel, när man själv beter sig anti-socialt - dvs avsaknaden av något personligt ansvarstagande ... - detta verkar vara mycket vanligt förekommande hos araber och/eller muslimer.

Om muslimer (muslimska invandrare) blir mer klandrade än t.ex. buddhister (buddhistiska invandrare), då "förstärker [det din] teori om att muslimska utlänningar är de mest orättvist behandlade invandrarna".

Det första ser jag som skitsnack.

Du skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av =x-mohammad-x
Det är sant att flyktingbarn kan anses ha en mer "hotande" attityd än vanliga svenskar, men det betyder inte att det är något som kan arbetas bort... här gäller det för svenskarna att visa kärlek för oss. Dvs. att ni är välkomnande, trevliga och fredliga människor. Inte kolla snett på oss och snacka skit bakom våra ryggar.

Som du ser det, så är det de, som blir hotade, som är ansvariga för att förändra de anti-sociala barnens beteende - inte de anti-sociala barnens föräldrar.

Det verkar vara en främmande tanke för dig, att det är den, som har "en mer "hotande" attityd", som det åvilar att själv förändra sitt beteende.

Citat:
Du får vidare utveckla vad "anti-social" innebär, om du vill.

Citat:
anti-social 1. contrary to the laws and customs of society, in a way that causes annoyance and disapproval in others.

synonyms: objectionable, offensive, beyond the pale, unacceptable, unsocial, asocial, distasteful; disruptive, disorderly,
Citera
2014-03-20, 22:05
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Du hugger direkt och kallar svenskar för rasister. Men när man poängterar all dårskap inom din religion är det islamofobi och det är så fruktansvärt synd om dig. Du skulle aldrig någonsin låta dina döttrar bada med svenska pojkar så du ska bara hålla käften när det gäller att döma andra. Man ska inte kasta sten i glashus min vän.

Nu var det faktiskt aldrig så att jag kallade föräldrarna för rasister. Men jag anser att det är de som kan vara lite rädda eller oförstående när det kommer till utlänningar, som de sedan för vidare till sina barn. Och att det är det som gör att detta kan inträffa.

Tro mig, jag har levt i Sverige hela mitt liv. När man var mindre brydde man inte sig så mycket om det här med invandring, etnicitet osv. Men jag vet hur det är att ha tagit sneda blickar från svenskar, skitsnack och allmänt hat. Mycket på grund av mitt namn och kultur, men även utseende och mycket annat.

Och även när jag har behandlats bra av svenskar så har man fortfarande känt sig osäker och utanför. Och hur tror du då det är för utlänningar där svenskar totalt ignorerar dem, eller ser ned på dem?
Citera
2014-03-20, 22:21
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Jag ser fortfarande inte vad det här har att göra med simning inom Islam. Stod det nånstans i artikeln att det handlade om det? Nämndes muslimer? För i så fall blir det enkelt att försvara. Men det är onödigt att ens börja, när det i själva verket handlar om nånting annat - nämligen paranoida föräldrar.

Min fetning
Och föräldrarna till kaosbarnen, vad tycker du om dom, tycker du att dom lyckats i sin uppfostran?
Citera
2014-03-20, 22:24
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
www.svt.se/nyheter/httregionalt/vastnytt/rektor-stoppar-mixade-simlektioner

Läs gärna här vad de skriver om hot, sparkar m.m

Förstår verkligen inte att man inte kan ha rätt att ta sina egna barn bort från en sån här miljö bara för det handlar om invandrare. Vilken förälder som helst skulle ta bort sina barn därifrån även om det var svenska barn som kaosade. Nu var det inte svenskar som bråkade så föräldrarna kallas främlingsfientliga. Skamligt. Sorgligt. Grattis SD till x antal nya röster iaf...

Grattis SD till x antal nya röster?

I artikeln som du postade står bl.a följande:

Citat:
”Föräldrarna är överens om att ett utbyte med barn från Kronan skulle kunna leda till något positivt, men ej i nuvarande form. Risken är stor att det istället skapar fördomar och främlingsfientlighet, vilket vi inte vill. Vi vill att våra barn ska få en positiv upplevelse av barn från andra skolor och kulturer…..

