2009-06-12, 14:03
Medlem
snuskers avatar
Själv slutade jag för 6 månader sedan efter 4½ års snusning, får fortfarande riktigt mycket sug efter snus ibland. Lite småjobbigt när bror också snusar konstant.
Citera
2009-06-13, 02:41
Medlem
Blastins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusker
Själv slutade jag för 6 månader sedan efter 4½ års snusning, får fortfarande riktigt mycket sug efter snus ibland. Lite småjobbigt när bror också snusar konstant.

Kämpa på , det är den första tiden som är jobbigast. Kanske be brorsan lägga ner med snusandet framför dig eller dylikt?
Citera
2009-06-14, 18:56
Medlem
Dr.Houses avatar
Snart 2 veckor nikotinfri nu efter många års snusande.

Känns skönt som fan.
Citera
2009-06-15, 22:51
Medlem
Morixs avatar
Fan...
Höll mig i 2 veckor..

Snusar nu igen...

Det är ju så underbart :<

Lycka till er andra. för mig funkar det inte än.
Citera
2009-06-16, 08:50
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morix
Fan...
Höll mig i 2 veckor..

Snusar nu igen...

Det är ju så underbart :<

Lycka till er andra. för mig funkar det inte än.

2 veckor?!?!? då har du snubblat på mållinjen, efter 2 veckor börjar det vända. Sucker!
Citera
2009-06-16, 09:03
Medlem
Zcapegoats avatar
Varför ska man sluta nyttja nikotin?
Citera
2009-06-16, 10:05
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Varför ska man sluta nyttja nikotin?

Sluta nyttja tobak är väl det vanligaste och det gör man pga att det är onyttigt och kostar pengar.
Citera
2009-06-16, 16:01
Medlem
birgerburgers avatar
Jag slutade snusa i början av februari och har varit hel nikotinfri sedan mitten av mars.

Min situation i januari:
Snusade 1 dosa portion om dan.

Så här lyckades jag sluta:
Jag började med att skriva upp en lista på varför jag ville sluta och vilka fördelar det skulle innebära. Det var alltifrån att man skulle spara pengar och kunna resa nu i sommar, till att man får bättre kondition när man är ute och joggar, att all mat smakar bättre och jag hade vissa sömnsvårigheter som jag kopplade ihop med snuset. Vidare ville jag inte få fortsatt sämre tandkött som försvunnit delvis över vissa tänder.

Sedan valde jag en dag 3-4 dag framåt och bestämde mig när jag skulle köpa min allra sista dosa. Samtidigt var jag på apoteket och köpte ett storpack nikotintuggummi 4mg.

När den sista dosan var kastad kändes det riktigt skönt att bara få slänga den och aldrig någonsin behöva tänka på att lägga upp en snus igen.

Under omkring 2-3 veckor blev det missbruk av nikotintuggummi och efter bara ett litet tag kände jag hur tandköttet började repa sig.

Efter denna tid gick jag över till 2mg tuggummi och vid det här laget kände jag att jag hade mycket mer ork i kroppen och kunde idrotta i princip varje dag vilket i sig gav mer energi. Efter ytterligare 3 veckor så slutade jag även med dessa och köpte istället vanliga tuggummin.

Detta var i mitten av mars och jag har varit nikotinfri sedan dess.

Det viktigaste är att man verkligen har bestämt sig, hjälpmedel är inget mirakel men de underlättar verkligen.

Onico har jag aldrig testat men jag upplevde det som lättare att sluta om man började med att upphöra med vanan att ha något under läppen och därefter upphöra med nikotintillförseln.
Senast redigerad av birgerburger 2009-06-16 kl. 16:04.
Citera
2009-06-16, 16:54
Medlem
Slutade snusa 090304 och har inte rört en snus sedan dess.

Lättaste sättet är nog att gå cold turkey som jag gjorde. Första veckan var dryg men sen gick det bra Tandköttet känns jättelent och skönt!

nackdelen är väl att man blir fetare
Citera
2009-06-16, 21:14
Bannlyst
Börja med offroad. Finns nikotin i. (tror jag)
F.ö så suger den hästpung.
Citera
2009-06-16, 23:33
Medlem
Evil_Santas avatar
Tog 1-3 prillor i söndags men har inte snusat sedan dess. Det började som en tillfällighet att jag inte fick tack på snus under måndagen sedan tänkte "ähh vafan då kan man ju lika gärna sluta". Jag tror nämligen att det finns en massa väldigt negativa hälsorisker med snusning som döljs ungefär som den gjorde fram tills 70-80-talet på cigaretter.

Jag trodde det skulle vara lugnt vid det här laget men har fortfarande ganska tunga abstinenssymtom. Den största skillnaden jag märkt är att jag är är det ett symptom eller bara tillfällighet?

Fan vad dumt det var att börja snusa , jag visste ju inte att suget skulle sitta i resten av livet när jag började, trodde bara att men blev beroende tillfälligt och sedan efter man slutat så försvann allt sug efter några månader.
Senast redigerad av Evil_Santa 2009-06-16 kl. 23:36.
Citera
2009-06-17, 12:02
Medlem
snuskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blastin
Kämpa på , det är den första tiden som är jobbigast. Kanske be brorsan lägga ner med snusandet framför dig eller dylikt?

Nja, låter nog han vara, det är bra på ett sätt då jag blir påmind av hur äcklig man kan bli i flabben av snus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in