2014-04-23, 01:32
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centzontotocht
Håller tummarna att det blir Roger Melin.

Jag var under uppfattningen att Melin skulle ta över efter Johan Hemlin som sportchef efter hans kontrakt med Linköping gick ut vilket "hintades" om lite i intervjuer han gjorde när han anlände.

Men med tanke på Linköpings säsong och all skit som varit runt honom och laget så kanske han tar chansen i Brynäs istället.
Roger Melin som sportchef? Tveksamt.
2014-04-23, 02:47
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Roger Melin som sportchef? Tveksamt.

Varför inte? Vad är egentligen förutsättningarna för att vara en bra sportchef? Kontakter såklart men det är knappast det enda. Då hade det bara varit att anställa Micke Nylander så är saken biff. Jag gissar att det gäller att vara duktigt driven och dessutom ha lite av samma egenskaper som en bra chef på vilket företag som helst. Och det är väl knappast egenskaper som nåt pensionerat hockeyproffs som hoppade av högstadiet besitter.

Kombinera sveriges bästa företagsledare med sveriges bästa hockeytränare och in med Lidström på ett hörn så gissar jag att vi har fått fram den ultimata svenska sportchefen. Känns väl som att det är bättre med en hockeykunnig bra företagschef än random pensionerat NHL-proffs iaf?

Ps. Jag är full
2014-04-23, 08:41
Medlem
Embas avatar
Hur går tankarna i Luleålägret? Det bör rimligtvis vara 2-3 spetsvärvningar på G va?

Försvinner Frallan så ser det ganska uddlöst ut.
2014-04-23, 08:43
Medlem
m4tt145s avatar
Bröderna Connolly och Eric Himelfarb klara för Leksand som det ryktats om.

http://www.leksandsif.se/artikel/55002/
2014-04-23, 09:52
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Bröderna Connolly och Eric Himelfarb klara för Leksand som det ryktats om.

http://www.leksandsif.se/artikel/55002/

"Leksands supertrio"

Helt okej värvningar, bra med lite offensiva krafter. Är det bara ersättare till Micke och Hersley som fattas nu?
2014-04-23, 10:02
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
"Leksands supertrio"

Helt okej värvningar, bra med lite offensiva krafter. Är det bara ersättare till Micke och Hersley som fattas nu?
Haha man kan ju hoppas att den benämns så en bit in i säsongen..

Ja precis, en forward till och en offensiv back så är laget nog färdigt. Det har ju ryktats om att man ska bryta kontraktet med Edblom också, och sen så ska man lösa situationen med Jakobs.
2014-04-23, 10:06
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Intervju med Sundlöv.

http://play.shl.se/video/3496105384001/

Det kommer kännas tomt utan Sundlöv.
Visst har man svurit över vissa värvningar men han har trots allt ett Brynäshjärta och har haft en jävla glöd.

Bara att hoppas att han får en god fortsättning.
2014-04-23, 10:12
Medlem
SkoSulors avatar
Jon Knuts från Leksand och Jeremias Augustin från Växjö är klara för Malmö

http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/g7mad4c4zw
2014-04-23, 10:26
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
"Leksands supertrio"

Är inte Jack Connoly ersättare till Johansson då? Jakobs försvinner väl förmodligen till mitt DIF. Finns klart kapacitet i killen. Bevisade han i kvalserien. Se om han kan komma mer till rätt hos oss isf.

Så isf har ni 14 forwards på kontrakt. Möjligen att ni kan få in en till spetsforward men tvivlar. Hur är ekonomin? Måste väl fortfarande vara rätt dålig trots rekonstruktion och allt. Värvningarna av Mårtensson, Gartner och Jacobsson talar väl om rätt risig ekonomi?
2014-04-23, 10:55
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Är inte Jack Connoly ersättare till Johansson då? Jakobs försvinner väl förmodligen till mitt DIF. Finns klart kapacitet i killen. Bevisade han i kvalserien. Se om han kan komma mer till rätt hos oss isf.

Så isf har ni 14 forwards på kontrakt. Möjligen att ni kan få in en till spetsforward men tvivlar. Hur är ekonomin? Måste väl fortfarande vara rätt dålig trots rekonstruktion och allt. Värvningarna av Mårtensson, Gartner och Jacobsson talar väl om rätt risig ekonomi?

Att Jack Connolly är ersättare till Johansson, är det mest logiska. Det är samma spelartyper.

Jag tror Salo försöker bygga ett lag kring kontinuitet. Det är lättare att behålla spelare, som inte är bra nog för NHL/KHL. Det som Färjestad har lyckats med under åren. Därför kommer det inga flashiga spelare som Hensick.
Som bonus sparar dom pengar. Men hur många SM-guld dom kommer vinna på det, känns inte alltför många.
2014-04-23, 10:55
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoSulor
Jon Knuts från Leksand och Jeremias Augustin från Växjö är klara för Malmö

http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/g7mad4c4zw
Kul för Knuts! Hoppas han kommer till rätta i Malmö. Även ett grattis till Malmö till en bra värvning.

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Nej, det tror jag inte han är, Salo har varit rätt tydlig med att han vill få alla kedjor till att producera lite mer. En till forward lär komma in. Vi har 15 forwards under kontrakt, Jakobs kan vi räkna bort, och förmodligen Edblom också, då landar vi på 13, sen så finns det en rätt stor chans att det blir någon utlåning på forwardsidan också, och Fredrik Forsberg kommer spela en del J20. Vi får se hur det blir.

Djurgården borde definitivt satsa på Jakobs, tror han skulle göra bra ifrån sig när han verkligen får chansen i SHL.
2014-04-23, 11:00
Medlem
von_Ss avatar
5 nordamerikaner nu. Fan vi börjar ju likna Modo snart

Jag är dock nöjd och belåten så länge vi hänger kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in