2014-03-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Precis som många andra rasister fokuserar du enbart på ras. Om nu två svenska klasser kan förenas, varför skulle inte en svensk och en utländsk klass kunna det? Varför måste det vara tvångsintegration så fort en svensk och en utlänning träffas? Om två svenska klasser sammanförs är det ok, men när en svensk och en utländsk klass sammanförs, då är det automatiskt tvångsintegration och då är det inte ok längre. Vem har lärt dig att tänka så? Rasisterna?

Och även om det vore ett integrationsprojekt, varför är det bara de svenska barnen som aldrig ska behöva betala priset? Invandrarna då? Eller har de inga rättigheter enligt dig?

Mycket skumma åsikter från din sida...

Hej!

Självklart behöver det inte problematiskt att två skolklasser, oavsett etnisk sammansättning, förenas under rimliga omständigheter. Problemet är, som jag ser det, i detta fall att det är ett uttalat integrationsprojekt. Det är egentligen inte heller något problem i sig. Men om projektet har en negativ inverkan på de svenska barn som deltar i projektet, något som uppenbarligen verkar vara fallet, då måste det genast avbrytas. Ingen av ska behöva fara illa för att vi ska få en lyckad integration, och framför allt inte svenska barn. Om så är fallet, då är det inte värt det.

Detta kan absolut jämföras med att två helt svenska klasser förenas under gemensamma aktiviteter för ett uttalat syfte. Om sammanföringen av de två klasserna har uppenbar negativ effekt på barn i ena klassen, framför allt om det är våld vi talar om, då säger det sig självt att de gemensamma aktiviteterna måste upphöra. Man kan inte bara ta hänsyn till ena parten, man måste ta hänsyn till båda parter, det är ungefär det jag försöker säga.

Som jag sagt tidigare: Om du tycker det är viktigt att invandrare integreras i svenska samhället, bidra då till det själv. Men tvinga inte den som tycker det är otryggt, obehagligt eller vantrivs med det. Aldrig tvinga.

PS. Du får gärna förklara varför du tycker jag är en rasist som bara fokuserar på ras, för jag håller nämligen inte med dig. Men ta detta i PM så vi inte svärtar ner tråden med en massa OT.

Mvh
Citera
2014-03-21, 13:21
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff

1) En rimlig mix som leder till assimilerad integration, vilket har bäst effekter för en solid samhällsgrund.

2) Men det som behövs är ändå möten mellan människor som kan ge lite insikt och skapa förståelse för olikheter. Framför allt leder dessa möten till mindre kriminalitet i utanförskapsområdena, vilket gynnar dig också. Du verkar vara hyfsat begåvad i skallen så du borde kunna se effekterna. Givet att du ser bortom den personliga uppoffringen och tänker längre än här och nu.

3) Det var dessa möten som skolorna i Trollhättan ville få till. Men en skraj föräldrakår hindrade dem.

1) Men assimilation är något som övergavs 1975. Du FÅR INTE begära assimilation, enligt det migrationssystem vi lever efter idag.

Och vilka folkslag bor i ditt område? Kosovoalbaner? Svarta afrikaner? Araber? Och där råder ingen segregering, inga etniska konflikter?

2) Men det är ju märkligt att verkligheten talar emot det du säger. SD är som svagast i JUST de vita, skyddade områdena, och starkare i områden som har upplevt dessa "möten" i årtioenden nu.

Hur får du ihop det?

3) Skraja föräldrar? Men förstår du ännu inte? Hot och slag och sparkar - varför skulle föräldrarna INTE dra sig ur?
Citera
2014-03-21, 13:31
Medlem
PietroDuras avatar
Vad är en svart unge, en isbjörnsunge utan päls stämmer in, men du menar kanske svart i moral/karaktärsegenskaper, eller ytorganet hudens pigmentering sprungen ur, vid det första andetaget startade vi resan mot det sista, färgen på tapeten/huden spelar ingen roll så länge den inte skapar medicinska disharmonier i den organiska "symfonin". En synskadad/blind kvittar det lika, där är sannolikt "karathalten" i karaktären -i vidare mening- det avgörande. En blind frågar inte efter pigmentering det får man berätta och i så fall av outgrundlig anledning. Who's care, more then the....
Citera
2014-03-21, 13:37
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Då kanske vi inte bör ha en så hög invandring? Om detta sker överallt i hela Sverige handlar det uppenbarligen om en folkvilja. Ska vi gå emot folkviljan?

