2014-03-21, 11:28
Medlem
Remloffs avatar
Här är klassen av ondsinta aptroll, inkräktare och arabmuskiga småbarn som skrämde slag på de toleranta och välvilliga Sjuntorpborna. Hur kan de med att bete sig så i bassängen?

http://fskkro.moobis.se/2014/01/21/simning/
Citera
2014-03-21, 11:38
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Här är klassen av ondsinta aptroll, inkräktare och arabmuskiga småbarn som skrämde slag på de toleranta och välvilliga Sjuntorpborna. Hur kan de med att bete sig så i bassängen?

Patetiskt försök att göra en poäng.

Dessa barn hotade och sparkade uppenbarligen de svenska barnen så att deras föräldrar, som varit positiva till "mötet", drog sig ur.

Är det något du inte begriper med det?
Citera
2014-03-21, 11:43
Medlem
Citat:

Du kan säkert hitta en trevlig bild på Ausonius också där han kramar en katt och pussar en gammal tant. Men det gör ju inte att han inte är och förblir Lasermannen...

Nu har det framkommit att det förkommit våld och hot - och detta går inte att försvara. Inte ens om det gäller små barn. Själv brukar jag säga ifrån på skarpen om min dotter slår något annat barn eller hunden hemma, eller om en lärare säger att min dotter betett sig illa så litar jag på läraren och säger ifrån, gissar att du inte gör det när dina barn bråkar, utan istället visar en bild från luciatåget och säger att titta så oskyldiga de är de kan omöjligt ha gjort något dumt. Ingen lyckad taktik att uppfostra barn på.
/
Citera
2014-03-21, 11:45
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Patetiskt försök att göra en poäng.

Dessa barn hotade och sparkade uppenbarligen de svenska barnen så att deras föräldrar, som varit positiva till "mötet", drog sig ur.

Är det något du inte begriper med det?

Att vettskrämda isolationister som du och dina tvillingar inte tar in vad bilderna visar, hade jag knappast räknat med nej.
Förhoppningsvis blir någon lite mer upplyst om hur bad & gästtillfällena såg ut i praktiken.
Citera
2014-03-21, 11:46
Medlem
blappes avatar
Tycker det är mer anmärkningsvärt att invandrarbarn som fortfarande går i förskolan redan har börjat med utåtagerande agressivt betteende, där man fysiskt attackerar de svenska barnen. Det tyder på att MENA invandrare har ett kulturellt beteende som inte hör hemma i ett civiliserat land. När invandrarbarn blandas med de svenska blir effekten som ett oljeutsläpp på ett känsligt korallrev, för liksom korallrevet är sverige ett högfungerande men känsligt samhällssystem. För att vi ska kunna ha saker som demokrati, välstånd och frihet krävs att medborgarna har ett grundläggande samlevnadskoncept som MENA invandrare saknar. Det handlar om empatisk förståelse, att kunna tygla agressivt betteende samt grundläggande respekt för sina medmänniskor. MENA invandraren har istället själviska och antisociala egenskaper, utbredd våldsanvändning, svagpresterande skolresultat, och svårigheter till medmänsklig förståelse. I det här fallet kan vi observera dessa egenskaper redan bland barn i förskoleåldern.
Citera
2014-03-21, 11:48
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du kan säkert hitta en trevlig bild på Ausonius också där han kramar en katt och pussar en gammal tant. Men det gör ju inte att han inte är och förblir Lasermannen...

Nu har det framkommit att det förkommit våld och hot - och detta går inte att försvara. Inte ens om det gäller små barn. Själv brukar jag säga ifrån på skarpen om min dotter slår något annat barn eller hunden hemma, eller om en lärare säger att min dotter betett sig illa så litar jag på läraren och säger ifrån, gissar att du inte gör det när dina barn bråkar, utan istället visar en bild från luciatåget och säger att titta så oskyldiga de är de kan omöjligt ha gjort något dumt. Ingen lyckad taktik att uppfostra barn på.
/

Ingen försvarar våld och hot. Men däremot kan jag inte se hur dessa avtryck från verkligheten speglar en hotfull och våldsam miljö. Och det är så detta beskrivs från Sjuntorp, nästan med risk för liv och hälsa.

Jag tycker det är ganska talande.
Citera
2014-03-21, 11:50
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Tycker du de svenska föräldrarna helt enkelt ska tåla att deras barn känner sig otrygga och blir utsatta för våld? Varför? I den heliga integrationens namn?

