2014-05-07, 15:48
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Det sjuka är alltså inte att aik får en fallskärm utan att det bara är ett lag som ska stå för det och inte hela serien. Sjukt orättvist och osportsliga förutsättningar. Vi snackar i princip 2 landslagsspelare som DIF kunde värvat för de pengarna.

Det är mycket som är sjukt och det här är såklart en av sakerna. Men det viktiga för mig är när beslutet togs och hur länge det har varit så.
2014-05-07, 15:50
Medlem
JoshTees avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Uk5EzFbtBBw&feature=youtu.be&ac

Jävla bullshit av de andra shl-klubbarna! Alla ser bara efter sitt eget hus! Överhettar marknaden my ass! Att vi erbjudit Alvarez säkert 60 lax/månaden eller?

Vad snackar Helber, Loob mfl om. Wallin 400k/månaden och Berglund 300k/månaden är väl om något att överhetta marknaden isf.
2014-05-07, 15:51
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det är mycket som är sjukt och det här är såklart en av sakerna. Men det viktiga för mig är när beslutet togs och hur länge det har varit så.

Borde vi inte fått veta hur det ligger till från shl? Jag har försökt maila och många med mig. Många av mina DIF-vänner har twittrat shl men ingen info alls. Förutom lite dryga svar från ärkeidioten Mike Helber!
2014-05-07, 15:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Borde vi inte fått veta hur det ligger till från shl? Jag har försökt maila och många med mig. Många av mina DIF-vänner har twittrat shl men ingen info alls. Förutom lite dryga svar från ärkeidioten Mike Helber!
Vad har Helber svarat?
2014-05-07, 16:02
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vad har Helber svarat?

Typ att folk kan komma till Linköping så ska han svara. Att han varit drivande i frågan väldigt länge. LHC verkar skraja för nykomlingarna. Inte gått så bra för de på sistone och börjar bli skraj för kval möjligen.
Tror ingen skulle sakna ett så menlöst och historielöst plastlag som cluben!
2014-05-07, 16:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Det sjuka är alltså inte att aik får en fallskärm utan att det bara är ett lag som ska stå för det och inte hela serien. Sjukt orättvist och osportsliga förutsättningar. Vi snackar i princip 2 landslagsspelare som DIF kunde värvat för de pengarna.
Så du tycker det är bättre att alla drabbas? Är du socialdemokrat?
2014-05-07, 16:25
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Så du tycker det är bättre att alla drabbas? Är du socialdemokrat?

Om alla drabbas med 600k/klubb så känns det knappt för nån klubb. Idrott är såklart inte rättvist men själva ligan behöver ju inte göra det mer orättvist.
Min politiska ståndpunkt hör inte hit.
2014-05-07, 17:05
Bannlyst
Citat:
Om alla drabbas med 600k/klubb så känns det knappt för nån klubb. Idrott är såklart inte rättvist men själva ligan behöver ju inte göra det mer orättvist.
Min politiska ståndpunkt hör inte hit.
Det är det nya systemet och Svingårn får fördelen av att det kommer bli svårare för dem att åka ur. Tror nog gärna att AIK hellre fått den fördelen än de sju miljoner de nu fått för att de åkte ur. Nästa säsong när Svingårn trots de finfina fördelar det nya seriesystemet ger ändå åker ut så blir det nock AIK som får fallskärma sju miljoner tillbaka åt Svingårn.
2014-05-07, 17:19
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det är det nya systemet och Svingårn får fördelen av att det kommer bli svårare för dem att åka ur. Tror nog gärna att AIK hellre fått den fördelen än de sju miljoner de nu fått för att de åkte ur. Nästa säsong när Svingårn trots de finfina fördelar det nya seriesystemet ger ändå åker ut så blir det nock AIK som får fallskärma sju miljoner tillbaka åt Svingårn.

Alla lag får fördelen av att det blir svårare att åka ur. Inte bara DIF.
Jag tycker inte fallskärmen i sig är helt fel men då kan alla lag dela på den. Inte bara ett lag ska betala hela kakan.
2014-05-07, 17:23
Medlem
LT10s avatar
Fyfan vad jag kräks över SHL. Sen när man vet att de äckliga plastlagen sitter och skrattar gör att jag spyr ännu mer. Vidriga jävla as.
2014-05-07, 17:28
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Kan ni inte ta det här snacket i en annan tråd.
2014-05-07, 17:34
Medlem
Schnurvels avatar
Citat:
Typ att folk kan komma till Linköping så ska han svara. Att han varit drivande i frågan väldigt länge. LHC verkar skraja för nykomlingarna. Inte gått så bra för de på sistone och börjar bli skraj för kval möjligen.
Tror ingen skulle sakna ett så menlöst och historielöst plastlag som cluben!

Jag tar tillbaka det om att det var kul att ha DIF tillbaka... Varför väntar du inte lite och låter Helber svara istället för att hetsa som en idiot? Det är ju bara dig själv du skämmer ut nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in