2014-03-22, 17:28
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Jag kan inte argumentera mot hans diskriminering - och det gör jag inte heller. Att bemöta hans påstående om diskriminerade bröder är liksom inte möjligt - det är säkert mycket troligt - har själv blivit diskriminerad pga mitt kön i skolan, men jag tog inte upp det heller eftersom mina personliga erfarenheter har väldigt lite med feminismen i stort att göra.
Som sagt tycker jag, och flera feminister med mig, att pojkar i skolan är ett enormt samhällsproblem och det måste lösas. Oavsett om det gäller betygsdiskriminering eller en antipluggkultur - de hamnar efter, det är tydligt, och det måste fixas.

Ja, må vara overkill att nämna lagstiftningen, men eftersom många män med antifeministiska sympatier hela tiden envisas med att dra upp att de dött i krig i hundratals år för "vår" skull utan att ens reflektera över att "vi" inte ens fick delta - så tåls det tydligen att upprepas.

Jag bryr mig inte. Jag köper inte tidningarna. Skiter i modet. Men reklam överallt tvingar mig ändå att se skiten. Det är ju strukturellt; kvinnan är ju en konstruktion - precis som mannen är en konstruktion - för att lära sig "göra kvinna" för att slippa sociala repressalier så köper kvinnor den här skiten. Det fria valet är inte så jävla fritt som du verkar tro.

Det senaste du skrev om skolan är förvisso sant. Jag har dock aldrig upplevt det som att feministerna ska ha bidragit på något sätt till att pojkarna fått det bättre i skolan. Snarare tvärtom.

Påståendet om krig används nästan aldrig för att skuldbelägga kvinnor som grupp (annat än de specifika kvinnor som stött såna lagar). Det har använts som argument mot att män skulle ha varit det privilegierade könet. Om det är fel att dra upp detta så kan man precis lika gärna tycka att det är fel att ta upp alla de fall där kvinnor blivit förtryckta genom historien.
Citera
2014-03-22, 17:28
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte. Jag köper inte tidningarna. Skiter i modet. Men reklam överallt tvingar mig ändå att se skiten. Det är ju strukturellt; kvinnan är ju en konstruktion - precis som mannen är en konstruktion - för att lära sig "göra kvinna" för att slippa sociala repressalier så köper kvinnor den här skiten. Det fria valet är inte så jävla fritt som du verkar tro.

Går du omkring och inbillar dig att män inte vet om att ölmage och flint inte är det optimala utseendet för att vara eftertraktad bland kvinnor? Män vet precis lika väl som kvinnor hur de ska se ut för att det ska vara optimalt. Att skaffa ett sex pack är betydligt svårare än att hålla en normal vikt som kvinna och inte äta för mycket godis.
Citera
2014-03-22, 17:34
Medlem
Citat:
Att du 1) använder dig av ett scenario där inga svenska män dog öht är .. intressant. och 2) Det är väl inte så troligt att varken du eller jag blir utdragna i krig mtp att vårt försvar i princip är nerlagt.

Så feminismen är en nationell angelägenhet? Feminismen existerar inte utanför Sveriges gränser och därför förstår du inte exempel som inte innefattar svenska män?

Förövrigt var inte poängen om det är troligt eller ej att du eller jag ska ut i krig. Det är bara så skrattretande att feminister försöker få de till diskriminering att inte få göra saker som jag beskrev i mitt förra inlägg. Försöker du vara humoristisk eller?
Citera
2014-03-22, 17:37
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Det senaste du skrev om skolan är förvisso sant. Jag har dock aldrig upplevt det som att feministerna ska ha bidragit på något sätt till att pojkarna fått det bättre i skolan. Snarare tvärtom.

Påståendet om krig används nästan aldrig för att skuldbelägga kvinnor som grupp (annat än de specifika kvinnor som stött såna lagar). Det har använts som argument mot att män skulle ha varit det privilegierade könet. Om det är fel att dra upp detta så kan man precis lika gärna tycka att det är fel att ta upp alla de fall där kvinnor blivit förtryckta genom historien.

