2018-10-31, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Dina påståenden om att det tar 3 timmar vid 30 grader (som du inte har kunnat presentera ett enda seriöst bevis för...) motbevisas totalt av de seriösa undersökningar, tester, av tyskarna själva, som jag visat dig flera gånger nu, och som visar att det sker en tillräckligt snabb utgasning från Zyklon B ända ner till MINUS 18 grader Celsius för att det ska avge ca 30% av sitt absorberade HCN på 1 timme.

Så vad det är du inte förstår i ovanstående och de fakta jag presenterat? Jag har alltså bevisat att du sitter och ljuger.

Du kan väl inte försöka påstå att när operatörerna öppnar burkarna med Zyklon B pyser det ut cyanidgas, om så skulle ha skedd hade de avlidit omedelbart.
Seriöst, om en lokal eller gaskammare har 30 grader varmt hur lång tid anser du att det tar för Zyklon B att utveckla cyanid gasen.
Citera
2018-10-31, 08:49
Medlem
När du är på hugget kan du väl förklara hur det går till att mörda en person med Zyklon B, jag har inte tänkt mörda någon, men intressant veta hur det går till och inte enbart löss och andra skadeinsekter.
Som du säkert känner till den här mannen som skulle mörda sin sambo med Zyklon B misslyckades totalt som tur var, och enligt polisen hade han lagt ut Zyklon B under sätet i hennes bil.
Sambon var ut och åkte med bilen och när hon skulle åka hem kände hon en frän lukt och det var sannolikt mandellukten som kommer från Zyklon B när den avdunstar innan det blir cyanid gas.
När polisen kom och undersökte bilen hittade de krossad pellets under sätet, som vid analys visade sig vara Zyklon B.
Sedan fanns det en faktura att han importerat Zyklon B.
Citera
2018-10-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du kan väl inte försöka påstå att när operatörerna öppnar burkarna med Zyklon B pyser det ut cyanidgas, om så skulle ha skedd hade de avlidit omedelbart.
Seriöst, om en lokal eller gaskammare har 30 grader varmt hur lång tid anser du att det tar för Zyklon B att utveckla cyanid gasen.

Jag kan inte minnas annat än att det i användarföreskrifterna från leverantörer/tillverkare sägs att gasmask skall användas vid öppnanden och utplacering av Zyklon B, och att man i alla samtida i struktionsfilmer har gasmask på när detta utförs. Och du skriver ju själv om gasmasker....

https://www.usmbooks.com/images/ZYKLON/DegeschX.jpg
http://www.ihr.org/images/jhr/v08/v08p303_Aynat21.jpg
Citera
2018-10-31, 09:03
Medlem
Citat:
När du är på hugget kan du väl förklara hur det går till att mörda en person med Zyklon B, jag har inte tänkt mörda någon, men intressant veta hur det går till och inte enbart löss och andra skadeinsekter.
Som du säkert känner till den här mannen som skulle mörda sin sambo med Zyklon B misslyckades totalt som tur var, och enligt polisen hade han lagt ut Zyklon B under sätet i hennes bil.
Sambon var ut och åkte med bilen och när hon skulle åka hem kände hon en frän lukt och det var sannolikt mandellukten som kommer från Zyklon B när den avdunstar innan det blir cyanid gas.
När polisen kom och undersökte bilen hittade de krossad pellets under sätet, som vid analys visade sig vara Zyklon B.
Sedan fanns det en faktura att han importerat Zyklon B.

Du har redan fått svar med förklaringar på svenskens bravader i detta inlägg (FB) Förintelsematematik

Hur det går till att mörda människor med Zyklon B finns utförligt beskrivet på många platser på nätet, och många gånger om i dessa trådar.

