2013-11-22, 12:45
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Spottade ut min sista snus för 53 minuter sedan och har nu bestämt mig för att sluta. Mår bättre redan nu än jag har gjort på länge.

Edit: Nä, fy fan, jag gav upp, aldrig mer ett liv utan snus.

Haha vafan, kämpa lite i alla fall. Håll ut 2-3 dagar så är den fysiska abstinensen borta!
Citera
2013-11-22, 19:42
Medlem
Das-Papiers avatar
1 månad utan. Vet inte hur det går faktiskt, känner mig dock väääldigt passiv och lé.
Citera
2013-11-25, 14:59
Medlem
praxes avatar
Har låtsas slut-börjat ett par gånger nu men idag firar jag iaf en vecka helt nikotinfri. Har proppat godis och pizza istället, det får jag sluta med också

Annars går det bra!
Citera
2013-11-28, 04:30
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Funderar på att börja snusa. Någon som vill försöka övertyga mig att inte göra det?

tja, för mig kostar det 14000 om året. Det är egentligen inte en fråga om huruvida man har råd utan snarare hur dum man låter sig själv vara.
Citera
2013-11-28, 08:38
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orakad-i-delphi
tja, för mig kostar det 14000 om året. Det är egentligen inte en fråga om huruvida man har råd utan snarare hur dum man låter sig själv vara.

39 kronor dygnet, en dosa finsnus om dagen?
Själv kör jag ½ dosa fulsnus per dag (Knox, helt OK) cirka vilket gör 4600 kronor / året. Mycket pengar det också.

Du slipper åka till Australien "gratis" varje år och jag klarar mig från New York
Citera
2013-11-28, 17:16
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
39 kronor dygnet, en dosa finsnus om dagen?
Själv kör jag ½ dosa fulsnus per dag (Knox, helt OK) cirka vilket gör 4600 kronor / året. Mycket pengar det också.

Du slipper åka till Australien "gratis" varje år och jag klarar mig från New York

Kör på "billiga" lösvarianter så det är väl mycket därför. Men det hade vart schysst att slänga ur sig de där valörerna på att äta ute mer tex.

Jag håller med, vem fan vill åka till Australien?
Citera
2013-11-28, 21:56
Medlem
Ankanins avatar
Hej igen! Kan rapportera om att jag snusat i en månad nu utan att bli beroende. Snittar kanske fyra prillor i veckan, funkar fint.
Citera
2013-11-28, 23:13
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Hej igen! Kan rapportera om att jag snusat i en månad nu utan att bli beroende. Snittar kanske fyra prillor i veckan, funkar fint.

Jag höll på så som du gör i ungefär tre år och det är faktiskt inte svårt då man inte hinner få in någon vana på de få prillorna man tar, man hinner ju inte heller få ett fysiskt beroende. Gjorde sedan ett aktivt val att börja snusa på heltid vilket jag gjorde under något år. Har nu slutat men kan fortfarande festsnusa. Allt handlar om självdisciplin, du kan hålla på som du gör hur länge som helst. Fyra prillor i veckan är väääldigt lite! Men kom ihåg, prillorna är mycket godare när man inte snusar så ofta.

Citera
2013-11-29, 15:53
Medlem
lånar tråden lite, håller på att ska sluta snusa o ska beställa några dosor, någon som vet om man kan lita på tobaksfritt.se?
Citera
2013-12-05, 21:49
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orakad-i-delphi
Jag håller med, vem fan vill åka till Australien?
Inte fan finns det snus där om man inte har vägarna förbi Sydney iaf.
Citera
2013-12-06, 10:05
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Inte fan finns det snus där om man inte har vägarna förbi Sydney iaf.

Man kan ordna med importtillstånd via hälsoministeriet. Då kostar dosorna halva priset mot Sverige senast jag importerade.

Tippar på att Swedish Match bjuder på snuset men att man betalar frakten så att deras snustorskar
ska vara trogna kunder även när dom kommer hem.
Citera
2013-12-11, 02:21
Medlem
Fan jag funderar på att göra ett nytt försök till att sluta snusa. Snusat i 3,5 år nu. Klarade 5 veckor förra året, men jag kände aldrig att suget försvann då så jag började igen...
Var det nikotin eller bara suget efter något under läppen som hängde kvar så länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in