Citat:

Ursprungligen postat av Colorblind

Phew! Har inte snusat sedan nyårsnatten och har egentligen inga större problem med det än sålänge. Dock är jag helt väck i huvudet. Snurrig och har grymt svårt att koncentrera mig. Lider inte direkt av det ännu, men är det normalt att man känner sig så? Tips på hur man blir av med det? Vill inte överäta osv men misstänker att det kan ha något med lågt blodsocker att göra?

Ja, jag känner något liknande. Jag har svårt att koncentrera mig då jag väldigt ofta svävar iväg och stirrar ofokuserat med blicken och det känns även som att jag tänker för mycket d.v.s. att jag gärna överanalyserar saker och ting samt att jag ibland inte kan tänka överhuvudtaget. Jag skulle säga att jag känner mig mer "nere" än irriterad - jag tänker tillbaka på minnen, blir sjukt nostalgisk, det blir svårt att hålla masken och ibland blir det svårt att andas för någon sekund.
Ibland kunde man ha något jobbigt hinder framför sig, då slängde man in en snus och tänkte "äh, det är bara att sätta igång" men nu känns det inte som att den typen av ork finns där.
Ibland känns det som om man borde börja snusa igen för att gå tillbaka till sitt "normala" jag och slippa allt det som kommer med en avvänjning av snus. Något som hjälpte mig de första veckorna var 
Onico - tro det eller ej men jag kände inte att det var något som fattades när jag snusade dem, det kändes som vanligt och för att vara ärlig så tror jag att det för mig mer sitter i att ha något under läppen än att få i mig nikotin.
Jag har varit utan nikotin i två veckor och 
det känns bra. Det finns inget skäl att vara beroende av något som andra kan vara utan.