Det sker inte överallt i Sverige. Men tillräckligt många personer som hatar invandrare och inte vill ha med dem att göra ställer till det...

Citat:
2) Det är alltså svenskarnas fel?

Till största del är det politikernas och rasisternas fel.

Om ett negerbarn vill leka och skoja med en svensk unge så är det tydligen inte ok enligt rasisterna här. Så fort en grupp invandrare och en grupp svenskar träffas så är det automatiskt tvångsintegration och inte ok.

Hur ska invandrarna kunna integreras när de förvägras att ens titta på och umgås med svenskar hade du tänkt?

Citat:
3) Jaså?

http://www.researchonline.mq.edu.au/vital/access/manager/Repository/mq:5225

Whereas considerable analysis has been done regarding these changes, one aspect that has been largely disregarded is the degree to which members of ethnic minorities are residentially segregated in the different towns and cities of the New Zealand. One of the important findings of the study was that the major influence on segregation levels was the relative size of the Maori component of the local urban population. The segregation levels in Auckland were also compared with those in major cities of the United States.

http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10813743

Claim of 'white flight' from low decile schools.

Nu fokuserar du enbart på den minst viktiga delen i mitt inlägg.

Jag har f.ö. själv varit på Nya Zeeland (södra ön) och tycker själv att segregationen inte verkade speciellt utbredd där, men jag kanske var i fel områden...

Men grundfrågan (som du valde att inte svara på) kvarstår:

Citat:
I många länder funkar det alldeles utmärkt att integrera MENA-invandrarna. Varför funkar det där och inte här? Är skillnaderna mellan invandrarna där och här så fundamentalt skilda, eller kan det bero på värdfolket?
Citera
2014-03-21, 13:45
Medlem
Remloffs avatar
Citat:

3) Skraja föräldrar? Men förstår du ännu inte? Hot och slag och sparkar - varför skulle föräldrarna INTE dra sig ur?

Du behöver fan påminnas.

http://fskkro.moobis.se/2014/01/21/simning/

Ser skitfarligt ut. Verkligen.
Citera
2014-03-21, 14:01
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg

1) Det sker inte överallt i Sverige. Men tillräckligt många personer som hatar invandrare och inte vill ha med dem att göra ställer till det...

Till största del är det politikernas och rasisternas fel.

Om ett negerbarn vill leka och skoja med en svensk unge så är det tydligen inte ok enligt rasisterna här. Så fort en grupp invandrare och en grupp svenskar träffas så är det automatiskt tvångsintegration och inte ok.

Hur ska invandrarna kunna integreras när de förvägras att ens titta på och umgås med svenskar hade du tänkt?

2) Nu fokuserar du enbart på den minst viktiga delen i mitt inlägg.

Jag har f.ö. själv varit på Nya Zeeland (södra ön) och tycker själv att segregationen inte verkade speciellt utbredd där, men jag kanske var i fel områden...

Men grundfrågan (som du valde att inte svara på) kvarstår:

I många länder funkar det alldeles utmärkt att integrera MENA-invandrarna. Varför funkar det där och inte här? Är skillnaderna mellan invandrarna där och här så fundamentalt skilda, eller kan det bero på värdfolket?

1) Men hur ska du ha det? SD har i mätningarna runt 10% av väljarstödet, och SvP långt färre. Det verkar som om ett mycket litet antal svenskar lyckas påverka ett helt lands integration. Tror du på det själv?

Om majoriteten svenskar gillar svartmuskiga invandrare - hur kan då invandrarna FÖRVÄGRAS att umgås med svenskar för att det finns en minoritet rasister i landet?

Svara gärna på hur du får ihop den ekvationen, tack.

2) Låt mig då fokusera på det du anser vara viktigast: "...i MÅNGA länder fungerar det utmärkt att integrera MENA-invandrarna". Jaså?

Kan du ge mig en handfull exempel på vita länder med MENA-invandring där de inte har segregerat sig och där de inte är överrepresenterade inom grov brottslighet och bidragsberoende?

Om du INTE kan det så bör du erkänna att du har fel.
Senast redigerad av Cimmerian 2014-03-21 kl. 14:05.
Citera
2014-03-21, 14:04
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Du behöver fan påminnas.

http://fskkro.moobis.se/2014/01/21/simning/

Ser skitfarligt ut. Verkligen.

Det är du som behöver påminnas:

Efter ett par simlektioner blev situationen ohållbar, enligt föräldrar till barnen i en av de svenskdominerade klasserna.

