Citat:
Ursprungligen postat av
starxgvs
Men man blir aldrig redo för att sluta snusa! aldrig!
Det är något man bara måste göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
IndyHermesKink
Jag håller inte med alls. Jag kände mig superredo, taggad till tusen och fed up på snusandet när jag skulle sluta. Jag tror denna mobilisering inför slutandet är avgörande om man ska komma långt nog för att inte falla tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av
paggan
Instämmer till fullo. Den där gnistan som Indy pratar om tror även jag måste finnas från början.
Den sista gången jag slutade, och aldrig föll tillbaka, var det just så-
jag var så jävla redo!
Jag kände mig euforisk, taggad, lite uppspelt och nästan rusig. Abstinenssymptomen såg jag som tecken på att jag höll på att vinna över en demon och att ett gift höll på att lämna min kropp. Utan den inställningen hade jag aldrig klarat att förbli snusfri- för det var ändå inte lätt hela tiden. Särskilt sömnbrist och mardrömmar blev en lång tuff fas, även om dagarna gick bra.
Men har man kommit till sin gräns och verkligen har fått nog, så kan inget stoppa en. Och jag lovar, du kan också komma till den punkten.
Ett sätt att hjälpa sig själv på traven är att nån vecka innan du slutar dagligen trycka i dig så mycket snus så att du blir helt äcklad, sov med snuset, ät med snuset...du kommer längta efter att bli av med skiten och jubla när du får tömma sista dosan i papperskorgen. Det är en av anledningarna till att Carrs metod funkar.
Och det är därför nedtrappning INTE funkar, det blir tvärtom ganska gott att snusa igen och du börjar bäva för att lägga av.
Lycka till