Det är enligt de instruktioner för avlusning etc inte svårt att använda Zyklon B, och då människor är mycket mer känsliga för HCN så krävs mycket lägre koncentrationer och mycket kortare exponeringstid för att döda människor än det krävs för insekter. Detta visar alla seriösa produktfakta om HCN och dess påverkan på levande väsen. Dessutom har jag visat dig att utgasning av HCN ur Zyklon B sker ända mer till -18 grader med ca 30%.
Citera
2018-10-31, 10:21
Medlem
Citat:
Du har redan fått svar med förklaringar på svenskens bravader i detta inlägg (FB) Förintelsematematik

Hur det går till att mörda människor med Zyklon B finns utförligt beskrivet på många platser på nätet, och många gånger om i dessa trådar.

Det är enligt de instruktioner för avlusning etc inte svårt att använda Zyklon B, och då människor är mycket mer känsliga för HCN så krävs mycket lägre koncentrationer och mycket kortare exponeringstid för att döda människor än det krävs för insekter. Detta visar alla seriösa produktfakta om HCN och dess påverkan på levande väsen. Dessutom har jag visat dig att utgasning av HCN ur Zyklon B sker ända mer till -18 grader med ca 30%.
Som jag kan förstå är du helt okunnig i ämnet eller så kommer du med osanning.
När operatörerna öppnar kanisterna med Zyklon pellets startar avdunstningen, och för att skapa cyanidgasen måste cyaniden bli flytande.
När cyanidgasen kommer ut i lokalen dör varje lus och andra skadeinsekter och finns en människa i lokalen dör den omedelbart.
De som jobbar med Zyklon B för att bekämpa ohyra måste känna till vilken tid det tar vid en viss temperatur för att få den här flytande cyaniden från Zyklon B, som skapar cyanidgasen.

Enligt deras uppgifter tar det vid en temperatur i lokalen eller gaskammaren 15-16 grader 16-20 timmar.
Vid 26 grader 6 timmar och vid 30 grader 3 timmar.
Om du nu anser att de här tiderna är felaktiga kan du väl korrigera dem till det som du anser är korrekt.
Senast redigerad av Fagro 2018-10-31 kl. 10:25.
Citera
2018-10-31, 10:52
Medlem
Citat:
Som jag kan förstå är du helt okunnig i ämnet eller så kommer du med osanning.
När operatörerna öppnar kanisterna med Zyklon pellets startar avdunstningen, och för att skapa cyanidgasen måste cyaniden bli flytande.
När cyanidgasen kommer ut i lokalen dör varje lus och andra skadeinsekter och finns en människa i lokalen dör den omedelbart.
De som jobbar med Zyklon B för att bekämpa ohyra måste känna till vilken tid det tar vid en viss temperatur för att få den här flytande cyaniden från Zyklon B, som skapar cyanidgasen.

Enligt deras uppgifter tar det vid en temperatur i lokalen eller gaskammaren 15-16 grader 16-20 timmar.
Vid 26 grader 6 timmar och vid 30 grader 3 timmar.
Om du nu anser att de här tiderna är felaktiga kan du väl korrigera dem till det som du anser är korrekt.

Då visar DU oss seriösa fakta, dokument, som visar vilket stadium HCN är i när det absorberats i bärmaterialet, och att det måste gå från det stadiet till flytande först innan det kan förgasas. Dina egna påståenden och anonyma stollar på nätet funkar inte, det begriper även en fiskmås.

Fakta är, vilket jag redan länkat till, att HCN i flytande form absorberas i bärmaterialet. Det betyder att det redan är i flytande form när det är i bärmaterialet, på samma sätt som vatten är flytande i en tvättsvamp som sugit åt sig vattnet. Jäklig komiskt att du påstår att jag och andra ör okunniga när du verkar ha missat det enklaste av högstadiefysik.

Jag har redan bevisat att dina påståenden om 3 timmar och 30 grader är lögner, då 30% HCN avges ur Zyklon B på 1 timme i minus 18 grader, med citat tabeller grafer länkat.

Så, sluta svamla och visa oss alla seriösa kontrollerbara bevis för dina påståenden, eller så har du noll att komma med mer än fabler.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-10-31 kl. 10:57.
Citera
2018-10-31, 11:14
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Att en massa personer skulle trängas ihop och värma upp lokaler för avlusning, har jag aldrig hört talas om i Auschwitz.

