Citat:
Precis som många andra rasister fokuserar du enbart på ras. Om nu två svenska klasser kan förenas, varför skulle inte en svensk och en utländsk klass kunna det? Varför måste det vara tvångsintegration så fort en svensk och en utlänning träffas? Om två svenska klasser sammanförs är det ok, men när en svensk och en utländsk klass sammanförs, då är det automatiskt tvångsintegration och då är det inte ok längre. Vem har lärt dig att tänka så? Rasisterna?
Och även om det vore ett integrationsprojekt, varför är det bara de svenska barnen som aldrig ska behöva betala priset? Invandrarna då? Eller har de inga rättigheter enligt dig?
Mycket skumma åsikter från din sida...
Och även om det vore ett integrationsprojekt, varför är det bara de svenska barnen som aldrig ska behöva betala priset? Invandrarna då? Eller har de inga rättigheter enligt dig?
Mycket skumma åsikter från din sida...
Hej!
Självklart behöver det inte problematiskt att två skolklasser, oavsett etnisk sammansättning, förenas under rimliga omständigheter. Problemet är, som jag ser det, i detta fall att det är ett uttalat integrationsprojekt. Det är egentligen inte heller något problem i sig. Men om projektet har en negativ inverkan på de svenska barn som deltar i projektet, något som uppenbarligen verkar vara fallet, då måste det genast avbrytas. Ingen av ska behöva fara illa för att vi ska få en lyckad integration, och framför allt inte svenska barn. Om så är fallet, då är det inte värt det.
Detta kan absolut jämföras med att två helt svenska klasser förenas under gemensamma aktiviteter för ett uttalat syfte. Om sammanföringen av de två klasserna har uppenbar negativ effekt på barn i ena klassen, framför allt om det är våld vi talar om, då säger det sig självt att de gemensamma aktiviteterna måste upphöra. Man kan inte bara ta hänsyn till ena parten, man måste ta hänsyn till båda parter, det är ungefär det jag försöker säga.
Som jag sagt tidigare: Om du tycker det är viktigt att invandrare integreras i svenska samhället, bidra då till det själv. Men tvinga inte den som tycker det är otryggt, obehagligt eller vantrivs med det. Aldrig tvinga.
PS. Du får gärna förklara varför du tycker jag är en rasist som bara fokuserar på ras, för jag håller nämligen inte med dig. Men ta detta i PM så vi inte svärtar ner tråden med en massa OT.
Mvh
Det är bara SD-propaganda, som ni svenskar verkar köpa.