2005-02-02, 13:36
Medlem
slutade för ett halvår sen efter att ha snusat i ca 5-6 år tyckte inte att det var så svårt om man värkigen försöker och bestämmer sig att ine ta en snus jävel nu tar jag en snus då och då om jag blir bjuden men de ska ja sluta me de gäller att ha nolltollerans o syssla med saker nikotin breoendet är borta efter 3 dar resten e bara syket som knullar med dig...
Citera
2005-02-02, 13:37
Medlem
återfall på fyllan ska du akta dig för farligaste fällan
Citera
2005-02-02, 16:51
Medlem
kawts avatar
Jag kan säga att jag upplevde att jag mådde psykisktdåligt av det, nästintill ångest. Och sedan suget när man sitter vid datorn på kvällen, är nästintill brutalt.
Citera
2005-02-02, 17:05
Medlem
Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoutsider
slutade för ett halvår sen efter att ha snusat i ca 5-6 år tyckte inte att det var så svårt om man värkigen försöker och bestämmer sig att ine ta en snus jävel nu tar jag en snus då och då om jag blir bjuden men de ska ja sluta me de gäller att ha nolltollerans o syssla med saker nikotin breoendet är borta efter 3 dar resten e bara syket som knullar med dig...
psyket vs nikotinberondet? Hur menar du? Att man efter några dagar inte är sugen längre, men att man blir lite "rubbad"?
Citera
2005-02-03, 09:35
Medlem
riktigt snett

Har provat att sluta snusa några gånger okcså.. men det har alltid slutat med att jag ahr vaknat på nattne och mått skitdåligt.. dvs. illamående och yrsel, jag pallade helt enkelt inte trycket så jag började igen och nu mår jag mycket bättre snusa på för fan!! någon last måste man fan ha !
Citera
2005-02-05, 14:07
Medlem
Snusning

Snusning ger högre förbränning, det gör att man måste äta mer också, men snusen ger en mättnadskänsla vilket gör att du inte äter mer än du hade gjort annars, kanske lite. Hur som helst så tror jag det finns fler folk som snusar och inte rör på sig än folk som inte snusar och inte rör på sig, därför tror man att det har att göra med snusningen, men egentligen har det att göra med de inte rör på sig de som snusar. Bara en teori...
Citera
2005-02-06, 14:57
Moderator
Humbugs avatar
Svårare att sluta snusa?

Har snusat i ett tiotal år nu och försöker nu sluta, men det e rent ut sagt ett helvete. Har kompencerat mitt nikotinbehov med cigaretter och har nu som grädde på moset blivit beroende av detta...
Nu har jag dock fått för mig att det är svårare att sluta snusa eftersom nikotinmängden i snus är många gånger högre... Jag resonerar som så att om jag bara lyckas sluta snusa så är rökningen ingen match... E jag dum i huvet?
Citera
2005-02-06, 15:02
Medlem
boz-fettos avatar
jag hade inte snusat lika länge som dig när jag slutate.. jag hade snusat i 3.5 år "bara"

men jag bestämde mig för att jag skulle sluta i höstas.. jag sa först att jag skulle sluta på nyårsafton. men jag tjuv-slutade lite innan.. och det var bara första 3 veckorna jag tyckte det var jobbigt..

rökte ett par cigg.. nu röker jag ungefär 5 cigg per helg. inge mer
Citera
2005-02-06, 15:32
Medlem
Psykomans avatar
Jag har snusat i 1 ynka år, om jag minns rätt.. Men alltså snus är ju mkt mindre farligt så jag skulle hellre snusa i resten av mitt liv än att röka. Snus är mkt svårare att sluta med, det säger iaf folk som snusat och försökt sluta, eller så blir dom bara beroende av nikotintuggumin istället eller dylikt.
Citera
2005-02-06, 17:32
Medlem
Pianolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Jag har snusat i 1 ynka år, om jag minns rätt.. Men alltså snus är ju mkt mindre farligt så jag skulle hellre snusa i resten av mitt liv än att röka. Snus är mkt svårare att sluta med, det säger iaf folk som snusat och försökt sluta, eller så blir dom bara beroende av nikotintuggumin istället eller dylikt.

Har snusat i ca 1 år,,, en kompis sa att om jag inte snusade på 2 veckor skulle ja få 100 kr!
visst de e litte tuft,, men för 100 kr kan man köpa 4 nya dosor
Citera
2005-02-06, 19:09
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Har snusat i ett tiotal år nu och försöker nu sluta, men det e rent ut sagt ett helvete. Har kompencerat mitt nikotinbehov med cigaretter och har nu som grädde på moset blivit beroende av detta...
Nu har jag dock fått för mig att det är svårare att sluta snusa eftersom nikotinmängden i snus är många gånger högre... Jag resonerar som så att om jag bara lyckas sluta snusa så är rökningen ingen match... E jag dum i huvet?
Nikotin är en hemsk drog, du vet väl att den är lika svår som heroin att bli fri ifrån? Skit i om det är cigg eller snus som är det svåraste att bli kvitt. Bara gör det, sluta! Det är ett helvete men det går över.
Eller som min morfar sa: det är inte särskilt svårt att sluta röka eller snusa. Men det är väldigt svårt att låta bli att börja igen! Glöm ALDRIG det! Första året är det ett beslut du måste ta varje dag. Var SÄRSKILT vaksam när/om du dricker alkohol.
Skriv en lista med de viktigaste punkterna, du kan ju börja med potensen... och skaffa en partner om du inte har en säger jag bara, för större blodtillförsel gör liksom inte bara händer och fötter varma om man säger så...
Hej å hå.
Citera
2005-02-06, 20:01
Medlem
En snus innehåller lika mycket nikotin som åtta cigaretter (cirka).
Jag har försökt sluta genom att röka cigaretter. Funkde inte för mej, det slutade i att satt och kedjerökte istället. Så för mej - som inte kan sluta med nikotin - är det snus som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in