Citat:
Ursprungligen postat av
IndyHermesKink
Upp i sadeln igen bara. Jag har också ett återfall i bagaget. Sen tog det flera år för mig att bestämma mig på nytt. Fram tills i januari i år närmare bestämt. Men sedan dess är jag starkare och snusfriare än nånsin.
På't igen!
Japp. Saken som händer när man varit utan snuset ett tag är att man börjar glömma bort alla de negativa effekterna av beroendet och inbillar sig själv att det är värt att börja igen... Väldigt märkligt. Men gratulerar och hoppas det håller i sig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Spider-Girl
För det första, kanske använder du alkoholen lite som ursäkt för att få en anledning till att röka/snusa? Jag vet att jag gjorde så förr om åren. Den här gången, när jag inte längre går på mina egna undanflykter och ursäkter, så har jag märkt att suget inte alls är större med en drink innanför västen. Om du måste röka när du dricker, och feströkning i ditt falll leder till mera rökning och sen snusning, så kanske du inte ska dricka.
För det andra; du hamnar aldrig på ruta ett igen! Bra va?

Varje försök att sluta leder dig närmare den gången du lyckas. Och du samlar på dig nya erfarenheter, och kunskaper om fallgropar, för varje gång, vilket du har nytta av i kampen mot nikotinberoendet. Det är mer regel än undantag att misslyckas de första gångerna.
Jo det gör jag verkligen, en av sakerna jag mest ser fram emot i samband med att gå ut är att få röka.... De två sakerna är så himla starkt förknippat så kommer verkligen bli tufft (i början) att helt sluta med det också. Har inte ens testat det en gång tror jag så kan ju göra ett försök till helgen kanske och se hur det går!
Ja men det är sant! Jag kommer fortsätta kriga på! Tack för uppmuntringen.