Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-19, 23:50
  #7297
Medlem
Nu är det min tur. Bara snusat i knappt två år, men är redan less på det. Slutar främst på grund av att det kostar så jävla mycket för en gymnasiestudent som mig, och att tänderna blir så jävla bruna och äckliga. Dock så har jag en fundering. Borde väl vara enklare för mig att sluta som bara har snusat i två år, än för någon som snusat i tio?
Citera
2015-04-20, 00:40
  #7298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivdehulu
Nu är det min tur. Bara snusat i knappt två år, men är redan less på det. Slutar främst på grund av att det kostar så jävla mycket för en gymnasiestudent som mig, och att tänderna blir så jävla bruna och äckliga. Dock så har jag en fundering. Borde väl vara enklare för mig att sluta som bara har snusat i två år, än för någon som snusat i tio?
Kan vara individuellt, för en person som snusat i 10 år kan hata att snusa så mycket mer än en person som snusat i 2 år.

Tänker du använda Cold Turkey som metod?

Jag gör avtrappning av nikotin, när jag skriver det här ska jag enligt definition vara fri från nikotin i blodet (man ska inte hitta nikotin i ett blodtest på mig), har varit utan 72 h eller mer. Men jag kommer tyvärr att börja igen. Det kommer bli joniserad nikotin, snus med citronjuice droppad på eller en rökprodukt utan ammoniaktillsatser.
Citera
2015-04-20, 08:25
  #7299
Medlem
Spider-Girls avatar
Elva månader som fri idag, bara en månad kvar till året. Tanten är fett nöjd, som kidsen skulle sagt
Kan jag, så kan ni!
Citera
2015-04-20, 08:33
  #7300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Elva månader som fri idag, bara en månad kvar till året. Tanten är fett nöjd, som kidsen skulle sagt
Kan jag, så kan ni!

Kul, grattis!

Jag har varit utan i 13 dagar nu. Numera helt klart hanterbart, oj så nära jag var på att slinka dit dessförinnan! Känns dock så tråkigt på något sätt, är inte lika glad när jag är hemma och slappar eller ute och tar en kaffe för jag vet att jag inget snus har. Får nästan lite ångest när jag vaknar och vet att jag är ledig hela dagen, tidigare har jag bara snusat och legat hemma, var så skönt.


Ska man försöka hitta ett substitut eller så? Chips, träning? Nån som känner igen sig?
Citera
2015-04-20, 08:45
  #7301
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Ska man försöka hitta ett substitut eller så? Chips, träning? Nån som känner igen sig?

När man slutar med ett missbruk är kroppen fett sugen på att ersätta det med nåt annat. Så ge fan i chips, Onico och tuggummi. Träning låter mycket bättre.
Citera
2015-04-20, 08:49
  #7302
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Men jag kommer tyvärr att börja igen. Det kommer bli joniserad nikotin, snus med citronjuice droppad på eller en rökprodukt utan ammoniaktillsatser.

Alltså, orka krångla så? Fortsätt snusa eller sluta, men "joniserad nikotin"??
Vad är vitsen? Bara för att du blir av med nån tillsats innebär det ju inte att det är alpluft du får i dig.

Eller?
Citera
2015-04-20, 11:03
  #7303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Kan vara individuellt, för en person som snusat i 10 år kan hata att snusa så mycket mer än en person som snusat i 2 år.

Tänker du använda Cold Turkey som metod?

Jag gör avtrappning av nikotin, när jag skriver det här ska jag enligt definition vara fri från nikotin i blodet (man ska inte hitta nikotin i ett blodtest på mig), har varit utan 72 h eller mer. Men jag kommer tyvärr att börja igen. Det kommer bli joniserad nikotin, snus med citronjuice droppad på eller en rökprodukt utan ammoniaktillsatser.

Tänkte köra cold turkey, höll i 12h sen var jag tvungen att ta en prilla efter maten för att bli av med kallsvettningar och huvudvärk. Får nog bli någon slags nedtrappning för min del med.
Citera
2015-04-20, 16:50
  #7304
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivdehulu
Tänkte köra cold turkey, höll i 12h sen var jag tvungen att ta en prilla efter maten för att bli av med kallsvettningar och huvudvärk. Får nog bli någon slags nedtrappning för min del med.
Trappa ner med nikotinläkemedel isf, absolut inte snus.
Citera
2015-04-20, 19:01
  #7305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Elva månader som fri idag, bara en månad kvar till året. Tanten är fett nöjd, som kidsen skulle sagt
Kan jag, så kan ni!

Bamsegrattis! Du bör vara extremt stolt över detta!

En liten uppdatering från mig då, jag hängde i den här tråden lite för cirka ett år sedan. Jag slutade med snus i januari förra året, och med nikotinläkemedel någon gång i april tror jag. Sedan trillade jag tyvärr dit igen i december. Först en "oskyldig" prilla på en blöt fest, sedan gick det rätt så fort tills jag var tillbaka på samma nivåer som när jag slutade tidigare.

Nu efter några månader med snus och dess oändliga meningslöshet så fick jag någon slags motivation att sluta igen, så det har jag gjort nu. Nu är det åtta dagar utan snus, och första dagen utan nikotinläkemedel. Känns helt okej nu faktiskt .

är dock lite rädd för att jag kanske kommer att misslyckas igen......
Citera
2015-04-20, 23:42
  #7306
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Bamsegrattis! Du bör vara extremt stolt över detta!

En liten uppdatering från mig då, jag hängde i den här tråden lite för cirka ett år sedan. Jag slutade med snus i januari förra året, och med nikotinläkemedel någon gång i april tror jag. Sedan trillade jag tyvärr dit igen i december. Först en "oskyldig" prilla på en blöt fest, sedan gick det rätt så fort tills jag var tillbaka på samma nivåer som när jag slutade tidigare.

Nu efter några månader med snus och dess oändliga meningslöshet så fick jag någon slags motivation att sluta igen, så det har jag gjort nu. Nu är det åtta dagar utan snus, och första dagen utan nikotinläkemedel. Känns helt okej nu faktiskt .

är dock lite rädd för att jag kanske kommer att misslyckas igen......
Haha, jag känner mig som en stolt mamma för att du försöker igen Du har kämpat dig igenom så många svårigheter, hang in there hero!
Citera
2015-04-21, 00:49
  #7307
Medlem
NecroBytes avatar
Nån som får fet nikotin abs av att snusa billigt snus? Det kanske är placebo men jag börjar känna mig olycklig, orolig, övergiven, stressad som fan när jag snusar mågot annat än swedish match snusen. Märker det när jag går över till nåt av deras snus att det är lite som att vakna ur en koma. Har swedish match nån extra kemikalie eller nåt? Hjälp!
Citera
2015-04-21, 08:20
  #7308
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Nån som får fet nikotin abs av att snusa billigt snus? Det kanske är placebo men jag börjar känna mig olycklig, orolig, övergiven, stressad som fan när jag snusar mågot annat än swedish match snusen. Märker det när jag går över till nåt av deras snus att det är lite som att vakna ur en koma. Har swedish match nån extra kemikalie eller nåt? Hjälp!
Ja, så hade jag det iaf. Snus är inte "bara" snus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback