2023-11-27, 08:41
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Hej igen

Åtta månader höll jag upp, saknade snusen varje jävla dag. Nu är jag tillbaka och livet är klart, klart bättre.
Tja... Det är aldrig försent att börja igen
Citera
2023-11-27, 10:45
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Wannabe
Tja... Det är aldrig försent att börja igen

Korrekt
Citera
2023-11-28, 13:59
Medlem
Dag 7 utan någon nikotin. Huvudvärket börjar försvinna.
Citera
2023-11-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Hej igen

Åtta månader höll jag upp, saknade snusen varje jävla dag. Nu är jag tillbaka och livet är klart, klart bättre.
Förstår. Jag har hållit upp tre månader. Tänker också på det ofta. Saknar inte snuset i sig, men saknar den personen jag var. Jag brydde mig mindre och reagerade mindre.
Citera
2023-11-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Förstår. Jag har hållit upp tre månader. Tänker också på det ofta. Saknar inte snuset i sig, men saknar den personen jag var. Jag brydde mig mindre och reagerade mindre.

Drygt tre månader här också och jag tänker knappt på det alls nu. Inte saknar jag det heller och det är kanske en anledning till att jag nästan aldrig tänker på det. Jag slutade tvärt utan plåster eller tuggummi men konsumerar lite mer lösgodis än innan. Annars är jag nog samma person, tycker jag.

Vi reagerar väl på olika sätt, antar jag.
Citera
2023-11-30, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Drygt tre månader här också och jag tänker knappt på det alls nu. Inte saknar jag det heller och det är kanske en anledning till att jag nästan aldrig tänker på det. Jag slutade tvärt utan plåster eller tuggummi men konsumerar lite mer lösgodis än innan. Annars är jag nog samma person, tycker jag.

Vi reagerar väl på olika sätt, antar jag.
Bra att höra, det kan säkert vara mycket inbillning och projecering från min sida. Jag mår bra när jag tränar så jag ska göra det lite mer.
Citera
2023-12-02, 17:57
Medlem
Trodde jag var torsk på snuset men senaste 3 dygnen kört totalt 5st mini white i styrka 1 utan att märka nånting. Vågar men tro man är home free eller kan det bli överraskning senare?
Citera
2023-12-03, 02:17
Medlem
Snart två veckor utan snus. Något jag märker just nu:

Fysiska abstinensen är nästan helt borta
Tänker faktiskt inte så mycket på snus under dagen
Den psykiska delen har blivit lite tuffare faktiskt, ibland känner jag verkligen för att ploppa in en prilla i käften

Det kanske har blivit tuffare för när jag hade den fysiska abstinensen så kändes det som att jag krigade under hela dagen medans nu så dyker snus snuget upp lite hursomhelst på ett väldigt kraftigt sätt. Hoppas det blir lättare snart, jag är ju bara på dag 12 iofs.
Citera
2023-12-05, 21:38
Medlem
Jag vill bara säga till er alla som kämpar på, FORTSÄTT KÄMPA!!

Det är värt allt lidande. Jag slutade för snart nio år sedan. Gjorde en cold turkey och gick från två dosor lös till noll. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare :-)

//bugge
Citera
2023-12-05, 22:01
Medlem
paggans avatar
Snusfri i 107 dagar nu. Hittade en bortglömd stock med Knox Extra Stark Portion. Slängde den. Kändes hur bra som helst.
Citera
2023-12-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Snusfri i 107 dagar nu. Hittade en bortglömd stock med Knox Extra Stark Portion. Slängde den. Kändes hur bra som helst.

Vilka skillnader i din hälsa märker du av att ha slutat snusa? Personligen märker jag ett mycket mer konsekvent humör och mindre humörsvängningar. Inte lika kall längre. Bättre libido och erektioner.
Citera
2023-12-06, 07:41
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomanBelisarius
Vilka skillnader i din hälsa märker du av att ha slutat snusa? Personligen märker jag ett mycket mer konsekvent humör och mindre humörsvängningar. Inte lika kall längre. Bättre libido och erektioner.

Faktiskt samma här! Min puls är konstant lugnare. Jag somnar lättare och sömnkvaliteten är bättre. Samma med erektionerna och libidon som du säger. Det är som att vara tonåring igen 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in