Citat:
Ursprungligen postat av
9Hv2
Jo jag har hört, det känns som att det är jävligt lätt att åka tillbaka in i skiten igen runt 70-dagars snåret. Lätt att komma in på tankebaner som "Ah jag är inte beroende längre, så det kan ju itne skada att bara köpa en dosa blablabla".
Tack för stödet, det betyder mycket! Den här tråden hjälper många, och du ska ha eloge för att du kämpar och stöttar alla, en god människa helt enkelt.
Haha nu blev jag nästan lite generad och rörd, klart vi ska peppa och stötta varandra här

Och när man upptäcker att det faktiskt GÅR att sluta, tvärtemot vad man trott, vill man så klart sprida detta glada budskap vidare
Citat:
Ursprungligen postat av
NecroByte
Är deppighet normalt vid sluta snusa? Typ självmordsskit
Vissa av gångerna jag försökt sluta har jag känt att livet helt förlorat mening. Och jag hade en period, dag 60 till 90, då jag mådde fruktansvärt dåligt, mycket för att all sömnbrist kom ikapp, och för att jag drömde mardrömmar när jag väl sov. Men i det stora hela ska du känna dig peppad, glad och stolt, annars får du be om hjälp eller så. Läs Allen Carr, det kommer hjälpa dig med tänket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aurtung
Snusfri i 18 timmar efter 7 års snusande. Har aldrig sett mig som beroende utan har alltid typ känt att jag kunnat sluta rätt lätt om lag velat. Än så länge är det inga problem heller.
1 dosa har tidigare räckt ungefär 2 dagar.
Har också ersatt snusen med cigg under resor och sånt och direkt snusat när jag kommit hem igen.
Ska helt sluta röka också, har fyllerökt som en skorsten sen jag var 16 typ och periodvis även nykter men i år har jag bara rökt 5 cigg varav 4 på fyllan. Är jag nöjd med men slut på de också.
Wish me luck.
Lycka till, kunde jag så kan du

Jag var verkligen löjligt beroende. Men det gick!