Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 19:56
  #9613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Yes, från dig
Samma här. Det är 20:e gången jag slutar eller något sånt.

Att jag började igen var bara dumt. Hade inte haft ett sug på månader och varit nikotinfri över 6 månader. Helt plötsligt får jag för mig att jag ska testa en dosa och se om jag klarar av att kasta den -att bli beroende tar ju tid. Efter en dosa sitter jag fastspikad i beroendet igen.

Nu vet jag vad som händer! När man kommer till det stadiet att man inte känner sig beroende av snus: testa inte! Jag har skrivit med flera som också använt Champix och trillat dit efter 5,6 eller 7 månader därför att dom av nyfikenhet vill testa om dom kan sluta efter några prillor eller en dosa. Champix är extremt effektivt och fungerar som en dröm, men ge fan i alla funderingar att testa när hjärnan är omställd!

Och det gäller ju även dig som kör Cold turkey. Ge bara fan i nikotinet och kämpa!
Citera
2018-08-15, 20:41
  #9614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Att jag började igen var bara dumt. Hade inte haft ett sug på månader och varit nikotinfri över 6 månader. Helt plötsligt får jag för mig att jag ska testa en dosa och se om jag klarar av att kasta den -att bli beroende tar ju tid. Efter en dosa sitter jag fastspikad i beroendet igen.

Nu vet jag vad som händer! När man kommer till det stadiet att man inte känner sig beroende av snus: testa inte! Jag har skrivit med flera som också använt Champix och trillat dit efter 5,6 eller 7 månader därför att dom av nyfikenhet vill testa om dom kan sluta efter några prillor eller en dosa. Champix är extremt effektivt och fungerar som en dröm, men ge fan i alla funderingar att testa när hjärnan är omställd!

Och det gäller ju även dig som kör Cold turkey. Ge bara fan i nikotinet och kämpa!

Varför vill man testa snus om man har slutat använda snus?
Citera
2018-08-15, 21:18
  #9615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dune
Varför vill man testa snus om man har slutat använda snus?

För egen del ville jag testa om Champix fanns kvar i hjärnan så att säga.

Förmodligen nyfikenhet, eller att de vill bevisa för sig själv att de kan kasta dosan.
Citera
2018-08-15, 21:24
  #9616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
För egen del ville jag testa om Champix fanns kvar i hjärnan så att säga.

Förmodligen nyfikenhet, eller att de vill bevisa för sig själv att de kan kasta dosan.

Nej, du vill testa snus eftersom du är beroende av det. Antingen slutar du snusa eller så gör du det inte, hur svårt ska det vara
Citera
2018-08-15, 21:36
  #9617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dune
Nej, du vill testa snus eftersom du är beroende av det. Antingen slutar du snusa eller så gör du det inte, hur svårt ska det vara

Nej jag var inte beroende. Och jag tror ingen annan som börjar snusa är beroende innan de börjar snusa.
Citera
2018-08-17, 16:04
  #9618
Medlem
paggans avatar
16 dagar utan nikotin idag och prövningarna har varit många de senaste dagarna.
Ca 60% av dagen har jag utsatts för konstant abstinens. Jag vet ju att det går över om jag bara håller ut men fasen så jobbigt det känns
Citera
2018-08-17, 17:05
  #9619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
16 dagar utan nikotin idag och prövningarna har varit många de senaste dagarna.
Ca 60% av dagen har jag utsatts för konstant abstinens. Jag vet ju att det går över om jag bara håller ut men fasen så jobbigt det känns

Fishermans friend salmiak hjälper en hel del.
Citera
2018-08-17, 18:00
  #9620
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chazardkapi
Fishermans friend salmiak hjälper en hel del.

Tack för tipset
Dock måste jag köra helt utan substitut eller kryckor oavsett om de har nikotin eller inte. Med min beroendeproblematik kommer jag behöva avvänjas från Fishermans Friend sen.
Försöker rida ut stormen. Det är bara så tungt ibland.
Citera
2018-08-17, 18:19
  #9621
Medlem
När jag slutade att snusa för 5 år sen (Varit snusare i 12år) så körde jag Cold turkey! Jag slängde sista prillan på jobbet och även dosan,hade inga problem alls med att sluta.
Fick tipsat utav en kompis att läsa Allen Carr: äntligen ickr-rökare där allen beskriver nikotinens påverkan i kroppen och att man igentligen inte alls har någon abstinens när man slutar. Funkade jättebra för mig och har inget sug alls efter snus längre (däremot så luktar det förbannad gott).

Så mitt råd är att om du har möjlighet låna den eller köp den( kanske finns på ljudbok) så kommer ni få en helt annan syn på nikotin/abstinens!

länk till boken: https://www.bokus.com/bok/9781785998...SABEgJHr_D_BwE

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av 3150mAh 2018-08-17 kl. 18:25.
Citera
2018-08-17, 19:24
  #9622
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3150mAh
När jag slutade att snusa för 5 år sen (Varit snusare i 12år) så körde jag Cold turkey! Jag slängde sista prillan på jobbet och även dosan,hade inga problem alls med att sluta.
Fick tipsat utav en kompis att läsa Allen Carr: äntligen ickr-rökare där allen beskriver nikotinens påverkan i kroppen och att man igentligen inte alls har någon abstinens när man slutar. Funkade jättebra för mig och har inget sug alls efter snus längre (däremot så luktar det förbannad gott).

Så mitt råd är att om du har möjlighet låna den eller köp den( kanske finns på ljudbok) så kommer ni få en helt annan syn på nikotin/abstinens!

länk till boken: https://www.bokus.com/bok/9781785998...SABEgJHr_D_BwE

Lycka till!

Håller helt med. Denna fanns förut filmatiserad på Youtube och jag fastnade också. Den fick mig att hålla upp i två år men sen föll jag tillbaka igen. Rekommenderas då den får en att tänka på ett nytt sätt 😃
Citera
2018-08-17, 21:13
  #9623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
16 dagar utan nikotin idag och prövningarna har varit många de senaste dagarna.
Ca 60% av dagen har jag utsatts för konstant abstinens. Jag vet ju att det går över om jag bara håller ut men fasen så jobbigt det känns

40 dagar här och känner knappt nånting längre. Men då spelar vi på olika banor!

Men jag förstår dig. Det är ett sug, en längtan. Men det jävliga är att om hjärnan lyckas lura tillbaka dig till nikotinet, så kommer lyckan vara väldigt kortvarig. Någon dag bara så har man vaknat och insett hur jäkla lurad man är som trillade dit igen.

Kämpa på bara! Håll ut! Rid ur denna storm som en segrare.
Citera
2018-08-18, 11:24
  #9624
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
40 dagar här och känner knappt nånting längre. Men då spelar vi på olika banor!

Men jag förstår dig. Det är ett sug, en längtan. Men det jävliga är att om hjärnan lyckas lura tillbaka dig till nikotinet, så kommer lyckan vara väldigt kortvarig. Någon dag bara så har man vaknat och insett hur jäkla lurad man är som trillade dit igen.

Kämpa på bara! Håll ut! Rid ur denna storm som en segrare.

Tackar. Den här dagen har börjat mycket bättre!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback