Citat:
Ursprungligen postat av
NestTest
Tjabba, har inte vart inne här i tråden på ett tag. Men kul att ni är engagerade i min kamp!
Det går bra för mej!
Har fått totalt ett återfall en gång när jag var full och tog då en snus. Det var flera veckor sen och har inte kollat åt det hållet sen dess. Nu har jag till och med börjat jobba. Det var det jag var lite orolig för, om jag skulle klara det när jobbstressen kom tillbaka. Men det går utmärkt.
2 månader idag.
Ska tillägga att jag inte heller rört någon mer cigg. Ni minns kanske att jag nämnde att jag vid ett par tillfällen hade rökt en cigarett. Men har alltså inte gjort det något mer.
Vill också tillägga: Tack som fan för allt stöd i tråden!! Jag tror faktiskt det har vart helt avgörande! <3
Bra kämpat!😀
Se upp för halvårskurvbollen, den kan komma när du känner dig säker och glömt bort snusandet och din kamp helt.
Den kan manifestera sig som:
"Nä va fan, det hade varit kul att se ifall man kan ta en snus nu utan att trilla dit! Bara som ett vetenskapligt experiment alltså! För jag är ju inte sugen, jag har fixat detta!"
Eller
"Nä va fan, det här nya whiskysnuset hade varit soft att testa eftersom jag är en sån hipsterwhiskynörd och så här på en företagsresa där man är tagen ur sitt sammanhang spelar det ju ingen roll! För jag är ju inte sugen, jag har ju fixat detta!"
Y. E. A. H. R. I. G. H. T.
Halvårskurvbollen är lömsk för man tror inte att det är ett återfall som står för dörren eftersom det gått så lång tid sedan det kittlade i snustarmen. Man har sänkt sin mentala mobilisering, och rätteligen så eftersom den initiala kampen är över. Men en gång snusare, alltid snusare. Livet efteråt är lätt men inte helt underhållsfritt.
Halvårskurvbollen, som egentligen bara är helt vanligt sug, är den första maskrosen i asfalten. Sådana kommer vi alla att stöta på, eftersom vi är...skadade. Som tur är så är de lätta att trampa ner på en sekund och sen går man vidare och njuter av ytterligare sex månader av ren asfalt.
Mind what you have learned, save you it can!