2014-04-16, 14:29
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Sallinen istället för Blomqvist är ett plus iaf. Sallinen skall enligt vad jag fått höra från de som följer SM liiga vara riktigt bra.

Möjligen, men det är fotfarande ett oprovat kort och den ända värvningen som bör kunna mäta sig med dom som tappats. Antar att mer prestigefyllda värvningar är på gång också, annars blir det tufft.
2014-04-16, 14:42
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Till er leksingar om Jacobsson: I ert spelsystem tror jag att han passar perfekt. Utan puck är han helt okej, och spelar gärna sarg ut..
Perfekt, för det kommer bli en säsong till med köttmur och ultradefensiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Än så länge är jag inte det minsta imponerande av Leksands värvningar. Känns som att materialet de fått in än så länge inte är i närheten att täcka upp vad de har tappat. Jag kanske blir motbevisad, vilket på ett sätt skulle vara lite kul om Leksand kunde transformera dessa spelare till topplirare, men om jag vore Leksandsupporter skulle jag minst sagt vara orolig för den kommande säsongen.
Inte jag heller, Sallinen är säkert en bra värvning till andrakedjan, men det måste verkligen in spetslirare som kan täcka upp för Blomqvist och Johansson. Är inte särskilt orolig ännu, men nu får det vara nog med breddvärvningar.
2014-04-16, 14:46
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Och hoppar in som ny assisterande sportchef till nya sportchefen Johan Hult. Kan dock inte förstå att Peter Ekelund kan få sitta kvar?

Jag tror att jag talar för alla HV-fans när jag säger att jag håller med dig. Uteblir resultaten nästa år så får han nog löpa gatlop igenom Jönköping.

För övrigt så heter han Peter EKlund, inte EKElund. Vi får inte blanda ihop honom med kung Ekelund ifrån Åseda.
2014-04-16, 15:33
Medlem
m4tt145s avatar
Nu känns det ju nästintill säkert att Lashoff och Linder inte spelar i Leksand nästa säsong.
2014-04-16, 15:46
Medlem
Displaceds avatar
Haha, kul att Jacobsson går till Leksand trots allt, när ni så sent som igår hoppades på att slippa honom.

Snart presenteras nog Andersén och då kommer Brynäs på pappret ha en riktigt bra backuppsättning.
2014-04-16, 16:08
Medlem
Moroten89s avatar
Hur fan tänkte Växjö egentligen när de sparkade Teemu Lassila? Eller ska de kanske ta in Victor Fasth och Henke Lundqvist?
2014-04-16, 16:13
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Hur fan tänkte Växjö egentligen när de sparkade Teemu Lassila? Eller ska de kanske ta in Victor Fasth och Henke Lundqvist?
Dom tror väl att dom kan få en bättre eller lika bra för mindre pengar. Tror inte Lassila tjänar minst i Växö direkt.
2014-04-16, 16:28
Medlem
Displaceds avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article18733730.ab

Sondre Olden från Norge går till Brynäs. Riktigt bra med poäng förrra säsongen men det var i norska ligan. Skiljer den sig som natt och dag från svensk hockey eller kan man tro att detta är en första spetsvärvning?
Senast redigerad av Displaced 2014-04-16 kl. 16:39.
2014-04-16, 16:37
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article18733730.ab

Sondre Olden från Norge går till Brynäs. Riktigt bra med poäng förrra säsongen men det var i norska ligan. Skiljer den sig som natt och dag från svenska hockey eller kan man tror att detta är en första spetsvärvning?
Det vet nog Gromgutten bäst.

Mats Rosseli Olsen gjorde 47p på 35 matcher i norska ligan 11/12, året därpå hade han 9p på 54 matcher för Frölunda, nu vet jag inte om det är samma typ av spelare, men det är den fingervisning jag kan ge.
2014-04-16, 16:42
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Dom tror väl att dom kan få en bättre eller lika bra för mindre pengar. Tror inte Lassila tjänar minst i Växö direkt.
2014-04-16, 16:42
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det vet nog Gromgutten bäst.

Mats Rosseli Olsen gjorde 47p på 35 matcher i norska ligan 11/12, året därpå hade han 9p på 54 matcher för Frölunda, nu vet jag inte om det är samma typ av spelare, men det är den fingervisning jag kan ge.
Risken är att skillnaden är så stor att poängskörden åtminstone kommer halveras, det känns inte helt otroligt.
2014-04-16, 17:15
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Risken är att skillnaden är så stor att poängskörden åtminstone kommer halveras, det känns inte helt otroligt.

Olden har väl ändå fått ganska mycket beröm av olika "experter" har jag för mig. Att bara koll på poängskörden i Norge säger nog inte mycket dock. Vet folk som lagt av med hockey, börjat om i Division 2 och sen gått till norska ligan och öst in poäng. Men som sagt har hört positiva ord om Olden, bl a av Leksands ass-tränare den gångna säsongen.

Älskar för övrigt att LIF kör på i samma stil. Låt motståndarna skjuta 50 dåliga skott på Alsenfelt så tar 2 hundrakiloshögar till backar hand om returerna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in