2014-03-15, 09:33
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det enda sorgliga med det är väl att Aftonbladet kallar honom för HV-stjärna.

Hoppas verkligen Frölunda inleder föräldringsprocessen med honom, en skam för svensk hockey är vad han är, platsar inte ens i Huddinge.

Obegriplig värvning av Frölunda om det stämmer, lika obegripligt som att HV förlängde med Marcus Nilsson som om möjligt är ännu sämre än Fälth.
2014-03-15, 09:35
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Hägg, mannen som kostade oss JVM guldet, ja han får ni gärna ta.
Du talar som om Sverige vunnit om det inte vore för Hägg. Finland var ju bättre i den matchen så det är ju inte alls en säkerhet att Sverige vunnit...
Senast redigerad av Displaced 2014-03-15 kl. 10:34.
2014-03-15, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Obegriplig värvning av Frölunda om det stämmer, lika obegripligt som att HV förlängde med Marcus Nilsson som om möjligt är ännu sämre än Fälth.
Alltså Nilson måste ju vara skadad och han måste ha ena otroliga ledarförmågor i omkläddningsrumet, särskilt då för de yngre. Annars så kan jag inte förstå att HV förlängde med honom. Fast om han har någon slags skada så kanske han kan bli bättre till nästa säong och lönen lär väl inte vara multum. Och ska man vara ärlig så ok så jävla bra har inte varit men efter juluppehållet har han gjort en hel del av det där jobbet som man inte lägger märke till men måste göras för att vinna en match.

Så sammanfattningsvis det behöver inte vara en dålig förlängning, beror lite på lönen. Fast den där jävla Fälth han lär inte vara billig så det går nog inte att jämföra med Nilson.
2014-03-15, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Och de som följde Leksandmatchen kunde se att Nilson i båset peppade de andra som fan, så det har nog mycket med sånt att göra i Nilsons fall.
2014-03-15, 11:03
Medlem
Karol.s avatar
Hägg har inte utvecklats på 1,5 säsong så det är nog bra med ett klubbyte.
2014-03-15, 12:06
Medlem
von_Ss avatar
Leksand ska inte alls värva en massa målskyttar. Man behöver såklart förbättra anfallsspelet men inte genom att byta ut halva laget. Förbättra laget lite varje år så vinner vi guld 2019, helt enligt planen. Ett par målskyttar till förstalinan vore fint.

Att byta ut Linder mot någon annan extraback vore bara korkat. Han funkar bra som det. Dock kan det ju bli så att vi får in ett par bättre backar i 1/2 backpar som gör Linder överflödig.

Rönnberg måste bli kvar, annars börjar jag gråta. Lashoff bort.

Framåt vill iaf jag ha bort Edblom. Blomqvist kan få lira i andrakedjan. Johansson har jag inte mycket till övers för.

Det finns en stor risk med att byta ut spelare. Kolla bara på värvningarna som Salo gjorde i år.

MVG:

VG:
Russell

G:
Brunnström
Pikkarinen
Gistedt
Linder
Johansson

IG:
Spang
Jakobs
Fornataro
Lashoff

Av 9 värvningar är det en som har överraskat positivt på mig, och då är det en rollspelare som väl är lättast att hitta. Att då bara säga att vi måste ut med spelare och värva in målskyttar är lättare sagt än gjort, även om vi såklart måste förstärka och även ersätta Hersleys mål.
2014-03-15, 12:37
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Leksand ska inte alls värva en massa målskyttar. Man behöver såklart förbättra anfallsspelet men inte genom att byta ut halva laget. Förbättra laget lite varje år så vinner vi guld 2019, helt enligt planen. Ett par målskyttar till förstalinan vore fint.

Att byta ut Linder mot någon annan extraback vore bara korkat. Han funkar bra som det. Dock kan det ju bli så att vi får in ett par bättre backar i 1/2 backpar som gör Linder överflödig.

Rönnberg måste bli kvar, annars börjar jag gråta. Lashoff bort.

Framåt vill iaf jag ha bort Edblom. Blomqvist kan få lira i andrakedjan. Johansson har jag inte mycket till övers för.

Det finns en stor risk med att byta ut spelare. Kolla bara på värvningarna som Salo gjorde i år.

MVG:

VG:
Russell

G:
Brunnström
Pikkarinen
Gistedt
Linder
Johansson

IG:
Spang
Jakobs
Fornataro
Lashoff

Av 9 värvningar är det en som har överraskat positivt på mig, och då är det en rollspelare som väl är lättast att hitta. Att då bara säga att vi måste ut med spelare och värva in målskyttar är lättare sagt än gjort, även om vi såklart måste förstärka och även ersätta Hersleys mål.
Lever du i illusionen att denna bragdsäsong går att upprepa? Med en producerande lina, Hersley som bombar in hälften av målen, och Alsenfelt som stoppar allt?

