2012-12-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Jo, du har en poäng.

Men saken med snus är att tandköttet tar skada, snus fräter tandköttet och man har en äcklig andedräkt. Men bortsett från det, snusa på!

På det kostar det en förmögenhet.
Citera
2012-12-20, 01:35
Medlem
ettglasvattens avatar
Efter 3 års snusande har jag valt att lägga av. kommer sätta undan pengar som skulle gått till snus på ett sparkonto och beundra dem. Sedan vid årets slut kanske åka på en semesterresa eller helt enkelt fortsätta spara..

Planen var att sluta vid årskiftet men tjuvstartade och har varit nikotinfri sedan söndagkväll..
De jag vill berätta för er (Är Finlandsvensk och bor i Finland) att det skall bli otroligt skönt att inte längre behöva fundera på hur man skall få tag i snuset. Kan ju inte precis springa ner till närmaste affär och hämta en dosa utan jag laddade frysen full (5 - 10 stockar) efter varje Sverige/Båt besök.

Så här i Vasa var jag bor springer vi mellan bostäderna och lånar/köper snus av varandra och ryktet sprids fort om någon är påväg över till Sverige..

Har till och med vänner som haft sån panik att de har kört runt till Haparanda enbart för att handla snus, 400 - 500 km. resa.

Suget är stort, känner mig gråtfärdig mellan varven. Det är är så orättvist att alla andra får snusa förutom jag! Det är bara att kämpa vidare! Det ger nog sig!

Önskar varmt lycka till om det också finns någon här som siktar på ett snusfritt 2013
Citera
2012-12-20, 01:46
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettglasvatten

Suget är stort, känner mig gråtfärdig mellan varven. Det är är så orättvist att alla andra får snusa förutom jag! Det är bara att kämpa vidare! Det ger nog sig!

Önskar varmt lycka till om det också finns någon här som siktar på ett snusfritt 2013
Du kan kolla in Allen Carrs bok som iofs handlar om att sluta röka, men nikotin som nikotin.
Kontentan är att det inte alls är svårt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Allen_Carr
Citera
2012-12-20, 20:57
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Mitt första försök att sluta snusa har officiellt startat idag. Jag har i skrivande stund inte snusat på en dag, vilket är rekord de senaste 2 åren. Har snusat från och till i kanske fyra år, och började för två år sen att snusa på heltid. Kände lite spontant att det kanske är dags att sluta, så nu får vi se hur det går.

Första 2-3 dagarna är värst va? Jag känner mig lite lättirriterad, och har ett flertal gånger letat efter dosan i byxfickan utav gammal vana. Önska mig lycka till!
Citera
2012-12-21, 02:02
Medlem
Parniels avatar
Känner att det börjar bli dags att lägga av... Snusat i 6 år nu (Rapé & General W), mindre än de flesta här inne säkert. Men känner att det är nog. Är så jävla fast i denna drog kallad nikotin så att det är sjukt... Börjat få halsbränna, även kort stubin när inte dosan hittas. Plånboken svider också då jag snusar kanske en halv/en dosa om dagen. Nä, efter nyår så börjar jag med en ny start, förhoppningsvis. You can talk the talk but can you walk the walk?, så att säga.

Börja gymma förhoppningsvis och lägga av med snuset.

Kommer att vara ett helvette, har kikat in på den här tråden ett par gånger, fortsätt kämpa alla där ute!

Fan känns som att jag aldrig kommer kunna dricka en kopp kaffe, eller ens lukta på nybryggt kaffe utan att tänka på snuset. Efter maten, när man spelar eller kollar på nån rulle... Någon som har lite tips? Hört att det hjälper lite att käka godis då suget dras ner lite, vet att jag kommer att gå upp vikt också, därför måste man ge sig iväg till gymmet.

Det kommer som sagt att vara ett helvete, men det är bara att kämpa ända in i kaklet! Nyårslöftet 2013, får se hur länge det håller...

MVH Parniel
Citera
2012-12-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Du kan kolla in Allen Carrs bok som iofs handlar om att sluta röka, men nikotin som nikotin.
Kontentan är att det inte alls är svårt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Allen_Carr

Den finns även som en dokumentär på 1h, rekommenderas varmt, tog precis sista snusen, slängde precis 5 dosor!
Citera
2012-12-23, 15:25
Medlem
uuy1851s avatar
Jag vet inte vad jag ska göra...

3 timmar har jag varit i akut behov av snus nu... Har lust att skjuta mig själv i pannan

Någon som vet hur jag kan uthärda det här? Är det ens värt att sluta? För så jag känner mig just nu, så kommer jag att göra något dumt mot mig snart...
Citera
2012-12-23, 15:44
Medlem
uuy1851s avatar
Jag vill dö, snälla vad fan ska jag göra?!

Dosan ligger brevid men jag mår så illa över att jag tillät mig själv att bli torsk på den här jävla skiten. För vad fan är det för nåt?!! Mer beroendeframkallande än någon drog jag testat (JA MER BEROENDEFRAMKALLANDE ÄN TJACK, BENZOS T.EX FÖR MIG), och ger mig inte ett fucking piss!
Inte ens ett rus får jag! Vad i helvete...

Kan lika gärna börja skjuta horse, det får jag i alla fall ett rus av

Någon som kan ge mig ett snabbt råd snabbt? Jag håller på att falla ihop
Ska jag ta en snus eller ska jag fortsätta kämpa mot avgrunden...?
En utav mina högsta önskningar är ju isf att dö, bara för att få slut på lidandet (Detta är värre än att snea riktigt bad på LSD typ.. Ni som varit där fattar vad jag menar)... Det är inte det jag egentligen vill, utan det är säkert nikotinet som spökar för mig, men fan vad dåligt jag mår just nu....
Citera
2012-12-23, 16:12
Medlem
uuy1851s avatar
Ao jag klarade mig inte, det gick åt helvete. Det stod mellan en snus och att avsluta mitt liv.
Jag valde en snus.
Citera
2012-12-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Ao jag klarade mig inte, det gick åt helvete. Det stod mellan en snus och att avsluta mitt liv.
Jag valde en snus.

Prova Champix nästa gång.
Citera
2012-12-25, 15:21
Medlem
MiniCharlies avatar
1/6 2012
00:00-00:15

14 timmar tidigare hade jag fått veta att min farmor lämnat mig.
Det fick mig att helt tappa suget.

Skulle kunna tänka mig att börja igen, men nej.. Jag har ingen lust.
Inga pengar att snusa för heller.
Citera
2012-12-26, 15:49
Medlem
Slutade 2011-12-12, och har fortfarande inte börjat snusa igen, känns riktigt bra.

Det bästa bieffekten är att jag somnar mycket lättare nu för tiden. När jag snusade kunde jag ligga och vrida och vända på mig i upp till 2 timmar. Nu somnar jag på mellan 5-15min. Riktigt skönt är det. Är aldrig grinig på morgonen när jag vaknar heller. Så det känns kanske som att kroppen är mer i balans nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in