2014-09-08, 13:51
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men om du tycker att man inte kan leva utan att lägga 1200 i månaden på att stoppa brunt klet med insektsbekämpningsmedel under läppen, så varsågod kompis.
Wow. Ligger det nån sanning i det, eller du bara tog ut svängen lite?
Citera
2014-09-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Upp i sadeln igen bara. Jag har också ett återfall i bagaget. Sen tog det flera år för mig att bestämma mig på nytt. Fram tills i januari i år närmare bestämt. Men sedan dess är jag starkare och snusfriare än nånsin.

På't igen!

Japp. Saken som händer när man varit utan snuset ett tag är att man börjar glömma bort alla de negativa effekterna av beroendet och inbillar sig själv att det är värt att börja igen... Väldigt märkligt. Men gratulerar och hoppas det håller i sig!

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
För det första, kanske använder du alkoholen lite som ursäkt för att få en anledning till att röka/snusa? Jag vet att jag gjorde så förr om åren. Den här gången, när jag inte längre går på mina egna undanflykter och ursäkter, så har jag märkt att suget inte alls är större med en drink innanför västen. Om du måste röka när du dricker, och feströkning i ditt falll leder till mera rökning och sen snusning, så kanske du inte ska dricka.

För det andra; du hamnar aldrig på ruta ett igen! Bra va? Varje försök att sluta leder dig närmare den gången du lyckas. Och du samlar på dig nya erfarenheter, och kunskaper om fallgropar, för varje gång, vilket du har nytta av i kampen mot nikotinberoendet. Det är mer regel än undantag att misslyckas de första gångerna.

Jo det gör jag verkligen, en av sakerna jag mest ser fram emot i samband med att gå ut är att få röka.... De två sakerna är så himla starkt förknippat så kommer verkligen bli tufft (i början) att helt sluta med det också. Har inte ens testat det en gång tror jag så kan ju göra ett försök till helgen kanske och se hur det går!

Ja men det är sant! Jag kommer fortsätta kriga på! Tack för uppmuntringen.
Citera
2014-09-08, 17:42
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Wow. Ligger det nån sanning i det, eller du bara tog ut svängen lite?

Tog inte ut svängarna! Nikotin är ett mycket kraftigt medel vid skadedjursbekämpning. Otroligt effektivt.
Det är också ett ämne som har förmågan att tränga igenom oskadad hud. De unga som jobbar med att skörda tobak förgiftas gradvis, många mår mycket dåligt, och självmord är vanligt.
Citera
2014-09-08, 20:56
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Fick precis en flashback av en 17.00-okynnessnusad-överläpp. Öm och svidande som en trafikolycka.

Blä.

Inget jag saknar direkt, SÅ ATT EHH.....
Citera
2014-09-08, 21:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Fick precis en flashback av en 17.00-okynnessnusad-överläpp. Öm och svidande som en trafikolycka.

Blä.

Inget jag saknar direkt, SÅ ATT EHH.....

Bra påminnelse! Blä, var ordet! Och tänk då att det var en läpp som sved av insektsgift. Dubbelblä.
Citera
2014-09-08, 22:35
Medlem
Skit i ingefära under läppen,onico,tuggumin och alla andra jävla substitut. Vill du sluta så SLUTA. Det finns ingenting som är bra med snus alls. Skit i priset det är det minsta problemet. Snus förvandlar dig till en lat omotiverad loser. Det är dåligt för hjärtat. Skaderiskerna ökar. Det kan framkalla cancer. Du får gula och äckliga tänder. Ditt tandkött fräter sönder. Du går runt och är BEROENDE. Det gör dig svag. Ditt smak och luktsinne försämras. Snus ger dig mindre penis i erektionstillstånd.

