2016-08-15, 20:31
Medlem
adhdrasses avatar
gått 31 timmar nu utan snus, rökt några cigg dock. Klippte ni snuset rakt av utan att trappa ner ?. Pallar inte läsa igenom tråden.
Citera
2016-08-15, 22:05
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdrasse
gått 31 timmar nu utan snus, rökt några cigg dock. Klippte ni snuset rakt av utan att trappa ner ?. Pallar inte läsa igenom tråden.
Statistiskt sett i denna tråd så funkar cold turkey bäst och därefter kommer nikotinhjälpmedel. Personligen hade jag nog blivit galen om jag hade kört cold turkey.

En ordentlig motivation och ett järnfast beslut till följd av en stark ingivelse är också vanligt bland de som klarar sig.

Att redan efter 31 timmar börja nalla ciggar låter desperat. :-) Du kommer troligen röka så mycket inom kort att du till slut finner det lika gott att börja snusa igen. Fast motbevisa mig gärna.

Jag förstår och sympatiserar med dig till fullo, men det obehaget du fick efter x antal timmar och började tysta ner med ciggar- det var bara tillfällig lindring. Du måste låta det obehaget komma, skrika ut sin ångest för att sen ebba ut. Först då kan du gå vidare.
Citera
2016-08-17, 23:29
Medlem
OggeOJs avatar
4 dagar snusfri och det enda jag på min höjd kanske saknar är smaken. I övrigt ingen abstinens öht. Senaste snussatsen jäste nog inte helt riktigt så har antagligen trappat ner omedvetet...
Citera
2016-08-18, 14:32
Medlem
Scrofas avatar
Jag tror att det är nu som den besvärliga biten börjar... Rent fysiskt känner jag inte av något större obehag - ingen huvudvärk, trötthet, irritabilitet - men psykiskt börjar jag dividera med mig själv: Varför inte ta en till vinet på fredag? Jag har ju bevisat för mig själv att det gick rätt lätt ändå? O.s.v.. Hur länge satt den biten i för er?
Citera
2016-08-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Jag tror att det är nu som den besvärliga biten börjar... Rent fysiskt känner jag inte av något större obehag - ingen huvudvärk, trötthet, irritabilitet - men psykiskt börjar jag dividera med mig själv: Varför inte ta en till vinet på fredag? Jag har ju bevisat för mig själv att det gick rätt lätt ändå? O.s.v.. Hur länge satt den biten i för er?

Haha vad jag känner igen mig i halvtaskiga försöka att rationalisera en snus eller två. Jag är fri sedan dryga två veckor, och har (denna gång) från början varit mentalt med på att jag aldrig kommer att ta en snus igen. Därav blir det inte så mycket dividerande, men samtidigt känns det rätt sorgligt att jag (förhoppningsvis) aldrig kommer att få avnjuta en snus igen.

Kämpa kämpa
Citera
2016-08-18, 20:06
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Dialogen mellan ditt logiska tänkandet och snusdjävulen i dig kommer hålla på ganska länge framöver. Dock blir de färre och färre ju längre tiden går.
Egentligen är det bara skratta bort de förrädiska rösterna och övertalningsförsöken som din hjärna kommer med. Du har ju bestämt dig. För varje gång ditt logiska, sunda jag vinner diskussionen så är du en bit närmare målet. Sen ska du också påminna dig själv om stunderna innan du slutade då du mölade in snus efter snus trots att du egentligen inte hade sug efter det. Svidande tandkött, illaluktande fingrar och andedräkt, blottade tandhalsar och rusande puls. För så var det ju! Den rosa drömmen om att trycka in en feting, luta sig tillbaka och invänta ruset medans den salta smaken känns på tungan är just bara en hägring. Det blir aldrig så bra som man föreställer sig det. Och tänk vad ovärt att börja igen, hamna i samma beroende som du ville bli fri från och börja om från början. Allt du kämpat för var förgäves.

Har du slutat med sugtabletterna än? Det är dags för det nu.
Senast redigerad av paggan 2016-08-18 kl. 20:12.
Citera
2016-08-25, 12:10
Medlem
På måndag slutar jag snusa, nu jävlar. Kommer köra på Onico första veckan till en början.

Detta jävla nikotinet ger mig så mycket problem så nu är det slut på skiten.
Citera
2016-08-25, 18:42
Medlem
Flouvonnes avatar
Tänkte tipsa om nikotinplåster till er kroniska snusmissbrukare som försökt sluta cold turkey men inte lyckats. Detta hjälpte mig verkligen. Började på 25mg/16h och jobbade mig ner till 10mg/16h på kanske två veckor. Sen när jag ändå redan mådde skit på grund av bakfylla passade jag på att sluta. Gick över efter ungefär en dag och nu firar jag 9 dagar fri från nikotin!
Citera
2016-08-25, 19:34
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Tänkte tipsa om nikotinplåster till er kroniska snusmissbrukare som försökt sluta cold turkey men inte lyckats. Detta hjälpte mig verkligen. Började på 25mg/16h och jobbade mig ner till 10mg/16h på kanske två veckor. Sen när jag ändå redan mådde skit på grund av bakfylla passade jag på att sluta. Gick över efter ungefär en dag och nu firar jag 9 dagar fri från nikotin!
Grattis! Vissa få lyckas ju med nikotinläkemedel, iaf om de använder dem så kort tid som du gjorde. Kul att det gick vägen!

Citat:
Ursprungligen postat av Slutasnusa
På måndag slutar jag snusa, nu jävlar. Kommer köra på Onico första veckan till en början.

Detta jävla nikotinet ger mig så mycket problem så nu är det slut på skiten.
Så du är tillbaka Välkommen, och den här gången går det vägen! Men Onico är en riktigt lurig krycka tycker jag.
Citera
2016-08-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Grattis! Vissa få lyckas ju med nikotinläkemedel, iaf om de använder dem så kort tid som du gjorde. Kul att det gick vägen!

Så du är tillbaka Välkommen, och den här gången går det vägen! Men Onico är en riktigt lurig krycka tycker jag.

Hm jag har aldrig haft konto här på FB men har läst igenom hela denna tråden senaste månaderna, men gjorde ett nu när jag verkligen ska sluta, och om mitt minne inte sviker mig fanns det en användare som hette slutasnusanu och inte slutasnusa som mitt konto heter.

Inte samma dvs : )
Citera
2016-08-26, 04:10
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutasnusa
Hm jag har aldrig haft konto här på FB men har läst igenom hela denna tråden senaste månaderna, men gjorde ett nu när jag verkligen ska sluta, och om mitt minne inte sviker mig fanns det en användare som hette slutasnusanu och inte slutasnusa som mitt konto heter.

Inte samma dvs : )
Aha, det var ju det han hette! Ännu mer välkommen då! Finns massor av bra tips i tråden och ett helt gäng som faktiskt lyckats, och som inte ens saknar snuset längre Akta dig för återfall och nedtrappning, verkar oftast leda åt skogen.
Citera
2016-08-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Aha, det var ju det han hette! Ännu mer välkommen då! Finns massor av bra tips i tråden och ett helt gäng som faktiskt lyckats, och som inte ens saknar snuset längre Akta dig för återfall och nedtrappning, verkar oftast leda åt skogen.

"Försökt" sluta nu i ett halvår, senaste månaden kan man väl säga att jag försökt på riktigt, dock väldigt usla försök.

Nedtrappning tror jag inte på, återfall, ja kan väl ske, men bara att börja om isf.

Vad är din åsikt om Onico ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in