2016-09-30, 13:19
Medlem
Saywhat101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Starkt av dig att sluta efter så lång tid! Jag håller tummarna

Tackar,

Måste erkänna det var och är lättare än vad jag i min vildaste fantasi skulle kunna tro. Hoppas dock jag inte går på en smäll längre fram bara, det får tiden visa.
Citera
2016-09-30, 14:50
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhat101
Tackar,

Måste erkänna det var och är lättare än vad jag i min vildaste fantasi skulle kunna tro. Hoppas dock jag inte går på en smäll längre fram bara, det får tiden visa.
Kul att läsa din historia. Visst var det lättare än man trodde? Man kände sig redigt lurad så här i efterhand. Det är bara det första steget som kändes oövervinnerligt.

HÖR NI DET ALLIHOPA?

ALLT ÄR EN LÖGN!!
Citera
2016-09-30, 16:39
Medlem
Saywhat101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Kul att läsa din historia. Visst var det lättare än man trodde? Man kände sig redigt lurad så här i efterhand. Det är bara det första steget som kändes oövervinnerligt.

HÖR NI DET ALLIHOPA?

ALLT ÄR EN LÖGN!!

Det är den första perioden som är jobbigast helt klart. När jag gick från 1-2 timmar och 2-4 timmar mellan prillorna var det riktigt jobbigt första timmarna men sen lugnar det ner sig.

Jag sitter mest med en känsla av att man är lite rädd för vad som möjligen komma ska då det gick såpass lindrigt hit jag är nu.

Fast cold turkey hade aldrig funkat för mig.
Citera
2016-09-30, 16:58
Medlem
Citat:
Det är den första perioden som är jobbigast helt klart. När jag gick från 1-2 timmar och 2-4 timmar mellan prillorna var det riktigt jobbigt första timmarna men sen lugnar det ner sig.

Jag sitter mest med en känsla av att man är lite rädd för vad som möjligen komma ska då det gick såpass lindrigt hit jag är nu.

bara försök fortsätta, en dag till och en dag till osv. Jag klara mig en gång i 2 och en halv vecka.

bra jobbat!!!
Citera
2016-09-30, 21:01
Medlem
nu kör vi igen..
Citera
2016-09-30, 21:44
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:

Det behöver inte bli mycket jobbigare än så. Nåt som är vanligt dock är en släng av svaghet efter ett halvår eller så. I och med att det gått så lång tid så kan det innebära att man är lite oförberedd. Man tacklar det som vanligt dock - man skiter i det och går vidare.
Citera
2016-10-01, 07:46
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutasnusaNU
nu kör vi igen..

Lycka till! Hoppas det går bättre den här gången.
Det finns ju redan så många råd i den här tråden och vad som funkar är ju olika från person till person. Men jag kan i alla fall säga att det som hjälpt mig hittills att hålla mig från snuset är:

* Tyrkisk peber-godiset
* Sysselsätta sig med något man tycker är roligt och som kräver koncentration
* Långa promenader
Citera
2016-10-04, 09:02
Medlem
Har snusat snart i tio år och bestämde mig igår att nu jävlar. Första dan var jobbig, men första natten fan helt fruktansvärd. Sov bara fem timmar och vaknade av att hela kroppen skakade och jag var svettig. Började må illa och var tvungen att kämpa för att inte spy resten av natten. Drömde helt jävla sjuka mardrömmar, typ i klass med feberdrömmar. Idag är åtta tusen gånger värre än igår. Mår konstant illa och är superrastlös, kan inte röra på mig men vill ut och springa. Tror jag slår hål i väggen närsom.

Kan inte nån som varit med om detsamma säga att det blir bättre för jag vet fan inte om jag pallar mer.
Citera
2016-10-04, 10:38
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theya
Har snusat snart i tio år och bestämde mig igår att nu jävlar. Första dan var jobbig, men första natten fan helt fruktansvärd. Sov bara fem timmar och vaknade av att hela kroppen skakade och jag var svettig. Började må illa och var tvungen att kämpa för att inte spy resten av natten. Drömde helt jävla sjuka mardrömmar, typ i klass med feberdrömmar. Idag är åtta tusen gånger värre än igår. Mår konstant illa och är superrastlös, kan inte röra på mig men vill ut och springa. Tror jag slår hål i väggen närsom.

Kan inte nån som varit med om detsamma säga att det blir bättre för jag vet fan inte om jag pallar mer.

Då är vi inne på ungefär samma då, slutade för två dagar sedan. Har inte känt av några symptom som du har dock. Har känt mig lite mosig bara men är samtidigt förkyld så vet inte om det har så mycket med snuset att göra.

Det jobbigast är att det känns lite tomt under läppen, löser det genom att stoppa upp lite papper.
Citera
2016-10-04, 10:57
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theya

Klart det blir bättre. Men beroendet i dig protesterar naturligtvis. Snart kommer de protesterna i form av tvivel och ursäkter. Det gäller bara att hålla ut i början, varje dag du klarar dig är en seger. Vi hittar alla olika sätt att klara oss igenom dagen. Träna, dricka vatten, ta en promenad, whatever. Vad alla metoder har gemensamt är att de bryter ett mönster för stunden. Oftast är det vad som krävs. Och så nästa gång blir suget lite mindre.
Citera
2016-10-05, 02:13
Medlem
Beslutat mig för att sluta efter cirka 2 år. Beroendet började pga depression och det blev sedan en vana, det var okej fram tills att jag blev beroende av enbart Sibiria (42mg, vanligt starksnus är 12-15mg). Känner att det inte kan vara hälsosamt att köra en dosa av Sibira per dag och att det är dags.

Frågan är, borde jag försöka vänja av mig till svagare snus först eller avsluta helt? Vet inte hur det kommer påverka mig, går inte en dag utan att jag snusar en dosa just nu. Kan tänka mig att jag kommer må skit men, vet att jag måste sluta någon dag, och det är dags.
Citera
2016-10-05, 08:33
Medlem
Saywhat101s avatar
Kämpa på hörrni, det kommer bli bättre. Hitta på något för att aktivera kroppen och tankarna för att ta bort fokus på abstinensen.

Jag har snart varit snusfri i 2 veckor nu efter 35 års konstant snusande, det finns hopp för oss alla ^^

Sista dagarna har varit tuffa måste jag erkänna men jag får bort värsta kliandet under läppen med extra tuggummi som alternerar mellan käften och läppen hehe.

Kämpa kämpa, vi kommer fixa det här!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in