2013-11-09, 13:21
Medlem
d-Luffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbwzMukka
Om man har pengar och vill snusa, varför inte? Själv har man snusat sedan 6:an och har inte haft ett enda hål i tänderna. Det enda negativa snuset har gett är lite slitet tandkött. Men det är så förbannat god smak och mysigt är det.

JAG tycker defenitivt att fördelarna överväger nackdelarna. Varför vill ni andra sluta? (Hur motiverar ni det. Själv vill jag fortsätta köpa Grov Och Ettan lös i all evinnerlighet)

Enkelt, f'o'r jag m'ar b'a'ttre n'a'r jag inte snusar.
Citera
2013-11-09, 23:33
Medlem
Das-Papiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-Luffy
2 veckor. Starkt! Du har redan pinat igenom det varsta. Snart borjar aven motivationen komma tillbaka. Tank pa alla possitiva effekterna du upplever.

Jag ar sjalv pa samma resa men dag 6. Min motivation ar i botten. Orkar knappt genomfora dagens enklaste saker som att laga mat, duscha, trana, sova i tid osv. Hoppas att det vander snart.

Den slöheten kommer sitta i ett bra tag till. Jag sov 8 timmar inatt, men jag tagit flera tupplurer på högst 2 h, verkligen svintrött.
Citera
2013-11-12, 10:47
Medlem
praxes avatar
Tömde sista dosan i lördags kväll och nu är det slut. Slutat på riktigt och för 50-sjunde gången och för resten av mitt liv

Vet inte om jag tror på det själv, men man får skärpa sig för fan. Jag har klarat 1,5 år som längst nikotinfri, och nu tänkte jag bräcka det! 3 dagar hittills!
Citera
2013-11-12, 20:41
Medlem
Big.Bangs avatar
Ni som får jobbig abstinens hur mycket har ni snusat per dag? Jag snusar en snus per dag för att koncentrera mig bättre med skolarbete. Har gjort det ett tag och det fungerar bra.
Citera
2013-11-14, 13:02
Medlem
d-Luffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das-Papier
Den slöheten kommer sitta i ett bra tag till. Jag sov 8 timmar inatt, men jag tagit flera tupplurer på högst 2 h, verkligen svintrött.

Great! Idag efter en arbetsintervju kollapsade jag i sangen och sov 3 timmar. Sov and 9 timmar under natten utan avbrott. Mitt rotar i att jag har haft ett valdigt lagt kaloriintag och ska testa att andra det innan jag slar fast att det har med snuset att gora. Firar 12 dagar idag ocksa. Wieee !

Keep it up!
Citera
2013-11-14, 13:37
Medlem
hrghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Ni som får jobbig abstinens hur mycket har ni snusat per dag? Jag snusar en snus per dag för att koncentrera mig bättre med skolarbete. Har gjort det ett tag och det fungerar bra.

Se upp så att du inte trillar dit. En snus blir lätt flera, och sen är du där om något år med en dosa om dagen. Gissar att du redan har gått upp i jämförelse med din initiala dos.
Citera
2013-11-14, 15:38
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrgh
Se upp så att du inte trillar dit. En snus blir lätt flera, och sen är du där om något år med en dosa om dagen. Gissar att du redan har gått upp i jämförelse med din initiala dos.
Nej det är fortfarande en prilla som gäller. Ibland hoppar jag över, men förstår hur lätt det är att öka utan att man tänker på det.
Citera
2013-11-14, 17:53
Medlem
Das-Papiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-Luffy
Great! Idag efter en arbetsintervju kollapsade jag i sangen och sov 3 timmar. Sov and 9 timmar under natten utan avbrott. Mitt rotar i att jag har haft ett valdigt lagt kaloriintag och ska testa att andra det innan jag slar fast att det har med snuset att gora. Firar 12 dagar idag ocksa. Wieee !

Keep it up!

Stark gjort! För mig är det 3 veckor imorgon!
Fick slutet på en cigg iförrgår, den kicken man fick var väldigt länge sedan man fick.
Citera
2013-11-16, 00:31
Medlem
Hade uppehåll på tre månader men kände fortfarande sug så jag gav upp och började igen. Nikotin. En jävlig drog att bli kvitt :-|. Hoppas det inte gäller för er dock, all lycka till er!
Citera
2013-11-18, 21:41
Medlem
Zoltaners avatar
Sista dosan går imorgon - sen e det finito, har tidigare haft uppehåll på tre år men trilla dit igen för 7 månader sen...... bästa sättet för mig är att sluta tvärt, att trappa ner funkar inte alls i mitt fall

Matintaget däremot kommer att öka drastiskt, men det får man ta
Citera
2013-11-21, 23:24
Medlem
Spottade ut min sista snus för 53 minuter sedan och har nu bestämt mig för att sluta. Mår bättre redan nu än jag har gjort på länge.

Edit: Nä, fy fan, jag gav upp, aldrig mer ett liv utan snus.
Senast redigerad av Perfecthairline 2013-11-21 kl. 23:27.
Citera
2013-11-22, 00:35
Medlem
ni blir de nytt personbästa utan snus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här