Citat:
Ursprungligen postat av
besthestfest
Finns det något mer underhållande än arga, unga små män som uppenbarligen känner sig hotade av kvinnor? "Den vita mannens uppfinningar" hahahaha! Vad har du själv gjort om jag får fråga? Om du resonerar så pass att du tar cred från allt vad män har gjort, gäller de bara de bra grejerna då som kommer från ditt "släkte"? Hitler, Putin och Stalin är ju också män, är du som dem då? Våldtäktsmän likaså?
Så otroligt fånig diskussion. Fattar inte hur man för det första kan missförstå feminism som faktiskt betyder "lila villkor för båda kön". Hur kan man känna sig hotad av det? Vi är alla människor, kom igen. Varför blir alla så mörkrädda av ömsesidig respekt?
Men det är klart, alla här är så otroligt insnöade, så ni kommer nog aldrig inse eller förstå hur det är att vara kvinna idag, samt att samhället är långt ifrån jämställt. Men vad lan man förvänta sig från sårade små män på flashback..
Tvungen att kommentera det här inlägget, det här är feminismen som värst.
När sa jag att jag tar cred från allt vad män har gjort? Jag sa, om män är så pass värdelösa varelser så avstå från allt männen har gjort och gör det själv istället!
Men som feminist hör du istället "tralalala du är hotad av kvinnor tralalala". Sen blir man defensiv och ska slänga in våldtäkts och Hitler kortet. Och ni undrar varför vi inte tar er seriöst? Otroligt....
Ja ni feminister älskar att säga, "ni har missförstått feminism, läs vad feminism står för" osv.
Det som låter bra i teorin betyder inte att det utövats i praktiken. Sen att folk säger "Jag är feminist men jag står i för det, "jag är feminist men jag tycker så här" osv. Ni vill inte ta ansvar helt enkelt.
Om ni kallar er feminister så står ni bakom hela organisationen. När nazismen och Hitler tog makten så skapades väldigt många jobb i en tuff depression i Tyskland. Då var det många som kunde stå bakom nazismen då. Däremot idag, skulle någon våga kalla sig nazist som har alla hästar hemma? Svaret är nej såklart. Du kan säga att "jag står för den här typen av nazism" men så fort du säger att du är nazist så kommer folk att titta snett på dig och bli upprörda.
Det är samma sak med feminism. Det började med något sunt men nu har det eskalerad till ren och skär manshat som ingen vettig man eller kvinna kan stå bakom. Media,skola,politiker propagerar en extrem feminism dag ut och dag in i Sverige. Sen har ni mage att säga "du vet inte vad feminismen står för". Om Extrem feministerna börja mörda män i slutändan, kommer ni fortfarande kalla er feminister då?
Poängen är antingen står man bakom hela organisationen och står för det dem gör eller så avstår man från feminismen helt enkelt. Du behöver inte en organisation bakom dig för att förmedla dina egna åsikter! "Jag är för jämlikhet, lika löner, samma rättigheter och jag är feminist" kan du inte säga längre. Ta bort ordet feminist i den meningen så kommer folk att hålla med dig. Varför måste du ha ett nersmutsat feminism bakom dina ord?
Det gäller samma sak med ett företag. Vi säger att en av mina anställda skulle göra något olagligt som varken jag eller företaget står för. Då har jag två val. 1. Antingen så avskedar jag den personen eller 2. står jag bakom dennes handlingar. Det vill säga väljer jag alternativ 2 så är också företaget skyldiga även om det är bara en person som har begått brottet.
Det är därför man ska vara försiktig innan man sätter en stämpel på vad man är. Säger du att du är feminist,nazist,Kommunist etc, så kommer folk också döma dig efter vad den organisationen har gjort. Grejen är att ni inte vill ta ansvar för något och det är där problematiken är.
Det sista fetstilta uppstår offermentaliteten igen. Man ser tydligt att de är minsann endast kvinnor som har det jobbigt, män har det så lätt så. "Du vet inte hur det är att vara kvinna i Sverige tralalala" "tralalala jag bryr mig bara om mig själv tralalala". Det vill säga ni lyssnar endast bara på er själva och vill inte ha någon kritik utan feminismens ord är lag! Fan man kan tro att vi lever i Saudiarabien enligt er feminister!
Sen slutligen har vi ju avslutningen där man försöker förnedra mannen när man inte har något att komma med. "Vad kan man förvänta sig från sårade män på FB". Men jag trodde att ni feminister vill ha bort mansrollen eller hur vart det nu igen? Män ska ju visa sina feminina sidor? Det skall ju uppmuntras att visa känslor? Ser ni vilken dubbelmoral? Feminister vill ha ansvar men inte ta ansvar!
Slutligen vill jag påpeka att det du säger på slutet är korrekt. Jag låter som en sårad man som skyller ifrån sig på andra. Det var just därför jag skrev detta inlägget om du hade läst allt. Jag känner inte igen mig själv. Jag vägrar att sjunka till eran nivå. Jag står för mina handlingar och tar ansvar för mitt liv och det är därför jag kommer att avstå från allt med feminismen att göra nu. Jag ser tendensen att mitt hat kommer ta det bästa av mig tillslut och bli som er feminister. Men så klart ni kommer ju aldrig inse det själva förstås!
Ha det gott!
/Robert