2014-01-16, 19:06
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Haha, jag kanske minns dig, om det var du som läste Allen Carrs bok och sedan lade av för gott.

Jadå, jag slutade. Puffade på min e-cigg utan nikotin lite, det var ganska kul. Hjälpte nog inte så mycket men det stjälpte väl inte heller. Men jag lade av med cigg tills jag började fuska igen med lite feströkande osv. Insåg att jag var på väg att falla tillbaka till att röka och bestämde mig för att snusa istället. Snusade i cirka ett år innan jag slutade med det också, 13 februari förra året. Sedan dess har jag varit niktotinfri

Hur har det gått själv?

Härligt. Själv är jag still going strong! Snart tre år som nikotinfri!
Citera
2014-01-16, 20:51
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Härligt. Själv är jag still going strong! Snart tre år som nikotinfri!
Grymt jobbat. Stay strong!
Citera
2014-01-16, 21:33
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Grymt jobbat. Stay strong!

Tack detsamma!!
Citera
2014-01-16, 21:39
Medlem
LiquidCourages avatar
Försök bara att lägga av, utan nå medel och så, vet att det är svårt men vill man så går det.
Citera
2014-01-18, 21:48
Medlem
Chester.Molesters avatar
Jahopp efter en vecka utan snus så sitter man med under läppen igen... När jag bestämmer mig för att sluta så känns det jättebra men sedan tänker jag efter lite och vips så kommer tankarna "varför ska jag sluta egentligen"? Får väll göra ett till försök om ett tag , lider inte särskilt mycket över mitt snusande förutom att det kostar pengar. Iallafall när man börjar närma sig en dosa om dagen.

Har hört att bastu ska vara bra för att sluta. Något med att nikotinet "svettas" ut eller dylikt? Kan det stämma eller är det bara en av många skrönor?
Citera
2014-01-19, 15:47
Medlem
[quote=Chester.Molester]Jahopp efter en vecka utan snus så sitter man med under läppen igen... När jag bestämmer mig för att sluta så känns det jättebra men sedan tänker jag efter lite och vips så kommer tankarna
Citera
2014-01-19, 15:50
Medlem
Jag försöker sluta snusa menn efter varje måltid så har jag en under läppen... Har också hört att om man slutar snusa så kan det öka till flera hål o karies???
Citera
2014-01-19, 18:26
Medlem
Chester.Molesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapin2much
Jag försöker sluta snusa menn efter varje måltid så har jag en under läppen... Har också hört att om man slutar snusa så kan det öka till flera hål o karies???
Har också hört att snusare har färre hål i tänderna än ickesnusare. Kan detta bero på att salivutsöndringen ökar pga snusande? Syftar då ej på white snus så det är torrare än vanligt snus. En annan anledning kan väll också vara att som snusare så äter man mindre sötsaker då snuset i sig är mitt godis.
Citera
2014-01-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chester.Molester
Har också hört att snusare har färre hål i tänderna än ickesnusare. Kan detta bero på att salivutsöndringen ökar pga snusande? Syftar då ej på white snus så det är torrare än vanligt snus. En annan anledning kan väll också vara att som snusare så äter man mindre sötsaker då snuset i sig är mitt godis.
Jag vill sluta men tänker alltid efter, är det värt det? Alla moments med dosan. Hehehe. Dricker väldigt sällan läsk när jag snusar.. Tar jag ett uppehåll på någon vecka så dricker och äter jag mer. Väldigt många går upp i vikt också efter att dom slutat. Enda anledning till att sluta är väl att det tar på tandköttet. Har fått längre tandhalsar eller vad man säger. Men enligt tandläkaren ska jag borsta mer vid "roten" längst med tandköttet. Och inte fokusera på själva tanden i sig. Någon annan som har långa tandhalsar? Det måste vara något med salivproduktionen som gör att man får mindre hål osv...
Citera
2014-01-19, 22:20
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chester.Molester

Snuset gör munhålan mer basisk vilket gör att syraangreppen på tänderna minskar och leder till färre hål.
Citera
2014-01-21, 18:08
Medlem
25 timmar utan snus,
Citera
2014-01-21, 18:56
Medlem
nej,26 timmar klarade jag . Nu sitter man med en Probe lös ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in