2016-07-12, 17:28
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det är det som är lurigt med abstinensen, man börjar minnas snuset som något som ger en go kick och smakar jättegott. Men man slutade ju för att man varken fått nån go kick eller känt nån go smak på länge. Det är bara ett hjärnspöke. Trots att återfallen är äckliga leder de nästan alltid till att man börjar igen (värdelösa, jävla missbruk!), vi hoppas att det inte blir så för dig den här gången, utan att du äntligen lyckas!

Tyvärr så föll jag tillbaks in i snusmissbruket, men jag skall helt klart göra ett nytt försök snart. Tack för dina peppande inlägg!
Citera
2016-07-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Tyvärr så föll jag tillbaks in i snusmissbruket, men jag skall helt klart göra ett nytt försök snart. Tack för dina peppande inlägg!

Eller så börjar du sluta nu och så peppar vi varandra!
Jag skrev nyligen i denna tråden att jag skulle ta mina 3 sista snus idag, och nu har jag den sista inne under läppen, därefter är det slut. Jag kommer ta ut den prick klockan 18:00, om 21 minuter.
Vore kul om du ville starta slutandet samtidigt.
Citera
2016-07-12, 17:59
Medlem
Och DÄR blev klockan 18:00. SISTA SNUSEN ÄR UTE UR KÄFTEN!
Nu intalar jag mig inte att jag "ska försöka sluta snusa", utan säger till mig själv att "JAG HAR SLUTAT SNUSA!". Wish me luck! Kommer uppdatera i denna tråden om hur det går.
Citera
2016-07-12, 20:05
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKQJ10
Eller så börjar du sluta nu och så peppar vi varandra!
Jag skrev nyligen i denna tråden att jag skulle ta mina 3 sista snus idag, och nu har jag den sista inne under läppen, därefter är det slut. Jag kommer ta ut den prick klockan 18:00, om 21 minuter.
Vore kul om du ville starta slutandet samtidigt.

Nja jag känner mig inte riktigt redo för ett nytt försök just nu... Men jag önskar dig lycka till!
Citera
2016-07-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Nja jag känner mig inte riktigt redo för ett nytt försök just nu... Men jag önskar dig lycka till!

Hehe ok, tack!
Citera
2016-07-12, 21:44
Medlem
paggans avatar
NestTest. Hur går det?

AKQJ10. När jag slutade sträckläste jag denna tråd. Sen återkom jag och klickade in på random sida då och då och läste. Man lär sig känna igen fallgroparna och hittar även riktigt goda råd.
Om motivationen tryter och du är seriös i ditt försök att sluta så är det bara återkomma och skriva i tråden så kommer du få råd och stöd.
Vi är några som "kommit över på andra sidan" som gärna ställer upp.
Senast redigerad av paggan 2016-07-12 kl. 21:47.
Citera
2016-07-13, 10:35
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
NestTest. Hur går det?

AKQJ10. När jag slutade sträckläste jag denna tråd. Sen återkom jag och klickade in på random sida då och då och läste. Man lär sig känna igen fallgroparna och hittar även riktigt goda råd.
Om motivationen tryter och du är seriös i ditt försök att sluta så är det bara återkomma och skriva i tråden så kommer du få råd och stöd.
Vi är några som "kommit över på andra sidan" som gärna ställer upp.
Och vi som gjort det har misslyckats flera gånger innan vi lyckades, (det gör väl nästan alla?), så vi har erfarenhet av vilka fallgropar som finns. Vi är så otroligt glada och lättade över att vi klarade det, och att vi faktiskt är fria och utan abstinens, att vi gärna vill att fler ska få uppleva samma sak Innan trodde jag att snusfrihet var att alltid gå runt och längta efter snus, det var en riktig uppenbarelse att upptäcka att det inte alls blev så.
Citera
2016-07-13, 12:27
Medlem
Paggan och Spider-girl, tack för stödet!
Jag kommer inte ge upp, men måste erkänna att jag fuskade idag, tog en cigg klockan 12.
Men som sagt, jag kommer kriga, även om detta nu innebar att jag får räkna om timmarna utan nikotin från 0 igen. Jag var alltså utan från 18:00 igår till 12:00 idag, och det kändes fantastiskt.
Dessutom fick jag en jävligt jobbig kick utav ciggen, och det fick mig att tänka på vilken skit det egentligen är.

Så om man ska dra nånting positivt ur det så är det väl det. Detta kommer inte bli lätt, men jag krigar på! Som du skrev Paggan så kommer jag att gå in här oftare och läsa, då abstinensen och rastlösheten gör sig påmind!

Tack för stödet!
Senast redigerad av AKQJ10 2016-07-13 kl. 12:35.
Citera
2016-07-13, 18:31
Medlem
0ldMans avatar
Har märkt att mina ångestproblem med stor sannolikhet beror på snuset. Framför allt ciggaretter gör mig väldigt nervös och orolig. Då borde även snus ha samma negativa symptom. Har läst lite här på Flashback att just nikotin och även koffein kan göra att känsliga personer drabbas av ångest. Verkar inte som jag är ensam om detta.

Slänger nu min dosa i papperskorgen och där ska den förbli.
Citera
2016-07-14, 10:38
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
NestTest. Hur går det?
Det går bra! Håller det fortfarande. Har inte tagit en enda snus sen jag slutade. Imorrn, 2 veckor.