Hade det varit två helsvenska klasser och ena klassen bråkade sådär så skulle samarbetet ha fortsatt! Anledningen till att man ville avbryta samarbetet i dess nuvarande form här var för att inte eleverna från Sjuntorpsskolan skulle få fördomar om invandrare.

Alltså kan du och alla andra lägga ner snacket om att media inte skulle brytt sig om det var två helsvenska klasser, för det hade aldrig hänt att samarbetet avbrytits då...
Citera
2014-03-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbly
Varför känner sig barnen otrygga?

För att föräldrarna har tutat i dem spökhistorier om "negrer" och "apbarn", tillsammans med vattenskräcken som vissa barn har.

Påminner mig om:

Once upon a time in a daymare
Dying to meet you, little child, enter enter this sideshow
[...]
The bride will lure you, cook you, eat you
Your dear innocence boiled to feed the evil in need of fear

Det finns inget skönare än Toumas Holopainens lyrik.
Citera
2014-03-20, 22:30
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Min fetning
Och föräldrarna till kaosbarnen, vad tycker du om dom, tycker du att dom lyckats i sin uppfostran?

Nu handlade artikeln om de svenska barnens föräldrars attityd till integrering med de utländska klasserna. Inget nämndes om de andra barnens föräldrar, så jag har inte mycket att säga till om där.
Citera
2014-03-20, 22:38
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Citat:
Du skriver:

Som du ser det, så är det de, som blir hotade, som är ansvariga för att förändra de anti-sociala barnens beteende - inte de anti-sociala barnens föräldrar.

Det verkar vara en främmande tanke för dig, att det är den, som har "en mer "hotande" attityd", som det åvilar att själv förändra sitt beteende.

Jag menade att anledningen till att de känner sig "hotade", är för att de först inte är välkomnande. Tro mig, du är inte utlänning, och förstår inte hur det är att växa upp bland svenskar. Så det är egentligen inte särskilt värt att diskutera med en sådan person.
Citera
2014-03-20, 22:44
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är väl inget svar på min fråga? Eller menar du att bara för att det finns svenska barn som slåss så får man som förälder inte ta sina svenska barn bort från en miljö där invandrarbarn slåss?

Nej, det skrev jag inte? Vet inte hur du fick till det. De som slåss, ska tas hand om. Det ska utredas varför etc. Etnicitet spelar ingen roll.
Citera
2014-03-20, 22:47
Medlem
Citat:
Det är sant att flyktingbarn kan anses ha en mer "hotande" attityd än vanliga svenskar, men det betyder inte att det är något som kan arbetas bort. Oftast så är det utlänningarna som är hotade, och här gäller det för svenskarna att visa kärlek för oss. Dvs. att ni är välkomnande, trevliga och fredliga människor. Inte kolla snett på oss och snacka skit bakom våra ryggar.

Vad i helvete. Menar du på fullaste allvar att man som förälder ska behöva acceptera att blotta risken för att ens barn blir hotat eller drabbas av okvädnigsord ökar. Inte ens en ökning med en procent är en risk någon förälder någonsin ska behöva acceptera. De är inga verktyg för att skapa ditt förbannade lyckorike.
Citera
2014-03-20, 22:48
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Det är sant att flyktingbarn kan anses ha en mer "hotande" attityd än vanliga svenskar, men det betyder inte att det är något som kan arbetas bort. Oftast så är det utlänningarna som är hotade, och här gäller det för svenskarna att visa kärlek för oss.

Ok, så i integrationens namn ska alltså de snälla barnen utsättas för "slag, hot och sparkar" (källa)?

Finns det nån gräns när det blir för mycket för de snälla barnen och man måste sätta stopp trots allt? Blåmärken, blåtiror, brutna ben, eller barnet får ett psykbryt och begår självmord (inte alls ovanligt för mobbade barn)?

