Citat:
Ursprungligen postat av
von_S
Det är inte det jag menar. Men vi får inte glömma vad vi kommer ifrån. Leksand får helt enkelt finna sig i att försöka göra stordåd med relativt sett mycket små medel även nästa säsong.
Laget måste förstärskas naturligtvis och vissa spelare kommer behöva ersättas. Men det är lätt att splittra ett lag som ändå kom på sjunde plats och det måste man inte göra. Att värva 6 amerikaner till de två förstalinorna och riskera att ha sparkat alla innan säsongen är över kan Örebro få syssla med.
Jag hoppas vi skyndar långsamt och sakta men säkert förbättrar laget. Att göra sig av med Knuts och Händemark eller, som vissa vill, Karlsson och Bergenström vore totalt vansinne. Jag skulle spy rakt ut.
Om vi lyckas hitta en ersättare till Hersley (behöver inte göra 25 mål, men göra lika mycket nytta överlag) och förbättra förstakedjan (vilket indirekt innebär bättre andra- och tredjelina) så kan vi knipa en slutspelsplats även nästa säsong. Och en semiplats året efter.
Jag hade gärna sett en bättre andremålvakt också. En formsvacka av Alsenfelt på 5 matcher kan betyda oerhört mycket om man inte har en bra reserv.
Nä, självklart ska man behålla stommen. Splittra laget är det sista jag vill att man gör. Men 3-4 tvåvägsspelare och 2 backar tycker jag man ska ta in.
- Edblom får gå, värdelös och tar för mycket utvisningar.
- Forsberg, sliter som ett djur, älskar hans inställning, men vi har alldeles för mycket sådana spelare och vi behöver spelare som kan skapa i anfallszon också.
- JDLR, ville gå innan säsongen, inget hindrar honom nu.
- Johansson, skulle gärna förlänga, tror dock han försvinner till annan SHL klubb eller Schweiz.
- Lashoff, värdelös, får gå.
- Hersley, försvinner av naturliga skäl.
En utlåning på Gistedt och Henrik Hjerpe som backup borde man prova. Skulle nog gynna båda två.