Nej, det var inte avlusning det handlade om i Birkenau när man trängde ihop folk i en trång lokal och tillförde ZyklonB. Det har du alldeles rätt i.

/VV
Citera
2018-10-31, 11:30
Medlem
Citat:
I hotellrummet som Dan Andersson bodde var lössaneringen avklarad men det var vädringen av rummet som var miserabelt utfört, det fanns ficka med instängd cyanidgas som orsakade hans död.
De som utförde gasningen utförde inte något bra jobb som inte såg , att det fanns fickor i rummet som gasen kunde inneslutas i.
Sannolikt gjordes ingen kontroll att det var gas fritt innan någon beträdde rummet.

Det finns inget filter som skyddar mot cyanidgas, det finns möjlighet att gå in i ett rum med cyanidgas, men den personen måste ha heltäckande skyddsdräkt och syret måste komma från en medhavd behållare, det går inte att inandas luft som innehåller cyanidgas det blir döden omedelbart..

Visst är det jäkligt märkligt att du påstår att det inte finns nåt filter som skyddar mot cyanidgas, när det i föreskrifterna för gasning av ohyra anges att gasmask ska användas... filter för att skydda mot HCN har funnits mycket länge, vi ser ju exempel på det redan från före WW2. Här har du en länk till en svensk firma som är hyfsat kända och som levererar ett helt vanligt filter som skyddar även mot HCN

https://www.srsafety.se/products-se/...-h02-6512.html
Citera
2018-10-31, 12:28
Medlem
Citat:
Visst är det jäkligt märkligt att du påstår att det inte finns nåt filter som skyddar mot cyanidgas, när det i föreskrifterna för gasning av ohyra anges att gasmask ska användas... filter för att skydda mot HCN har funnits mycket länge, vi ser ju exempel på det redan från före WW2. Här har du en länk till en svensk firma som är hyfsat kända och som levererar ett helt vanligt filter som skyddar även mot HCN
url]https://www.srsafety.se/products-se/2440/sr-299-2-kombinationsfilter-abek1-hg-p3-r-h02-6512.html[/url]

Man kan gå in i en lokal där det finns cyanidgas men då måste man ha en heltäckande skyddsdräkt och få syret från en behållare man har på sig.
Jag kan aldrig tänka mig att någon går in med ett filter på en gasmask när det gäller cyanid gas.
Jag har själv utomlands tidigare sprutat mycket växtgift och mot skadeinsekter och alltid använt skyddsmask med filter och skyddsklädsel.
Det finns en mängd olika filter och man måste veta vad gift man använder annars kan det lätt gå galet. Det finns växtgifter som är oerhörd farliga för människan att få i sig, men skyddas effektivt med filter, det är koncentratet som är mycket giftigt.
Det finns gaser som inte är så farliga och man är skyddat med gasfilter, men när det gäller cyanid, jag skulle aldrig gå in i sådan lokal, med något filter.
Att använda Zyklon B som bekämpningsmedel mot loppor ser jag som helt riskfritt.
Citera
2018-10-31, 12:52
Medlem
Citat:

The Leuchter Report, där den oberoende gaskammar- och avrättningsexperten Fred Leuchter berättar om fynd han gjort. Leucher åkte ner och undersökte de påstådda gaskamrarna, och kom fram till att det var ”galenskaper” att ens tro att rummen kunnat användas till att avrätta folk.
I en intervju från 2001[72] säger Leuchter följande:
Jag konstruerade och producerade avrättningsutrustning här i USA till fängelserna, som avrättar brottslingar. Som ett expertvittne vittnar jag i ett antal domstolar här i USA, och jag var, och är fortfarande, det enda expertvittnet som är tillåtet att vittna i federala domstolar då det kommer till avrättningsteknologi. Baserat på detta kallades jag till att vittna i domstolen i Toronto, i Ernst Zündels andra rättegång. I den kontexten gavs jag information gällande de påstådda gaskamrarna i Auschwitz, Birkenau och Majdanek.
Jag blev sänd till Polen för att undersöka anläggningarna. Jag undersökte de tre platserna. Jag utförde forensiska tester som genomgick prövningar i kemiska labb. Och slutresultatet blev att ingen av anläggningarna som jag undersökt hade någon form av avlagring från gaserna… och det skulle ha funnits stora mängder av sådana avlagringar, med tanke på de avlagringar som jag fann i avlusningskamrarna.
Gällande anläggningarna var ingen av dem enligt min åsikt kapabla till att tillgodose gasavrättningar. Situationen skulle varit som om någon använt sitt vardagsrum för att avrätta någon… det skulle slutat med att personen råkat döda sig själv, sin familj och halva gatan utanför.