Gäller samma sak åt andra hållet? Dvs när bonnpojken SDU-Benny mobbar stackars snälla Ahmed? Hur länge ska Ahmed stå ut med detta i integrationens namn så att Benny kan lära sig umgås i det mångkulturella Sverige?

Sen är det en sak att en enstaka flashback-joppe har konstiga teorier. Men man blir ju mörkrädd när GP-journalisten Sarah Britz snabbt kläcker ur sig samma häpnadsväckande åsikter:
"Alla som haft grupper med så små barn vet att det kivas, puttas och pratas. Det är helt normala problem som ska hanteras på ett helt normalt sätt med föräldrasamtal och kanske en extra förälder som följer med." (källa)
Jahadu, gäller det samma sak för hennes barn? Det känns som vi plötsligt halkat 30 år tillbaka i tiden och helt tappat nolltoleransen mot mobbning.

Folkpartiet är tydligen dödsknarkarrasister i denna frågan:
"Därför är det väldigt viktigt att mobbare stoppas tidigt och inte får medhåll av till exempel sina föräldrar, eller att beteendet bara så att säga pratas bort. [...] Det vore bra om alla vuxna vågade ta till sig vad mobbning i realiteten innebär för den som blir utsatt." (källa)
Och är det likadant för vuxna? "Jamen söta lilla Eva-Lisa, alla byggjobbare kivas, puttas, pratar snusk och nyper tjejer i baken. Det är helt normala problem som ska hanteras på ett helt normalt sätt med lite samtal. Det är inget att bli upprörd över, du kan ju inte bara kräva att få komma bort från denna miljön."

Citat:
Och även när jag har behandlats bra av svenskar så har man fortfarande känt sig osäker och utanför.

Alla kulturer är olika. En särdrag för den svenska kulturen är att det tar lång tid att bli accepterad när man flyttar till en mindre ort. Flyttar man ut på landet kan man vara en nykomling i 20 år. Vuxna svenskar skaffar sig ofta heller inte många nya vänner. Flyttar du som en 35-åring till en helt annan stad så kan det ta lång tid innan du byggt upp en ny vänkrets genom kontakter på jobbet, sportaktiviteter, osv.

Här pratar vi alltså om kritvita svenskar som inte blir helt accepterade förrän folk känt dem i många år. Varför skulle det plötsligt vara annorlunda för invandrare?

Citat:
Och hur tror du då det är för utlänningar där svenskar totalt ignorerar dem, eller ser ned på dem?

Läs den här artikeln, och ta dig en allvarlig funderare på hur mycket som är verkligt, och hur mycket som är inbillning:

Nej, svenskarna är inte rasister!
"Nu har jag bott tre år i Sverige och har en helt annan bild av svenskar än de flesta asylinvandrare som jag träffar och pratar med har. Sedan ett år har jag ett bra jobb som lärare och försörjer mig själv. Från min första dag i en sfi-klass med svenska lärare, på resor med bussar och tåg, i butiker och på caféer, hos svenska familjer som jag lärt känna – överallt har jag observerat hur svenskar beter sig. Hittills har jag inte en enda gång mött något som kommer i närheten av rasism bland svenskar.

Däremot är det tyvärr flera av mina landsmän och andra som invandrat som bär hat och förakt i sina hjärtan mot svenskar och som inte vill anpassa sig och integreras i det land som gett dem möjligheter. Om de får sina pengar från Socialbyrån en dag för sent kallar de det rasism. När busschauffören ber dem visa sina biljetter är han rasist. Om läkaren inte ger dem de mediciner de vill ha så är läkaren rasist. Och så vidare."
Citera
2014-03-20, 22:49
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Nej, det skrev jag inte? Vet inte hur du fick till det. De som slåss, ska tas hand om. Det ska utredas varför etc. Etnicitet spelar ingen roll.

Du skrev att föräldrarna är ett hot mot det kulturella Sverige. Jag undrade då varför och frågade om de var ett hot för att de inte ville ha sina barn i en våldsam miljö. Ditt svar på detta blev en motfråga gällande att även svenska barn slåss. Det var inte ett svar på min fråga så jag frågar igen: varför är föräldrarna ett hot mot det kulturella Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in