Leksand behöver ha åtminstone två kedjor som producerar. Att värva in "ett par målskyttar till förstalinan" kommer inte hålla, då åker vi ut. Leksand behöver ha in minst tre spelare som är hyfsade offensivt. Så kanske vi klarar oss, vi får hoppas att spelare som Händemark och Grönberg tar ett steg till.
2014-03-15, 12:38
Medlem
Lukkinens blogg LHCidag, nämner att ett rykte har kommit fram om att en LHC spelare skulle vara eventuellt klar för en ny SHL klubb. Kan det vara så att Nihlstorp är klar för cluben och Engstrand rör på sig?

Tankar?
2014-03-15, 16:57
Medlem
Lappilainen* ska det stå. Kan inte redigera förgående post av någon anledning.
2014-03-15, 17:05
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Lever du i illusionen att denna bragdsäsong går att upprepa? Med en producerande lina, Hersley som bombar in hälften av målen, och Alsenfelt som stoppar allt?

Leksand behöver ha åtminstone två kedjor som producerar. Att värva in "ett par målskyttar till förstalinan" kommer inte hålla, då åker vi ut. Leksand behöver ha in minst tre spelare som är hyfsade offensivt. Så kanske vi klarar oss, vi får hoppas att spelare som Händemark och Grönberg tar ett steg till.

Det är inte det jag menar. Men vi får inte glömma vad vi kommer ifrån. Leksand får helt enkelt finna sig i att försöka göra stordåd med relativt sett mycket små medel även nästa säsong.

Laget måste förstärskas naturligtvis och vissa spelare kommer behöva ersättas. Men det är lätt att splittra ett lag som ändå kom på sjunde plats och det måste man inte göra. Att värva 6 amerikaner till de två förstalinorna och riskera att ha sparkat alla innan säsongen är över kan Örebro få syssla med.

Jag hoppas vi skyndar långsamt och sakta men säkert förbättrar laget. Att göra sig av med Knuts och Händemark eller, som vissa vill, Karlsson och Bergenström vore totalt vansinne. Jag skulle spy rakt ut.

Om vi lyckas hitta en ersättare till Hersley (behöver inte göra 25 mål, men göra lika mycket nytta överlag) och förbättra förstakedjan (vilket indirekt innebär bättre andra- och tredjelina) så kan vi knipa en slutspelsplats även nästa säsong. Och en semiplats året efter.

Jag hade gärna sett en bättre andremålvakt också. En formsvacka av Alsenfelt på 5 matcher kan betyda oerhört mycket om man inte har en bra reserv.
2014-03-15, 17:49
Medlem
Draedons avatar
Men är verkligen Gistedt så kass då? Tycker han har gjort det helt ok efter förutsättningarna. Han skulle ju behöva matchas mer, han har alltid sett så jävla rostig ut när han har spelat. Och i flera av matcherna han har spelat så har han inte fått så mycket hjälp av försvaret.
2014-03-15, 18:48
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det är inte det jag menar. Men vi får inte glömma vad vi kommer ifrån. Leksand får helt enkelt finna sig i att försöka göra stordåd med relativt sett mycket små medel även nästa säsong.

Laget måste förstärskas naturligtvis och vissa spelare kommer behöva ersättas. Men det är lätt att splittra ett lag som ändå kom på sjunde plats och det måste man inte göra. Att värva 6 amerikaner till de två förstalinorna och riskera att ha sparkat alla innan säsongen är över kan Örebro få syssla med.

Jag hoppas vi skyndar långsamt och sakta men säkert förbättrar laget. Att göra sig av med Knuts och Händemark eller, som vissa vill, Karlsson och Bergenström vore totalt vansinne. Jag skulle spy rakt ut.

Om vi lyckas hitta en ersättare till Hersley (behöver inte göra 25 mål, men göra lika mycket nytta överlag) och förbättra förstakedjan (vilket indirekt innebär bättre andra- och tredjelina) så kan vi knipa en slutspelsplats även nästa säsong. Och en semiplats året efter.

Jag hade gärna sett en bättre andremålvakt också. En formsvacka av Alsenfelt på 5 matcher kan betyda oerhört mycket om man inte har en bra reserv.
Nä, självklart ska man behålla stommen. Splittra laget är det sista jag vill att man gör. Men 3-4 tvåvägsspelare och 2 backar tycker jag man ska ta in.

- Edblom får gå, värdelös och tar för mycket utvisningar.
- Forsberg, sliter som ett djur, älskar hans inställning, men vi har alldeles för mycket sådana spelare och vi behöver spelare som kan skapa i anfallszon också.
- JDLR, ville gå innan säsongen, inget hindrar honom nu.
- Johansson, skulle gärna förlänga, tror dock han försvinner till annan SHL klubb eller Schweiz.

- Lashoff, värdelös, får gå.
- Hersley, försvinner av naturliga skäl.

En utlåning på Gistedt och Henrik Hjerpe som backup borde man prova. Skulle nog gynna båda två.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in