2014-04-19, 22:45
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Rykte:

http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1.7072871-ryktet-brynas-sportchef-slutar

De anonyma personerna bakom Twitterkontot "Twittigrarna", som uteslutande twittrar om Brynäs, publicerade i går följande på det sociala mediet: "Viskas om att Micke Sundlöv ska ha sagt upp sig från sin sportchefsroll i torsdags".
Vad i helvete? Vet inte vad jag ska tycka om det...
2014-04-19, 23:28
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Tyvärr är det så. Gillar killen starkt men han har inte riktigt levt upp till förväntningarna. Jag skulle dock gärna ha kvar honom.
Jo samma här, tycker han var bra första säsongen hos oss men efter det gick det tyvärr nerför. Bra skott har han dock.
2014-04-19, 23:34
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Vill man vara med i "Jag Mobiliserar" ,som insamlingskampanjen heter, så betalar man 250 spänn i månaden i 10 månader. Det är rätt mycket per person och exkluderar säkert en hel del som inte har råd, men man kan ju förstås gå ihop och samsas om en andel. SSK-fansen har gjort liknande insamlingar många gånger som supporterinitiativ tidigare, den här gången kom dock initiativet från klubben som i ett led i en storsatsning för att höja spelarbudgeten från c:a 10 till 15 miljoner. Man vet väl från tidigare insamlingar att det finns 4-500 personer som alltid betalar och vågade därför skruva upp insatsen lite. Kampanjen skall pågå i två veckor. Tanken är väl att när fansen har visat vilken glöd det finns i föreningen så är det sen dags för företagen att börja knacka bort rosten och vrida på sina pengakranar också.

Här är information om själva kampanjen.

Kärnan i SSK är inte så stor, men manligt mjuktuff; tuff när det gäller att gå på matcher i motvind, mjuk när den måste klämmas på pengar för att klubben skall klara sig igenom sina fylleperioder, eller som nu -behöver majonäs till räkmackan som den skall glida hem på. Och vi är jävligt stolta.
Hur ser det ut om folk slutar betala in? Skrivs det avtal där man kommer kräva in pengarna eller släpper man det då?
2014-04-20, 12:09
Medlem
Displaceds avatar
Ingen sanning i ryktet.

http://gd.se/sport/brynas/1.7073469-brynas-sportchef-om-twitterryktet
2014-04-20, 13:29
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Hur ser det ut om folk slutar betala in? Skrivs det avtal där man kommer kräva in pengarna eller släpper man det då?
Så klart att man förbinder sig att betala, men om någon inte skulle klara av sitt åtagande så har jag svårt att se klubben skicka kronofogden på vederbörande. Har man problem med delbetalningarna så går det säkert bra att meddela detta på SSK:s forum så får man hjälp med en liten mini-insamling. Jag skulle lätt ställa upp på en sådan. Sedan är det nog många som redan har betalt hela summan också, har man råd så finns det liksom ingen anledning att dra ut på det.

Även om en dryg miljon är mycket pengar så räcker den ju egentligen inte särskilt långt. Det stora är att fansen visar kraft och beslutsamhet som förhoppningsvis sporrar även de vanliga sponsorerna att ta rygg (vilket delvis redan har skett), målet är en budgetökning med 5 miljoner, då räcker förstås inte bara privatpersonernas insatser till mer än som katalysator, utan det är företagen som har en nyckelroll här, och om några privatpersoner av någon anledning skulle falla bort så är det trots allt en marginell del av hela kampanjen.

Något klart svar på frågan kan jag som du märker inte ge, men SSK-fansen har ju rott iland stora insamlingar förut, så jag tror inte att det blir något problem denna gången heller.

EDIT:
Medans jag skrev så dök en mobiliseringsvideo upp på YouTube, låter väl iofs mest som fyllesång men vafan de e hjärta.
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2014-04-20 kl. 13:40.
2014-04-20, 16:40
Medlem
hejzans avatar
Kan inte se Kåberg i Djurgården.. känns bara fel.
2014-04-20, 17:33
Medlem
J.R.s avatar
Daniel Larsson på väg hem för spel med Luleå Hockey.
http://www.kuriren.nu/sport/larsson-pa-vag-till-lulea-7582760.aspx
Kanske han och Modig kan återförenas i sann harmoni kommande säsong?
2014-04-20, 17:35
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Jag mår illa...
2014-04-20, 18:24
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Modig har ju knappt spelat hockey på fyra år, är det verkligen något som Osten är intresserad av?

Skulle vara väldigt intressant att få höra vad Daniel Larsson hade att säga om Luleå om han skrev på för klubben..
2014-04-20, 18:34
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Modig har ju knappt spelat hockey på fyra år, är det verkligen något som Osten är intresserad av?

Skulle vara väldigt intressant att få höra vad Daniel Larsson hade att säga om Luleå om han skrev på för klubben
..
Att han aldrig velat lämna Luleå.
Man kan förstå en viss bitterhet från hans sida, sedan beror ju allt som händer på något, vissa grejor är kanske svårt att svälja för stunden men är lättare att begripa senare.
Han är säkert en jäkla tjurskalle som blir en utmärkt förstamålis i Luleå.
Sedan, släpp Owuya till DIF och värva Modig som backup, Modig borde förövrigt fått fler chanser i Växjö, han har högre kapacitet än vad deras andra 2 målvakter besitter.
2014-04-20, 20:25
Medlem
Longiness avatar
Fredric Andersson till LHC alltså. Känns äckligt att tappa sin kapten till LHC. Men samtidigt skönt att bli av med den löneposten. En utmärkt 3/4-lina spelare i SHL.
2014-04-20, 20:36
Medlem
€rics avatar
Citat:
Danne är en bra grundserie målvakt men höjer sig inte när de gäller. Har enorma problem med att få ihop benskydden så de inte glider in puckar där emellan. Men i överlag en bra målvakt men inget jag tror man tar sig långti slutspelet med om man behöver en målvakt som höjer sig där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in