Citat:
Ursprungligen postat av
paggan
Vi kämpar på vi.
53:e dagen idag och har varit snussugen hela dagen. Skitdrygt. Sitter och romantiserar hur jävla bra det var, hur livet lekte och hur man gick runt och mys-snusade men förtränger totalt hur det kändes när man snusat hela dagen och munnen smakade skit och sängen var full med snussmulor och hjärtat rusade.
Intressant hur man ändrar sig.
Först är det så jävla bra, sen vill man sluta av flera anledningar. Så slutar man, sen vill man börja igen av flera anledningar.
Så kämpar man på ett tag, sen trillar man dit för man vill ha det så jävla bra igen och mys-snusa igen.
Så får man ågren för att man trillade dit och sen känner man sig smutsig ett tag medan man gottar sig i snuset tills man "blivit stark" eller "hamnat i zonen" eller fått "en ingivelse" och försöker sig på att sluta igen.
En himla karusell. Jag pallade inte och valde att hoppa av karusellen och lämna nöjesfältet bakom mig där jag inte såg det alls längre.
Jag har kollegor som snusar. En snusar portion och har i princip en prilla inne hela tiden, han bara byter prilla ibland. Han stressar lite med att springa ut i bilen och hämta en ny dosa i tid och otid, vilket jag är glad jag slipper.
En annan kollega snusar lös, och han verkar riktigt harmonisk i sitt snusande. I en nypande rörelse lägger han vant in en prilla, och är det efter maten så har inte gaffeln hunnit landa på tallriken innan prillan är inne. Han tar sitt snus like clockwork efter kaffe och måltider och verkar helt tillfreds med det.
Kanske du SKA snusa, Paggan? Du kanske trivs mer med det än att sluta?
Helt ärligt.