Citat:
Ursprungligen postat av
randomguy313
Jag är inne på 4e dagen utan snus nu efter 11-års snusande och det har faktiskt gått förvånansvärt bra. Det här riktiga suget som att stoppa upp en jävel efter man ätit en god middag kan jag stå emot. MEN, jag känner en sån extrem ångest samt oro. Som att jag är helt tom och värdelös, att en del av mig är borta. Känner ingen glädje över något trotts barn, familj osv. (Jag är annars en väldigt positiv person som alltid visar glädje). Nu till min fråga, kommer dessa känslor att gå över? Är det en del av abstinensbesvären? För annars ser jag jag absolut ingen mening med att inte börja igen. Men om jag får garanterat att dessa känslor kommer att försvinna så kommer jag utan tvekan fortsätta stå emot, för i övrigt så går det ganska lätt.
Självklart kommer de att gå över. Snart kommer du att överraskas av att du under si och så många timmar inte ens har tänkt på snus, samtidigt som du är medveten om att det fortfarande inte är över, men den vetskapen kommer att hjälpa. När det sedan gått några veckor kommer du att börja känna dig normal igen.
Den där tomheten är du inte ensam om; någon i tråden skrev att det kändes som att ha sagt farväl till en gammal vän, men läs följande mycket noga: nikotinet är inte din vän. Och du som har barn kan också ställa dig frågan vilket som är viktigast för dig, dina barn eller giftet.