Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Har snusat i ett tiotal år nu och försöker nu sluta, men det e rent ut sagt ett helvete. Har kompencerat mitt nikotinbehov med cigaretter och har nu som grädde på moset blivit beroende av detta...
Nu har jag dock fått för mig att det är svårare att sluta snusa eftersom nikotinmängden i snus är många gånger högre... Jag resonerar som så att om jag bara lyckas sluta snusa så är rökningen ingen match... E jag dum i huvet?
Nikotin är en hemsk drog, du vet väl att den är lika svår som heroin att bli fri ifrån? Skit i om det är cigg eller snus som är det svåraste att bli kvitt. Bara gör det, sluta! Det är ett helvete men det går över.
Eller som min morfar sa: det är inte särskilt svårt att sluta röka eller snusa. Men det är väldigt svårt att låta bli att börja igen! Glöm ALDRIG det! Första året är det ett beslut du måste ta varje dag. Var SÄRSKILT vaksam när/om du dricker alkohol.
Skriv en lista med de viktigaste punkterna, du kan ju börja med potensen... och skaffa en partner om du inte har en säger jag bara, för större blodtillförsel gör liksom inte bara händer och fötter varma om man säger så...
Hej å hå.