– Vi började protestera efter att det hänt allvarlig incidenter i gruppen. Det handlade om slag, hot och sparkar. Flera barn uttryckte hemma att de var oroliga och vill inte gå till skolan, berättar Carina Hall som är mamma till ett barn i en förskoleklass på Sjuntorpsskolan för SVT.

Lyssna nu: dessa föräldrar gav det hela "ett par gånger", vilket visar att de faktiskt inte såg något fel med att låta sina småbarn ingå i detta integrationsprojekt. En rasist, som jag, skulle aldrig ha haft mina barn där EN gång. Eller hur?

Och det var först när deras småbarn blev slagna, hotade och sparkade som föräldrarna till de svenska barnen reagerade, vilket - åtminstone bland oss normala människor - är fullständigt förnuftigt och rätt.

Du förringar det som hände de svenska barnen.

Varför gör du det?

EDIT: och varför undviker du mina frågor?

1) Men assimilation är något som övergavs 1975. Du FÅR INTE begära assimilation, enligt det migrationssystem vi lever efter idag.

Och vilka folkslag bor i ditt område? Kosovoalbaner? Svarta afrikaner? Araber? Och där råder ingen segregering, inga etniska konflikter?

2) Men det är ju märkligt att verkligheten talar emot det du säger. SD är som svagast i JUST de vita, skyddade områdena, och starkare i områden som har upplevt dessa "möten" i årtioenden nu.

Hur får du ihop det?
Senast redigerad av Cimmerian 2014-03-21 kl. 14:07.
Citera
2014-03-21, 14:07
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-mohammad-x
Om man tänker efter så är det lustigt att så många saker händer nära inpå valet. Det är bara SD-propaganda, som ni svenskar verkar köpa.

Exakt vad är SD-propaganda? Att det är läskigt att lära sig simma? Att det uppstår oro bland förskolebarn när man blandar grupper som tidigare inte känner varandra? Att det blir stökigare när det saknas tillräckligt med personal?

Att det här handlar om rasism eller integrationsproblem tror man bara på twitter eller fb.
Citera
2014-03-21, 14:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Nej, jag förnekar inte det. Det är rörigt i utanförskapsområden. Högre ohälsotal, högre arbetslöshet, sämre möjligheter. Många krigsskadade, många som kommer i tonåren och ska lära sig ett nytt språk och samtidigt klara godkända betyg. Klart som fan att det är problem. Hederskulturer och fundamentalism hos en del, tjat om rasism i alla läger. All kritik är inte rasism.

Jag förnekar inte heller att vi medfött är sådana att vi trivs bäst med våra landsmän i vardagen. Sådana är vi alla, oavsett om det handlar om Spanienpensionärer, Lidingödirektörer, journalister på Söder eller Somailer i Tensta. Jag trivs bäst i medelklassen, min hemvist. Dock kan jag säga att där jag bor matchar vi befolkningssnittet med 14 % invandrarbakgrund. En rimlig mix som leder till assimilerad integration, vilket har bäst effekter för en solid samhällsgrund.

Men det som behövs är ändå möten mellan människor som kan ge lite insikt och skapa förståelse för olikheter. Framför allt leder dessa möten till mindre kriminalitet i utanförskapsområdena, vilket gynnar dig också. Du verkar vara hyfsat begåvad i skallen så du borde kunna se effekterna. Givet att du ser bortom den personliga uppoffringen och tänker längre än här och nu.

Det var dessa möten som skolorna i Trollhättan ville få till. Men en skraj föräldrakår hindrade dem. (min fetstil)

Du är beklämmande okunnig. 14% är födda i ett annat land än Sverige = första generationens invandrare.

Utländsk bakgrund = född i ett annat land eller med en förälder, som är född i ett annat land (första och andra generationens invandrare) är närmare 30% idag.

Du måste *fördubbla* andelen med utländsk bakgrund i ditt bostadsområde, om du ska matcha dagens befolkningssnitt i Sverige för utländsk bakgrund.

Vore en fördubbling i ditt bostadsområde av personer med utländsk bakgrund fortfarande enl. dig "en rimlig mix som leder till assimilerad integration, vilket har bäst effekter för en solid samhällsgrund"?
Senast redigerad av Meiji 2014-03-21 kl. 14:20.
Citera
2014-03-21, 14:17
Medlem
Citat:
Nej, därför att mina döttrar går i en vit skola.

Jag har däremot bekanta vars barn INTE går i vita skolor, och där är stölder (från vita barn) vanligt, liksom hot och aggressivitet.