Nu är det ju otroligt svårt att bemöta det du säger överst - iom att jag inte har nån aning om vad som ligger bakom din uppfattning. Utveckla gärna. "Feministerna" är ett väldigt brett begrepp och skiljer sig väldigt mycket mellan motståndare till den. För vissa är det kvinnor, för andra är det Schyman, för en tredje är det något annat. Gemensamt för det vaga begreppet är att de oftast missuppfattat en hel del.

Det är såklart fruktansvärt att män dör i krig - har aldrig påstått motsatsen.
Citera
2014-03-22, 17:40
Medlem
Citat:
Nu är det ju otroligt svårt att bemöta det du säger överst - iom att jag inte har nån aning om vad som ligger bakom din uppfattning. Utveckla gärna. "Feministerna" är ett väldigt brett begrepp och skiljer sig väldigt mycket mellan motståndare till den. För vissa är det kvinnor, för andra är det Schyman, för en tredje är det något annat. Gemensamt för det vaga begreppet är att de oftast missuppfattat en hel del.

När killar lyckas bättre på högskoleproven så vill feministerna göra om proven eftersom de enligt dem gynnar pojkarna. Om man gör om allting så det gynnar flickor kan man ju sedan komma dragandes med att pojkarna har en anti-pluggattityd och själva förtjänar sina misslyckanden.

Vore det inte en lösning att göra om skolan så den gynnar pojkarna så resultaten blir bättre?
Citera
2014-03-22, 17:49
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Går du omkring och inbillar dig att män inte vet om att ölmage och flint inte är det optimala utseendet för att vara eftertraktad bland kvinnor? Män vet precis lika väl som kvinnor hur de ska se ut för att det ska vara optimalt. Att skaffa ett sex pack är betydligt svårare än att hålla en normal vikt som kvinna och inte äta för mycket godis.

SJÄLVKLART mår män dåligt av rådande skönhetsideal - men det är inte deras sexpack som är tapetserade överallt på stan. Det kvinnliga idealet är mer påträngande och har större konsekvenser (fler ätstörda kvinnor, fler med självskadebeteenden etc) Sluta tramsa nu och ta diskussionen på allvar.

Citat:
Så feminismen är en nationell angelägenhet? Feminismen existerar inte utanför Sveriges gränser och därför förstår du inte exempel som inte innefattar svenska män?

Förövrigt var inte poängen om det är troligt eller ej att du eller jag ska ut i krig. Det är bara så skrattretande att feminister försöker få de till diskriminering att inte få göra saker som jag beskrev i mitt förra inlägg. Försöker du vara humoristisk eller?

Lite. Men seriöst, självklart är feminismen en internationell angelägenhet - det finns liksom mer brådskande saker att gnabbas om än krig. För i Sverige är inte det på tapeten. Pojkars situation i skolan, mansrollen - det pratar jag gärna om. Men att hålla på och stöta och blöta huruvida jag hade tur som föddes som tjej och slapp göra lumpen, när Sverige inte deltagit i krig på hundratals år...
Citera
2014-03-22, 17:50
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
När killar lyckas bättre på högskoleproven så vill feministerna göra om proven eftersom de enligt dem gynnar pojkarna. Om man gör om allting så det gynnar flickor kan man ju sedan komma dragandes med att pojkarna har en anti-pluggattityd och själva förtjänar sina misslyckanden.

Vore det inte en lösning att göra om skolan så den gynnar pojkarna så resultaten blir bättre?

Källa på detta tack. Vill veta vilka "feministerna" du pratar om är.
Citera
2014-03-22, 17:55
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:

Ok. Med feminism här menar jag politiker och andra offentliganställda eller etablissemangsmänniskor som strävar efter att ge kvinnor speciella fördelar. Vad jag menar med att jag aldrig har sett dessa människor göra något för pojkarnas situation i skolan, så menar jag just det jag skriver. Att jag aldrig har sett det. Säger inte att det aldrig har hänt, bara att jag inte har sett det. Däremot står nästan alla de feminister jag har hört bakom idén om obligatorisk skolplikt (notera inte läroplikt), där alla barn tvingas gå i politiskt styrda skolor, vilket inte minst pojkarna far väldigt illa av.

För egen del hade jag bara en feministisk lärare. Det var en människa som bland annat tog med sig tjejerna i klassen ut på teater för att titta på SCUM-manifestet. I just hennes fall vet jag att hon könsdiskriminerade pojkarna när hon satte slutbetyg. Nu är detta bara min egen högst personliga erfarenhet och absolut ingenting som jag vill försöka upphöja till någon absolut sanning.
Citera
2014-03-22, 17:57
Medlem
Citat:
SJÄLVKLART mår män dåligt av rådande skönhetsideal - men det är inte deras sexpack som är tapetserade överallt på stan. Det kvinnliga idealet är mer påträngande och har större konsekvenser (fler ätstörda kvinnor, fler med självskadebeteenden etc) Sluta tramsa nu och ta diskussionen på allvar.

Lite. Men seriöst, självklart är feminismen en internationell angelägenhet - det finns liksom mer brådskande saker att gnabbas om än krig. För i Sverige är inte det på tapeten. Pojkars situation i skolan, mansrollen - det pratar jag gärna om. Men att hålla på och stöta och blöta huruvida jag hade tur som föddes som tjej och slapp göra lumpen, när Sverige inte deltagit i krig på hundratals år...

Och vad beror de på att klart fler män begår självmord? Men ätstörningar kanske är värre enligt dig? Så gott som alla som dör i arbetet är män, ska vi inte jämna ut de lite tycker du?

Jag förstår att du som feminist inte vill diskutera historiska uppoffringar män gjort, men att använda historiska oförrätter mot kvinnor är ju er paradgren? Att babbla om när kvinnor fick rösträtt gör du säkert gärna, även om de är länge sedan och inte på något sätt aktuellt i dagens Sverige.

Jag diskuterar gärna dagens Sverige och där har kvinnor inte ett skit att klaga på.
Senast redigerad av ManyMen 2014-03-22 kl. 18:02.
Citera
2014-03-22, 18:02
Medlem
Citat:
Källa på detta tack. Vill veta vilka "feministerna" du pratar om är.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/nya-hogskoleprovet-gynnar-man

Tror du det är några andra än feminister som driver agendan om att göra högskoleprovet mer kvinnovänligt?
Citera
2014-03-22, 18:04
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Och vad beror de på att klart fler män begår självmord? Men ätstörningar kanske är värre enligt dig? Så gott som alla som dörr i arbetet är män, ska vi inte jämna ut de lite tycker du?

Jag förstår att du som feminist inte vill diskutera historiska uppoffringar män gjort, men att använda historiska oförrätter mot kvinnor är ju er paradgren? Att babbla om när kvinnor fick rösträtt gör du säkert gärna, även om de är länge sedan och inte på något sätt aktuellt i dagens Sverige.

Jag diskuterar gärna dagens Sverige och där har kvinnor inte ett skit att klaga på.

Självklart är det hemskt att män begår självmord i större utsträckning, och manrollen och det som ingår i den är en bidragande faktor. Det anses omanligt att prata om sina känslor, problem osv - och detta leder till att män mer sällan söker vård och hjälp för problem de har.

Tror du på riktigt att feminister jublar när män begår självmord? Vad i helvete?
Och du pratar inte med "er" nu, du pratar med mig - förutsätt inget.
Citera
2014-03-22, 18:11
Medlem
Citat:
Självklart är det hemskt att män begår självmord i större utsträckning, och manrollen och det som ingår i den är en bidragande faktor. Det anses omanligt att prata om sina känslor, problem osv - och detta leder till att män mer sällan söker vård och hjälp för problem de har.

Tror du på riktigt att feminister jublar när män begår självmord? Vad i helvete?
Och du pratar inte med "er" nu, du pratar med mig - förutsätt inget.

Att ni jublar sa jag väl inte? När Aftonbladet nyligen hade en artikelserie om självmord var rubriken att kvinnor drabbades värst(som med allt annat). Att välja en sådan vinkel på ett problem som drabbar män i klart högre utsträckning är feministisk ondska. Total likgiltighet inför vem som faktiskt drabbas värst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in