2012-11-21, 23:31
Medlem
Nu börjar om igen inge snus nu,ska prova och dricka kaffe när suget kmr.
Citera
2012-11-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zkoglund
Nu börjar om igen inge snus nu,ska prova och dricka kaffe när suget kmr.

Kaffe är det sämsta du kan göra. Motivation är det du behöver.
Citera
2012-11-23, 10:01
Medlem
Är uppe i en vecka nu! Drog och köpte mig nikotinfri snus efter 3 dagar. Det har hjälpt otroligt mycket. Kan tänka mig att suget och vanorna stannar kvar längre pga. det. Men nikotinet lämnar kroppen. Så det måste bli bra mycket enklare att sluta med det nikotinfria.
Citera
2012-11-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafco
Är uppe i en vecka nu! Drog och köpte mig nikotinfri snus efter 3 dagar. Det har hjälpt otroligt mycket. Kan tänka mig att suget och vanorna stannar kvar längre pga. det. Men nikotinet lämnar kroppen. Så det måste bli bra mycket enklare att sluta med det nikotinfria.

Nikotinfritt är ett jävla rävgift.

Det är inte bara nikotinet du är beroende av. Snuset har många ingredienser, nikotin är en och utöver det har du olika tillsatsmedel, några av dom ger beroende. Målarsoda kallas den för! Det är den som gör att din munhåla absorberar mer nikotin.
Citera
2012-11-23, 21:55
Medlem
Jag har slutat i 10 timmar än så länge och abstinensen är jävligt brutal just nu.. kliar under läppen osv. men men ,jag undrar bara, kan man bli allvarligt sjuk av att bara lägga av? jag tar inga plåster tugummin elller något annat, jag slutar the hard way.,.
Citera
2012-11-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashk
Jag har slutat i 10 timmar än så länge och abstinensen är jävligt brutal just nu.. kliar under läppen osv. men men ,jag undrar bara, kan man bli allvarligt sjuk av att bara lägga av? jag tar inga plåster tugummin elller något annat, jag slutar the hard way.,.

Nikotinet har ett allvarligt grepp om dig. Klart det är en stor omställning som är krävande och tar tid. Räkna med att det går i vågor första året. Det är ett riktigt prov som visar hur pass starkt psyke du har.
Citera
2012-11-24, 18:45
Medlem
Tja! Tänkte dra min historia i hopp om ett par tips inför min snusfria framtid.

Har snusat portion i lite mer än 2,5 år. Ungefär 2,5 - 3 dosor i veckan. Har försökt sluta en gång tidigare, vilket misslyckades efter mindre än 4 veckor. Största anledningen då var helt enkelt för dålig motivation, kände mig deprimerad som fan.

Nu till min fråga: Har ni märkt någon större koppling mellan kaffe och snusstopp? För många går ju kaffe- och snusbruket klockrent ihop. För min del slutade jag i somras efter 7-8 års kaffebruk. Dels för att försöka få bukt på mina sömnproblem och mildare (stress?)ance, (sen passade det bra att kaffet i maskinerna på sommarjobbet smakade skit). Vet inte om det är placebo eller andra omständigheter i vardagen som förbättrats, men det har faktiskt tyckts hjälpa att sluta med kaffe och all typ av koffein.

För att tydliggöra frågan: Underlättar det för er att dricka kaffe/koffeinhaltiga drycker vid snusstopp eller triggar det bara igång suget mer? Har ni ökat kaffekonsumtionen efter snusstopppet?
Citera
2012-11-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickFisher
Tja! Tänkte dra min historia i hopp om ett par tips inför min snusfria framtid.

Har snusat portion i lite mer än 2,5 år. Ungefär 2,5 - 3 dosor i veckan. Har försökt sluta en gång tidigare, vilket misslyckades efter mindre än 4 veckor. Största anledningen då var helt enkelt för dålig motivation, kände mig deprimerad som fan.

Nu till min fråga: Har ni märkt någon större koppling mellan kaffe och snusstopp? För många går ju kaffe- och snusbruket klockrent ihop. För min del slutade jag i somras efter 7-8 års kaffebruk. Dels för att försöka få bukt på mina sömnproblem och mildare (stress?)ance, (sen passade det bra att kaffet i maskinerna på sommarjobbet smakade skit). Vet inte om det är placebo eller andra omständigheter i vardagen som förbättrats, men det har faktiskt tyckts hjälpa att sluta med kaffe och all typ av koffein.

För att tydliggöra frågan: Underlättar det för er att dricka kaffe/koffeinhaltiga drycker vid snusstopp eller triggar det bara igång suget mer? Har ni ökat kaffekonsumtionen efter snusstopppet?

Imorgon är det 2 månader sedan jag slutade snusa.
Dricker betydligt mindre kaffe nu än när jag snusade.
Jag är helt enkelt inte lika sugen på kaffe längre.
Morgonkoppen är fortfarande lika viktig men resten av dygnet klarar jag mig oftast utan.
Citera
2012-11-25, 00:45
Medlem
Nu är sista prillan utspottad. Nu får vi se hur länge jag klarar detta. Förväntar mig ett smärre helvete efter morgondagens middag.
Citera
2012-11-25, 03:52
Medlem
Chester.Molesters avatar
Har bara snusat i ca ½ år nu men försökte sluta, var snusfri i en vecka men just nu mår jag piss efter att min flickvän som jag varit tillsammans med i 4 år gjorde slut för en vecka sen... Tog precis en snus och känner redan ångest . Har ni något tips, nu när allt är skit....
Citera
2012-11-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chester.Molester
Har bara snusat i ca ½ år nu men försökte sluta, var snusfri i en vecka men just nu mår jag piss efter att min flickvän som jag varit tillsammans med i 4 år gjorde slut för en vecka sen... Tog precis en snus och känner redan ångest . Har ni något tips, nu när allt är skit....

Jag har sagt det många gånger men trots det verkar intresset till att sluta vara tillräckligt stort.

CHAMPIX!!! Ring din doktor och be att få det utskrivet. Det är inget nikotin, bara ett piller som ställer om dina receptorer i hjärnan (de som skriker efter nikotin) till att inte vilja ha nikotin. De första 14 dagarna av kuren snusar du som vanligt, dock kommer du märka att du blir mindre och mindre sugen. Vid dag 14 kastar du dosan och kör utan nikotin. Din väg till snusfri kommer vara 40-50% lättare än andra metoder som finns: cold turkey, nikotinfritt snus, nikotinläkemedel.

Jag är uppe i 68 dagar och det flyter på bra. Trodde först att sluta snusa tillhörde det omöjliga här i livet efter flertalet försök, men se där.. 68 dagar utan problem.
Citera
2012-11-25, 12:33
Medlem
solenns avatar
90 dagar and countin'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in