Jag skulle ta bort mitt barn från en våldsam och otrygg miljö direkt, oavsett ursprung på de som som beter illa. Tycker du ändå jag ska ha extra mycket överseende och offra mitt barns trygghet lite grann i fall där invandrare är inblandade?
Citera
2014-03-21, 12:06
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker du de svenska föräldrarna helt enkelt ska tåla att deras barn känner sig otrygga och blir utsatta för våld? Varför? I den heliga integrationens namn?

Jag skulle ta bort mitt barn från en våldsam och otrygg miljö direkt, oavsett ursprung på de som som beter illa. Tycker du ändå jag ska ha extra mycket överseende och offra mitt barns trygghet lite grann i fall där invandrare är inblandade?

Det finns skitungar i alla skolmiljöer och i nästan alla klasser. Sedan finns det personlighetsdrag.
Den som är utåtagerande, den som skryter, den som aldrig tar ansvar utan skyller på andra, den som ljuger som en häst travar och den som lipar sig till uppmärksamhet genom att dra känslospektrumet för öppen ridå. Tro mig, jag har nog mött dem alla.

Har du?

Det är beteenden som ska punktmarkeras, inte hela klasser. Och om det finns en unge med utländskt påbrå som beter sig förjävligt oavsett orsak, ska denne inte heller komma undan.

Om du som förälder väljer metoden att ta ungen från skolan vid en incident, vad lär du barnet då? Att man inte behöver växa upp och att morsan alltid finns där bara du piper lite. Du är helt enkelt en jävla mespropp som förstärker ungarnas rädsla.

Istället för att dra in hela spektaklet hade de ju kunnat tala med lärarna först.

Men något säger mig att sakfrågan om uppfostran här är sekundär för många, just för att det handlar om individer i en invandrarklass. Och då har du helt tappat individperspektivet och att lära ungarna eget ansvar.
Senast redigerad av Remloff 2014-03-21 kl. 12:10.
Citera
2014-03-21, 12:22
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Svenska barn ska aldrig behöva betala priset för integrationsprojektet, det finns inte ens på kartan. Svenska vuxna och pensionärer, som inte vill vara med i integrationsprojektet, ska självklart inte heller behöva det. Självklart vill jag bli av med segregationen, men det måste till andra typer av åtgärder än tvångsintegration. Det är i det närmaste totalitärt i min mening.

Precis som många andra rasister fokuserar du enbart på ras. Om nu två svenska klasser kan förenas, varför skulle inte en svensk och en utländsk klass kunna det? Varför måste det vara tvångsintegration så fort en svensk och en utlänning träffas? Om två svenska klasser sammanförs är det ok, men när en svensk och en utländsk klass sammanförs, då är det automatiskt tvångsintegration och då är det inte ok längre. Vem har lärt dig att tänka så? Rasisterna?

Och även om det vore ett integrationsprojekt, varför är det bara de svenska barnen som aldrig ska behöva betala priset? Invandrarna då? Eller har de inga rättigheter enligt dig?

Mycket skumma åsikter från din sida...
Citera
2014-03-21, 12:23
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Det finns skitungar i alla skolmiljöer och i nästan alla klasser. Sedan finns det personlighetsdrag.
Den som är utåtagerande, den som skryter, den som aldrig tar ansvar utan skyller på andra, den som ljuger som en häst travar och den som lipar sig till uppmärksamhet genom att dra känslospektrumet för öppen ridå.

2) Tro mig, jag har nog mött dem alla.

Har du?

3) Det är beteenden som ska punktmarkeras, inte hela klasser. Och om det finns en unge med utländskt påbrå som beter sig förjävligt oavsett orsak, ska denne inte heller komma undan.

4) Om du som förälder väljer metoden att ta ungen från skolan vid en incident, vad lär du barnet då? Att man inte behöver växa upp och att morsan alltid finns där bara du piper lite. Du är helt enkelt en jävla mespropp som förstärker ungarnas rädsla.

Istället för att dra in hela spektaklet hade de ju kunnat tala med lärarna först.

Men något säger mig att sakfrågan om uppfostran här är sekundär för många, just för att det handlar om individer i en invandrarklass. Och då har du helt tappat individperspektivet och att lära ungarna eget ansvar.