Jag behöver dessutom inte anta ett enda dugg. Vi samtalar här om en faktiskt händelse där vita små sexåringar blivit hotade och slagna av just svartmuskiga ungar.

Ni mångkulturalister verkar mena att föräldrarna är rasister som inte vill acceptera detta.

Jag kallar det sunt förnuft.

"Vit skola", jag antar att dina bekanta har likadan syn på invandrare som du har. Om en svensk unge beter sig illa så beror det på allt annat än ungens hudfärg, det kan vara uppfostran, föräldrar, var de bor etc. Men så fort en invandrarunge gör något så är det enbart för att "de är såna".

Jag känner personligen till flera fall där svenskar har betett sig illa, samma sak med invandrare. Men jag ser inte personens ursprung som den primära orsaken, visst kan det spela roll hur vi reagerar i en situation eftersom svenskar är kallblodigare än invandrare. En svensk går inte till attack, snarare håller en svensk unge på med nätmobbning, skitsnack bakom ryggen, vänder folk mot varandra. En invandrare säger oftare ifrån och därför anses den vara aggressiv.

Ponera detta exempel: Johan och Ahmed bråkar om en skitgrej (som barn oftast gör). Ahmed säger ifrån eller ev. knuffar Johan. Johan kommer hem och gråter för att Ahmed var taskig.
Johan däremot kommer just det vara en martyr och snacka skit till alla och göra så att Ahmed hamnar utanför gruppen.

Samma sak sker på arbetsplatser dagligen där en invandrare oftast säger till en människa direkt, medan svensken snackar skit till hela gruppen.

Hur blir det för dina döttrar sen när de kommer ut i samhället? Ska du ha dem i en "vit bubbla" för all evighet? Nej de kommer få en fet chock när de ser att alla inte heter elin, anna och johan.

Men ja alla väljer och uppfostra sina barn som de vill.
Citera
2014-03-21, 14:26
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos

1) En svensk går inte till attack, snarare håller en svensk unge på med nätmobbning, skitsnack bakom ryggen, vänder folk mot varandra.

En invandrare säger oftare ifrån och därför anses den vara aggressiv.

2) Ponera detta exempel: Johan och Ahmed bråkar om en skitgrej (som barn oftast gör). Ahmed säger ifrån eller ev. knuffar Johan. Johan kommer hem och gråter för att Ahmed var taskig.
Johan däremot kommer just det vara en martyr och snacka skit till alla och göra så att Ahmed hamnar utanför gruppen.

Samma sak sker på arbetsplatser dagligen där en invandrare oftast säger till en människa direkt, medan svensken snackar skit till hela gruppen.

3) Hur blir det för dina döttrar sen när de kommer ut i samhället? Ska du ha dem i en "vit bubbla" för all evighet? Nej de kommer få en fet chock när de ser att alla inte heter elin, anna och johan.

1) Ett av de mest uppmärksammade fallen av nätmobbing var ju svartmuskiga invandrare i Göteborg! Försöker du säga mig att svartmuskiga invandrare INTE snackar skit bakom ryggen eller annat av det du tillskriver svenskar? Seriöst?

Ingen normal människa bedömer en människa som säger ifrån som "aggressiv". Begriper du inte det själv? En aggressiv människa är en lättkränkt person som blir fysisk, eller hotar om fysiskt våld, om något går den emot.

Varför ska någon svensk tolerera detta?

2) Dina "exempel" får endast en effekt på mig, och det är att jag misstänker att du inte har vare sig barn eller arbete. Det är helt enkelt inte så det fungerar. Du är väldigt pinsam nu.

3) Tror du jag bor i en bunker i bergen? Mina barn ÄR ute i samhället. "Samhället" råkar ju vara exakt de som envisas med att ha icke-vita i teverutan så ofta som möjligt, det är skolsystemet med en "värdegrund" som är fanatiskt mångkulturalistisk, det är en journalistkår som varje dag berättar hur hemska rasister är som inte vill ha fri invandring till Sverige.
Citera
2014-03-21, 14:31
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos

Just det. Och vi normala vita människor väljer att INTE utsätta våra barn för situationer där de hotas, slås och sparkas bara för att sådana som du drömmer om det mångkulturella paradiset.

Omvänt: vad skulle ni galningar ha sagt om det var de SVENSKA barnen som slog, hotade och sparkade svartbarnen... och deras föräldrar drog sig ur?

Då skulle de vita barnens föräldrar OCKSÅ ha varit rasister, eller hur?

Vi vita kan ALDRIG vinna i era ögon. Vi är alltid skyldiga, och svartfolken är alltid oskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in