Däremot har jag vid enstaka tillfällen när jag vart full tagit en cigg. Kanske totalt 5 gånger sen jag slutade snusa. Ska lägga ner det också, men ser det inte som ett jättestort problem, då jag feströkte på exakt det viset även innan jag slutade snusa, så det är inget substitut för snusbristen. Men som sagt, ska lägga ner feströkandet. Totalt meningslöst.

Första veckan utan snus var väldigt tuff, som ni alla vet. Men den andra veckan har vart ganska enkel för mej. Visst, då och då kommer jag att tänka på hur gött det skulle va med en snus. Men jag har aldrig varit nära att agera på infallet. Och senast igår var jag i en mataffär och kom på mig själv efteråt att jag inte ens tänkt tanken på att köpa en dosa. (Under första veckan var besöken i mataffären bland det mest utmanande, då snuskylen verkligen står och stirrar en i ansiktet). Men igår lade jag inte ens märke till kyldisken.

Jag inser att det kommer komma utmanande stunder i nära framtid, och att man alltid ska va på sin vakt så man inte råkar ge med sig i ett svagt ögonblick. Men just nu ser det ljust ut tycker jag!
Citera
2016-07-14, 11:58
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
Det går bra! Håller det fortfarande. Har inte tagit en enda snus sen jag slutade. Imorrn, 2 veckor.

Däremot har jag vid enstaka tillfällen när jag vart full tagit en cigg. Kanske totalt 5 gånger sen jag slutade snusa. Ska lägga ner det också, men ser det inte som ett jättestort problem, då jag feströkte på exakt det viset även innan jag slutade snusa, så det är inget substitut för snusbristen. Men som sagt, ska lägga ner feströkandet. Totalt meningslöst.

Första veckan utan snus var väldigt tuff, som ni alla vet. Men den andra veckan har vart ganska enkel för mej. Visst, då och då kommer jag att tänka på hur gött det skulle va med en snus. Men jag har aldrig varit nära att agera på infallet. Och senast igår var jag i en mataffär och kom på mig själv efteråt att jag inte ens tänkt tanken på att köpa en dosa. (Under första veckan var besöken i mataffären bland det mest utmanande, då snuskylen verkligen står och stirrar en i ansiktet). Men igår lade jag inte ens märke till kyldisken.

Jag inser att det kommer komma utmanande stunder i nära framtid, och att man alltid ska va på sin vakt så man inte råkar ge med sig i ett svagt ögonblick. Men just nu ser det ljust ut tycker jag!
Skillnaden var att du då hade snuset övrig tid, men när man slutat snusa blir feströkande oftast dagligrökande. Det var så jag drog på mig kronisk astma 2007. Efter att ha tagit nån cigg då och då när jag slutade blev det plötsligt ett par cigaretter om dagen i nån månad. Jag la ner det och började snusa igen, men skadan var ett faktum och tyvärr helt permanent. Jag kommer aldrig mer klara mig utan kortison. Plötsligt var jag både snusare och astmatiker. Jag fortsätter hävda att Cold Turkey är enda vägen. (Undantag är att som IndyHermesKink köra en förpackning nikotintabletter och sen inte fortsätta med dem, men det klarar inte många).
Nu har jag ju varit nikotinfri i två år och två månader, efter att ha läst Carr och kört Cold Turkey. Mina fyra tidigare metoder: Nedtrappning, nikotinläkemedel, rökning, Onico- alla funkade en tid men jag började alltid igen.
Finns inga genvägar Vissa lyckas med ovanstående metoder, men de blir inte av med sin abstinens och sitt snussug. Jag är helt fri från sånt, precis som Paggan, Indy, Spoon och några till.
Citera
2016-07-14, 12:29
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Skillnaden var att du då hade snuset övrig tid, men när man slutat snusa blir feströkande oftast dagligrökande. Det var så jag drog på mig kronisk astma 2007. Efter att ha tagit nån cigg då och då när jag slutade blev det plötsligt ett par cigaretter om dagen i nån månad. Jag la ner det och började snusa igen, men skadan var ett faktum och tyvärr helt permanent. Jag kommer aldrig mer klara mig utan kortison. Plötsligt var jag både snusare och astmatiker. Jag fortsätter hävda att Cold Turkey är enda vägen. (Undantag är att som IndyHermesKink köra en förpackning nikotintabletter och sen inte fortsätta med dem, men det klarar inte många).
Nu har jag ju varit nikotinfri i två år och två månader, efter att ha läst Carr och kört Cold Turkey. Mina fyra tidigare metoder: Nedtrappning, nikotinläkemedel, rökning, Onico- alla funkade en tid men jag började alltid igen.
Finns inga genvägar Vissa lyckas med ovanstående metoder, men de blir inte av med sin abstinens och sitt snussug. Jag är helt fri från sånt, precis som Paggan, Indy, Spoon och några till.

Precis så.
NestTest: Gör dig av med cigaretterna direkt. Det är nolltolerans som gäller om du ska ha störst chans att lyckas. Dessa cigaretter, även om de är få, håller dig kvar i beroendet både fysiskt och psykiskt. Det spelar ingen roll att du minskat nikotinintaget. Så länge du matar receptorerna kan du aldrig bli av med beroendet.
Klipp med nikotinet för gott. Det måste tyvärr "kännas" att bli snusfri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in