Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Mycket nonsens på en gång här. Till att börja med. Nej. En genomsnittlig ung man har ingen automatisk fördel alls av sitt kön mot en genomsnittlig ung kvinna, och bara för att du har andra personliga erfarenheter så finns det inga som helst skäl till att han ska behöva straffas för det bara för att ni båda råkar vara män.
Gällande skola så var det just diskriminering han klagade på, inte svårigheter med betyg i största allmänhet. Jag uppfattar det som oerhört arrogant av dig att svara på hans påstående om att han blivit diskriminerad med att han tillhör en kultur som pluggar för dåligt. Hur ska du veta detta om du inte ens känner TS. Om du ska argumentera emot på denna punkt. Visa i så fall att han inte har blivit diskriminerad. Dessutom är det oerhört fascinerande att se är feminister förklara pojkarnas tillkortakommanden i skolan, med att de själva är för odugliga, samtidigt som som ni absolut inte kan se samma orsak som förklaring till att kvinnor inte får de bästa jobben.
Och att kvinnor skulle vara den förtryckta gruppen inom militärlagstiftningen är så dumt att det inte ens är värt att bemöta.
Gällande modet så är det ju de facto nästan bara kvinnor som köper dessa tidningar och som bryr sig om det här modet. Om de inte gillar tidningarna så är det bara att sluta köpa dem, och på samma sätt sluta följa modet. Att någon annan än de berörda kvinnorna kvinnorna ska behöva ta skulden för samma kvinnors eget val är en fullständigt befängd tanke.
Jag kan inte argumentera mot hans diskriminering - och det gör jag inte heller. Att bemöta hans påstående om diskriminerade bröder är liksom inte möjligt - det är säkert mycket troligt - har själv blivit diskriminerad pga mitt kön i skolan, men jag tog inte upp det heller eftersom mina personliga erfarenheter har väldigt lite med feminismen i stort att göra.
Som sagt tycker jag, och flera feminister med mig, att pojkar i skolan är ett enormt samhällsproblem och det måste lösas. Oavsett om det gäller betygsdiskriminering eller en antipluggkultur - de hamnar efter, det är tydligt, och det måste fixas.
Ja, må vara overkill att nämna lagstiftningen, men eftersom många män med antifeministiska sympatier hela tiden envisas med att dra upp att de dött i krig i hundratals år för "vår" skull utan att ens reflektera över att "vi" inte ens fick delta - så tåls det tydligen att upprepas.
Jag bryr mig inte. Jag köper inte tidningarna. Skiter i modet. Men reklam överallt tvingar mig ändå att se skiten. Det är ju strukturellt; kvinnan är ju en konstruktion - precis som mannen är en konstruktion - för att lära sig "göra kvinna" för att slippa sociala repressalier så köper kvinnor den här skiten. Det fria valet är inte så jävla fritt som du verkar tro.