För vad? Nickokick? Om du snusar i längre än 3 år känner du inte ens av kicken längre. Det är inte skönt att snusa. Det är oskönt att inte snusa. Den enda fördelen är borta och det finns efter tre år inga fördelar med snus ALLS. Så varför snusa? Sluta förihelvete. Skit i den här jävla tråden. Skit i substitut. Tänk inte på något som har med snus att göra alls. Sluta nu and never look back. Börja träna. Meditera. Gå ut och träffa tjejer. Gör vad fan som helst. Sitt inte hemma med dina jävla tuggumin och tänk på snus. Det är inte så svårt bara gör det och gör det nu. Inga jävla nyårslöften eller något skit. GÖR DET GÖR DET GÖR DET. Sen när du är utan snus i fem dagar och känner dig stolt så kommer du säkert börja tänka. Varför sluta jag det är ju inte ens farligt? Äsch jag tar en. Nej! Snus har inga jävla fördelar kom ihåg det ALLTID. SLUTA FÖRFAN BARA GÖR DET!!

Snus och nikotinfri nu i nästan 3 månader och det känns underbart. Sover bättre och har mer energi om dagarna. Det är nog det bästa. Var alltid trött och lite lätt letargisk förut. Kanske för jag sov med en fet lösprilla varje natt. Smak och luktsinnet herregud. Speciellt luktsinnet. Känner dofter som tar tillbaka mig till barndomen som jag inte känt sen jag var 14 år gammal. Känslan av att vara fri! Inget beroende som styr mig. Nu äter jag när jag är hungrig. Förut kunde jag fixa mat innan en film bara för att njuta av en snus under den filmen. Du kanske inte tänker på det nu men det styr dig grovt mycket. Den första veckan var ett helvete men idag kan det gå en hel dag utan en enda tanke på snus.

Om jag kan kan alla. Jag kommer aldrig mer skriva eller kika i den här tråden för jag har lagt snus bakom mig. Jag tycker att ni bör göra detsamma. För det enda sättet att sluta är att släppa tag om det och allt som har med det att göra.
Senast redigerad av jarrelka 2014-09-08 kl. 22:55.
Citera
2014-09-08, 23:24
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Skit i ingefära under läppen,onico,tuggumin och alla andra jävla substitut. Vill du sluta så SLUTA. Det finns ingenting som är bra med snus alls. Skit i priset det är det minsta problemet. Snus förvandlar dig till en lat omotiverad loser. Det är dåligt för hjärtat. Skaderiskerna ökar. Det kan framkalla cancer. Du får gula och äckliga tänder. Ditt tandkött fräter sönder. Du går runt och är BEROENDE. Det gör dig svag. Ditt smak och luktsinne försämras. Snus ger dig mindre penis i erektionstillstånd.

För vad? Nickokick? Om du snusar i längre än 3 år känner du inte ens av kicken längre. Det är inte skönt att snusa. Det är oskönt att inte snusa. Den enda fördelen är borta och det finns efter tre år inga fördelar med snus ALLS. Så varför snusa? Sluta förihelvete. Skit i den här jävla tråden. Skit i substitut. Tänk inte på något som har med snus att göra alls. Sluta nu and never look back. Börja träna. Meditera. Gå ut och träffa tjejer. Gör vad fan som helst. Sitt inte hemma med dina jävla tuggumin och tänk på snus. Det är inte så svårt bara gör det och gör det nu. Inga jävla nyårslöften eller något skit. GÖR DET GÖR DET GÖR DET. Sen när du är utan snus i fem dagar och känner dig stolt så kommer du säkert börja tänka. Varför sluta jag det är ju inte ens farligt? Äsch jag tar en. Nej! Snus har inga jävla fördelar kom ihåg det ALLTID. SLUTA FÖRFAN BARA GÖR DET!!