Jag följde ditt råd och fick det här upp på nätet och jag anser Leuchters bedömning stämde in på mannen som skulle mörda sin fru med Zyklon B och som kunde slutat med att han hade dödat sig själv och hela sin familj och kanske grannarna också, exakt som Leuchter framför i sin rapport,

Leuchter har väl ansetts som den främste gasexperten i hela USA
Citera
2018-10-31, 12:57
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
The Leuchter Report, där den oberoende gaskammar- och avrättningsexperten Fred Leuchter berättar om fynd han gjort. Leucher åkte ner och undersökte de påstådda gaskamrarna, och kom fram till att det var ”galenskaper” att ens tro att rummen kunnat användas till att avrätta folk.
I en intervju från 2001[72] säger Leuchter följande:
Jag konstruerade och producerade avrättningsutrustning här i USA till fängelserna, som avrättar brottslingar. Som ett expertvittne vittnar jag i ett antal domstolar här i USA, och jag var, och är fortfarande, det enda expertvittnet som är tillåtet att vittna i federala domstolar då det kommer till avrättningsteknologi. Baserat på detta kallades jag till att vittna i domstolen i Toronto, i Ernst Zündels andra rättegång. I den kontexten gavs jag information gällande de påstådda gaskamrarna i Auschwitz, Birkenau och Majdanek.
Jag blev sänd till Polen för att undersöka anläggningarna. Jag undersökte de tre platserna. Jag utförde forensiska tester som genomgick prövningar i kemiska labb. Och slutresultatet blev att ingen av anläggningarna som jag undersökt hade någon form av avlagring från gaserna… och det skulle ha funnits stora mängder av sådana avlagringar, med tanke på de avlagringar som jag fann i avlusningskamrarna.
Gällande anläggningarna var ingen av dem enligt min åsikt kapabla till att tillgodose gasavrättningar. Situationen skulle varit som om någon använt sitt vardagsrum för att avrätta någon… det skulle slutat med att personen råkat döda sig själv, sin familj och halva gatan utanför.

Jag följde ditt råd och fick det här upp på nätet och jag anser Leuchters bedömning stämde in på mannen som skulle mörda sin fru med Zyklon B och som kunde slutat med att han hade dödat sig själv och hela sin familj och kanske grannarna också, exakt som Leuchter framför i sin rapport,

Leuchter har väl ansetts som den främste gasexperten i hela USA

Fred Leuchter - den oberoende forskaren

Den där jävla "rapporten" har ju blivit fullständigt massakrerad.
Citera
2018-10-31, 17:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
När Zyklon B pelletsen i burken genom att den öppnas kommer i kontakt med luften startar processen som gör att Zyklon B går mot en flytande form som är cyanid vid 26 grader och den gasen är som bekant mycket giftig.
Om den omkringliggande luften har låg temperatur kommer processen ta längre tid än om den omkringliggande luften har högre temperatur.

Vid den här processen sker en avdunstning som gör att Zyklon B går mot flytande form.
Hur kan luften startar processen? Det är fortfarande temperaturen som startar processen. Vilken kemisk reaktion tänker du på när du säger luften startar processen? Nej VäteCyanid blir flytande vid -13 grader fortfarande. Smältpunkt -13,4 °C Kokpunkt 25,6 °C https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4tecyanid

Nej det hjälper ej luften har lägre tempraturen, det är pelletsen temperaturen som är den drivande faktorn.
Den sista mening är knepig! från avdunstning går den till flytande form? Det betyder i så fall temperaturen är lägre än -13 grader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in