1) Alltid samma visa. "Det finns våldtäktsmän i alla folkgrupper"... etc. Ja, det finns skitungar i alla klasser, precis som det finns våldtäktsmän bland alla folkslag, men - oavsett orsak - vissa folkgrupper har mer av den varan än andra.

2) Jag arbetade som lärare, jag har sett detta. Men förutom det så talar undersökningar från skolan sitt tydliga språk: invandrarelever är mer utåtagerande än svenska elever. Det förekommer mer våld och hot och trakasserier.

3) Du har inte barn, förstår jag. Lyssna: mina döttrar ska inte vara en del av något social projekt. Det vi svenskar gör när vi väljer att inte sätta våra barn på invandrarskolor, eller när vi väljer att inte låta dem delta i integrationsprojekt ÄR EN PUNKTMARKERING. Vi har insett att vissa folkgruppers närvaro leder till konflikter som vi inte vill ha, otrygghet för våra barn som det är vår PLIKT att skydda dem ifrån.

4) Som sagt - du är inte förälder, hoppas jag. Det handlar inte om att vara en curling-förälder. Ett barn måste klara sig genom en del svårigheter i livet, och det ska de också göra. Men varför utsätta dem för obehag i onödan? Det är bara meningslöst och grymt.

När en liten sexåring kommer hem och är otrygg och rädd därför att svartmuskiga ungar har hotat och använt våld mot honom/henne... då är det min plikt som förälder att sätta stoppa för detta.

Det är du, i egenskap av omtöcknad mångkulturalist, som inte förstår. Vi svenskar värderar våra barn högre än någon sorts pervers ideologi som är dömd att misslyckas och som vi aldrig bad om att bli en del av.
Senast redigerad av Cimmerian 2014-03-21 kl. 12:27.
Citera
2014-03-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Alltid samma visa. "Det finns våldtäktsmän i alla folkgrupper"... etc. Ja, det finns skitungar i alla klasser, precis som det finns våldtäktsmän bland alla folkslag, men - oavsett orsak - vissa folkgrupper har mer av den varan än andra.

2) Jag arbetade som lärare, jag har sett detta. Men förutom det så talar undersökningar från skolan sitt tydliga språk: invandrarelever är mer utåtagerande än svenska elever. Det förekommer mer våld och hot och trakasserier.

3) Du har inte barn, förstår jag. Lyssna: mina döttrar ska inte vara en del av något social projekt. Det vi svenskar gör när vi väljer att inte sätta våra barn på invandrarskolor, eller när vi väljer att inte låta dem delta i integrationsprojekt ÄR EN PUNKTMARKERING. Vi har insett att vissa folkgruppers närvaro leder till konflikter som vi inte vill ha, otrygghet för våra barn som det är vår PLIKT att skydda dem ifrån.

4) Som sagt - du är inte förälder, hoppas jag. Det handlar inte om att vara en curling-förälder. Ett barn måste klara sig genom en del svårigheter i livet, och det ska de också göra. Men varför utsätta dem för obehag i onödan? Det är bara meningslöst och grymt.

När en liten sexåring kommer hem och är otrygg och rädd därför att svartmuskig ungar har hotat och använt våld mot honom/henne... då är det min plikt som förälder att sätta stoppa för detta.

Det är du, i egenskap av omtöcknad mångkulturalist, som inte förstår. Vi svenskar värderar våra barn högre än någon sorts pervers ideologi som är dömd att misslyckas och som vi aldrig bad om att bli en del av.

Har din 6-åring kommit hem och varit otrygg och rädd för att en svart unge har hotat och använt våld mot honom/henne?

Eller är det bara så att du antar att skulle hända?
Citera
2014-03-21, 12:33
Medlem
Drapåtrissors avatar
Så här med facit i hand så vilka barn skulle inte känna sig otrygga i en tydligen nästan kaosartad situation? Förutom dödshot även tydligen någon som vridit om duschreglage med risk för brännskador och slagsmål i kapprummet etc.. Men våra integrationsgalna godhetsprofeter tvekar ändå inte att fortsätta experimentet och fortsätta att använda barnen (som själva inte har något val) i det här dödfödda projektet framöver som ett redskap till tvångsintegrering. Som det heter "lika barn leka bäst" och det lär inga pedagoger i världen kunna ändra på.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2969708-det-finns-fragor-som-maste-diskuteras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in