Snus och nikotinfri nu i nästan 3 månader och det känns underbart. Sover bättre och har mer energi om dagarna. Det är nog det bästa. Var alltid trött och lite lätt letargisk förut. Kanske för jag sov med en fet lösprilla varje natt. Smak och luktsinnet herregud. Speciellt luktsinnet. Känner dofter som tar tillbaka mig till barndomen som jag inte känt sen jag var 14 år gammal. Känslan av att vara fri! Inget beroende som styr mig. Nu äter jag när jag är hungrig. Förut kunde jag fixa mat innan en film bara för att njuta av en snus under den filmen. Du kanske inte tänker på det nu men det styr dig grovt mycket. Den första veckan var ett helvete men idag kan det gå en hel dag utan en enda tanke på snus.

Om jag kan kan alla. Jag kommer aldrig mer skriva eller kika i den här tråden för jag har lagt snus bakom mig. Jag tycker att ni bör göra detsamma. För det enda sättet att sluta är att släppa tag om det och allt som har med det att göra.

Allt det du skriver är superbra och sant på alla sätt!! Helt rätt tänk. Men för mig var det en sån enorm kick att sluta snusa, och fortsätta tycka snuset är skit istället för att börja romantisera för ett tag, så jag tycker det är roligt att hänga här och peppa och se folk lyckas
Min "sluta snusa"-app och den renodlade "sluta snusa"-sidan på nätet (mycket mer domedagsstämning) släppte jag dock för längesen, där hålls man lite kvar i missbrukstänk. Men den här tråden är annorlunda tycker jag!
Citera
2014-09-10, 08:37
Medlem
Spider-Girls avatar
Och ett tillägg till mitt tidigare svar, alla är inte döstarka från dag ett, man kan behöva råd och pepp. Blir det skamligt att behöva hjälp på vägen kanske man inte vågar försöka alls.
Citera
2014-09-15, 16:22
Medlem
Chigsters avatar
Slutade snusa för en vecka sen efter 7 år då jag är nybliven singel och finner det oattraktivt att snusa. Jag tänker mig att detta skulle förbättra mina chanser hos damerna i fortsättningen. Jag hade inte så stora problem då min hjärna inte kunde processa om det var sorg över ex:et eller snuset som jag mådde dåligt av. Så detta är ett bra tips till alla som vill sluta på ett ganska smidigt sätt.
Gör det i en väldigt låg punkt av livet.
Citera
2014-09-20, 02:23
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
Hej alla stopp-snusare! Ikväll vart jag ute på krogen och tog ett gäng öl och blev lite sådär halvberusad, mitt umgänge för kvällen var ett gäng grovsnusare som snusar någon dosa om dagen. Jag har IDAG vart utan snus i 70 dagar, inga konstigheter dem senaste 20 dagarna. Men på grund av olika tentor i tyska och främst EKONOMI (kalkylering) så har suget successivt ökat under dom senaste två dagarna. Jag har känt sug som aldrig förr och eftersom jag ikväll umgicks med snusare så tänkte jag: "WTF en liten jävel kan väl inte skada".
Tyvärr blev denne jäveln ännu en jävel senare och just nu sitter jag hemma i halvberusat tillstånd och skriver detta inlägg.
Nu tilll min fråga: VAFAN SKA JAG GÖRA?????!!!!!????!!!

Vet ej hur et kommer att bli imorgon men just nu så vetifan.
Är det så stort om man tar 2 snus på fyllan? Vad ska jag göra för att förhindra ett återfall?

Är jävligt tacksam för svar, vet inte vad jag ska ta mig till....
Citera
2014-09-20, 02:25
Medlem
CarmeloAnthonys avatar
Förlåt om jag är en dålig förebild för er ny-stoppare. Tillägnar min fråga till de mer rutinerade stopparna
Citera
2014-09-20, 10:27
Medlem
rjonssons avatar
Var snusfri i ca 4 månader, men började igen för 4 veckor sedan, idiot som man är, känns redan som man är lika fast som tidigare. Ska ut och resa i 3 veckor i morgon och tänker inte ta med snus, så idag ska jag sluta igen. Någon som vet om det är lika jävligt efter ett sådant här återfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in