Citat:
Ursprungligen postat av
OrganiC
Tack för svar.
Dessvärre snusar alla på mitt jobb så jag kan glömma motivation därifrån.
Jag ska sluta på måndag (12/6) utan snussubstitut. Anledningen till att jag skjuter upp det till just måndag är att jag har beställt en roddmaskin som ännu inte har kommit och i och med den så tänkte jag även sluta med snuset. Så när abstinensen kickar in som värst så kan jag ta ut det på maskinen.
Det är 6 gången jag försöker sluta snusa, men här gången ska jag tamejfan lyckas!
Du får försöka använda snusarna på jobbet som motivation eller sporre. De kommer förstås att häckla dig för att du slutar, försöka lura dig till att börja igen, vilja bjuda hela tiden och allt sådant. Innerst inne önskar de dock att de hade makten över sig själva och deras beroende.
Tänk att var gång de försöker dra in dig i fördärvet igen så avundas de dig som har slutat.
Om du tycker snusen luktar gott som jag får du lära dig att leva med det, den luktar gott helt enkelt, inte mer än så, men det finns en stor chans att du börjar förakta snuslukten. Finns risk för förakt gentemot alla som snusar, ritualen kring det osv också.
Som snusare har du tidigare aldrig haft möjligheten att uppfatta snusare eller deras misär i din omgivning men nu har du chansen. Studera folk under fikarasten, under samtal och liknande. Snusburkar överallt, pengaslöseri, dålig andedräkt, äckliga munnar, utstående läppar, fula leenden. Hur mycket gladare blir folk när de petar in snusen efter frukostrasten? Hur många ser du som paniskt räknar prillorna i burken för att se om de kommer räcka hela dagen? Hur många ser du som måste tigga snus av kollegorna? Vill du fortsätta vara en i det gänget?
Som en utomstående så är det vidrigt och löjligt att se hur folk håller på och duttar.
Värst är de jävlarna som snusar portionssnus som ska hålla på och plocka ner snusen med tungan och bolla runt den i munnen medans de pratar med folk.
Snus luktar bara gott i burken, så fort den får mänsklig kontakt luktar den faan. Nä fy fan för snus!