Citat:
Ursprungligen postat av
€ric
Hur ser det ut om folk slutar betala in? Skrivs det avtal där man kommer kräva in pengarna eller släpper man det då?
Så klart att man förbinder sig att betala, men om någon inte skulle klara av sitt åtagande så har jag svårt att se klubben skicka kronofogden på vederbörande. Har man problem med delbetalningarna så går det säkert bra att meddela detta på SSK:s forum så får man hjälp med en liten mini-insamling. Jag skulle lätt ställa upp på en sådan. Sedan är det nog många som redan har betalt hela summan också, har man råd så finns det liksom ingen anledning att dra ut på det.
Även om en dryg miljon är mycket pengar så räcker den ju egentligen inte särskilt långt. Det stora är att fansen visar kraft och beslutsamhet som förhoppningsvis sporrar även de vanliga sponsorerna att ta rygg (vilket delvis redan har skett), målet är en budgetökning med 5 miljoner, då räcker förstås inte bara privatpersonernas insatser till mer än som katalysator, utan det är företagen som har en nyckelroll här, och om några privatpersoner av någon anledning skulle falla bort så är det trots allt en marginell del av hela kampanjen.
Något klart svar på frågan kan jag som du märker inte ge, men SSK-fansen har ju rott iland stora insamlingar förut, så jag tror inte att det blir något problem denna gången heller.
EDIT:
Medans jag skrev så dök en
mobiliseringsvideo upp på YouTube, låter väl iofs mest som fyllesång men vafan de e hjärta.