2008-09-15, 13:16
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susej
Nu har jag bestämt mig för att sluta. Till hjälp har jag tänkt boken " äntligen icke rökare" samt en järnvilja=)

så nu har jag inte tagit en enda snus sedan ca kl 12 i går natt...
Känner mig lite nervös i kroppen men ännu ingen större fara...

Men glädjer mig med tanken på alla pengar jag sparar; snusar rätt mycket
så snuset kostar mig runt 2200 kr i månaden och den summan kan man
fan ha bra mycket roligare för...

Lycka till alla ni andra som tagit beslutet och hoppas vi kan peppa varandra
att sluta med skiten....
Lycka till! Har du järnvilja så kommer du garanterat att lyckas!
Citera
2008-09-15, 16:12
Medlem
Phu så har jag gjort min första nikotinfria arbetsdag... Inte en snus sedan i går natt, känner mig smått förvirrad men annars känns det inte så överjävligt som jag trott det skulle... Ja ja vi får väl se i morgon....
Citera
2008-09-15, 17:44
Bannlyst
snusfri, Snart!

har snusat sen ja gjick i 8an går nu 3an på gymnasiumet, har lyckas haft uppehåll i 6 dagar som bäst men kunde inte stå emot när alla polare bakar/stoppar in sina prillor, nu har ja inte snusat på 2 dar men har rökt 2 ciggareter -.- Kan hoppas ja klarar att bli helt fri från nikotinet, PS. efter maten e värst då e Snus de enda ja tänker på, brukar lungna mig med att stoppa upp en Pappers bit under läppen, Det lindrar lite iaf

Mvh. Jonas
Citera
2008-09-15, 17:56
Medlem
papanoirs avatar
Snusar du en dosa snus för 30kr dagligen så kommer detta kosta dig runt 11k/år.

Tänk vad mycket sprit du kan köpa för det? Du kan alltså nästan bli alkis om du slutar! En halv flaska billig vodka importerad från Tyskland varje dag?
Eller Chips? Du kan köpa 10 påsar i veckan om en chipspåse kostar 21kronor!!! Du kan bli tjock istället för nikotinist?
Kondomer? Du kan köpa runt 5kondomer/dagligen. Tänk vad mycket du kommer få knulla

Försök göra någonting värdefullt med dina pengar, säger inte att mina ovanstående exempel är de bästa! Men tänk möjligheterna du har nu när du sparar 11000kronor på ett år!!!
Citera
2008-09-15, 18:41
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallance
har snusat sen ja gjick i 8an går nu 3an på gymnasiumet, har lyckas haft uppehåll i 6 dagar som bäst men kunde inte stå emot när alla polare bakar/stoppar in sina prillor, nu har ja inte snusat på 2 dar men har rökt 2 ciggareter -.- Kan hoppas ja klarar att bli helt fri från nikotinet, PS. efter maten e värst då e Snus de enda ja tänker på, brukar lungna mig med att stoppa upp en Pappers bit under läppen, Det lindrar lite iaf

Mvh. Jonas
Lägg av med all nikotin, även cigg. Du är så pass ung så du har inte riktigt kommit in i det här ännu. Sluta, sluta, sluta innan det går för långt!
Citera
2008-09-15, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Lägg av med all nikotin, även cigg. Du är så pass ung så du har inte riktigt kommit in i det här ännu. Sluta, sluta, sluta innan det går för långt!

ska inte röka mer nu, hadde 2 övers från lördagen bara nu e de slut på allt!
Citera
2008-09-16, 20:19
Medlem
har snusat i lite drygt sju år, men bestämde mig i söndags att jag skulle sluta på riktigt... inte så farligt som jag hade trott, bara man är bestämd så känns det ju som att det här ska gå vägen ganska lätt.
Citera
2008-09-16, 20:46
Medlem
Ozmeisters avatar
Sorry grabben, det finns inga riktigt bra anledningar att sluta. Pengar du tidigare la på snus kommer troligtvis att hamna på något annat onödigt.
Hälsoriskerna är ju inte allt för stora såvida du inte är en riktig storbrukare.

Ofräsch mun - ge fan i att gapa.
Citera
2008-09-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTobbe
hej hej!

Jag har bestämt mig för att sluta snusa nu.

har väl ingen direkt anledning och det börjar bli jävligt svårt att hålla sig borta

Så, vad finns det för fördelar med att inte snusa ?

Jag slutade snusa i början av augusti efter att ha missbrukat snus enormt under några år. Totalt hade jag snusat i sju år.

Anledningar:
Hur ofta njuter du av snuset? Själv njöt jag i princip aldrig på slutet eftersom jag snusade så mkt. Men det spelade igen roll hur jag snusade, kunde tex hålla upp länge, trots det så var det inte lika härligt, långt därifrån, som det var de första åren.

Tandköttet drar sig tillbaka. Man märker det inte förrens det är försent och det kommer aldrig att växa tillbaka. Du får lite av hästtänder alltså.

Handen på hjärtat, hur har din potens påverkats av snuset? Om du ännu inte fått det minsta sämre potens så betänk att det är väldigt lät att börja snusa en dosa lös om dagen eller mer och då är det vanligt att potensen påverkas negativt trots att man inte blir helt impotent.

Finns ju en hel del skräckpropaganda jag kan dra upp utöver detta. Men den får du leta upp själv om du är intresserad.
Citera
2008-09-18, 14:36
Medlem
vessleäckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Fortfarande snusfri LaResistance?

Jag tror att jag ska oxå ska försöka sluta med champix. Är det lätt att få utskrivet av läkaren?
Som jag fattat så tar champix bort kicken man får av snus el cigg och de känns onödigt att använda men hjälper det mot abstinensen också?? får man ökat godissug och sämre förbränning som man får annars när man slutar med snus eller cigg?

hjälper inte ett skit mot abstinensen
Citera
2008-09-19, 01:13
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Fortfarande snusfri LaResistance?

Jag tror att jag ska oxå ska försöka sluta med champix. Är det lätt att få utskrivet av läkaren?
Som jag fattat så tar champix bort kicken man får av snus el cigg och de känns onödigt att använda men hjälper det mot abstinensen också?? får man ökat godissug och sämre förbränning som man får annars när man slutar med snus eller cigg?

Näpp, jag började igen. Visst, Champix funkade som det skulle dock så fick jag ont i magen och en rejäl depression på köpet. Men jag höll mig fri från nikotin i ca 6 veckor (vilket är en extrem lång tid för mig).

Ett tips är att "fuska", kör med exempelvis Onico så har du iaf något under läppen.

Abstinensen löser du med Onico/eller annat substitut, det funkade för mig iaf.
Citera
2008-09-20, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wallance

Mvh. Jonas

En liten update har ej köpt en enda dosa sen i Förra fredas nu, har dock blivit bjuden på jobbet på 3 snus en måndag en tisdag en onsdag, har inte snusat sen i onsdags dvs, Rätt nöjd börjar smått å tappa suget

en update kmr om en vecka igen

Mvh. Jonas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in