Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-26, 16:11
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tycker du borde skicka in en begäran till landets rättsväsende att vittnesmål kan skrotas i framtiden.
Med ditt sätt att resonera finns det inga skäl att ha vittnen i våra domstolar.

Eller varför inte starta en tråd i juridikforat här på Flashback?
Berätta om dina observationer att det finns 1000-tals vittnen som sett UFO:n vilket enl din mening betyder att man inte kan lita på vittnen och att dessa borde skrotas.
Kan det vara något?

Har du några vittnen eller dokument som styrker dina misstankar att Birkenau i själva verket var ett bageri, eller en form av verkstad där man sysslade med metallurgi?
Eller har du alldeles själv tänkt ut dessa ideer som möjliga orsaker till att det fanns så många ugnar just där?

/VV

Klart man i normala fall kan inte skrota vittnesmål men min poäng är att vittnesmål enbart är enligt mig inte alltid trovärdiga, speciellt inte om det är en väldigt kontroversiell politisk situation som detta var.
Citera
2018-03-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Klart man i normala fall kan inte skrota vittnesmål men min poäng är att vittnesmål enbart är enligt mig inte alltid trovärdiga, speciellt inte om det är en väldigt kontroversiell politisk situation som detta var.

Och när det gäller förintelsen så finns det inte bara en massa vittnesmål utan även en massa andra saker som tydligt visar, och bevisar, att nazisterna begick avsiktligt folkmord på flera oönskade folkgrupper med olika metoder där bl.a. gaskammare masskjutningar svält slavarbete ingick.
Citera
2018-03-26, 18:52
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Om det gäller förintelsen så är vittnen inte trovärdiga men i brottsmål går det an.
Är det så du Menar?
Citera
2018-03-26, 22:23
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Om det gäller förintelsen så är vittnen inte trovärdiga men i brottsmål går det an.
Är det så du Menar?

Min poäng är att vi måste titta på annan bevisning än bara vittnesmål, ren teknisk bevisning således. Som tex det Fred Leuchter lade fram.

Jag tror Förintelsen var väldigt politiserad från början till slut och att detta dunkar vittnesmålen och även hela händelsen som västvärlden beskrivet den.
Citera
2018-03-27, 07:50
Medlem
Citat:
Min poäng är att vi måste titta på annan bevisning än bara vittnesmål, ren teknisk bevisning således. Som tex det Fred Leuchter lade fram.

Jag tror Förintelsen var väldigt politiserad från början till slut och att detta dunkar vittnesmålen och även hela händelsen som västvärlden beskrivet den.

Och man har tittat på Leuchters sk ”bevisning” och funnit att den har så extremt stora brister från start att det aldrig ens kommer i mål. Han tog prover på fel ställe, på fel sätt, hanterade dessa fel etc etc. Men sen ändå drog förintelseförnekarna slutsatser med den felaktiga undersökningen som grund, och enbart för att den tycktes visa vad de ville den skulle visa, och samtidigt blundade de för alla uppenbara fel Leuchter gjorde, och det faktum att både tidigare och senare analyser som utförts på korrekt sätt har hittat spår av HCN i resterna av gaskamrarna etc.
Citera
2018-04-17, 10:25
Medlem
September 9, 1919 New York Times article: "6,000,000 jews" in Ukraine and Poland are "going to be completely exterminated. Bara sa du vet
Citera
2018-04-17, 18:41
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
September 9, 1919 New York Times article: "6,000,000 jews" in Ukraine and Poland are "going to be completely exterminated. Bara sa du vet

The washington herald 6 juni 1920. Hotas 4 miljoner av död o elände, en av 247 tidningsnotiser som nämner 4 000 000. Hur många gånger nämns 6 000 000 judar? hälften så mycket :P
Bara så du vet..
https://chroniclingamerica.loc.gov/l...arRange&page=1
Citera
2018-04-18, 09:15
Medlem
NY Times reports in 1906 that Russia's "6,000,00 jews" facing a final "solution" of "systematic and murderous extermination"
Citera
2018-04-18, 18:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
NY Times reports in 1906 that Russia's "6,000,00 jews" facing a final "solution" of "systematic and murderous extermination"

Newwork post 24 march 1920, 7 000 000 miljoner judar hotas av svält och elände i östeuropa.
Av dem behöver 4miljoner judar i polen skor och annat som viktiga ändamål för överlevande.
Citera
2018-04-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Newwork post 24 march 1920, 7 000 000 miljoner judar hotas av svält och elände i östeuropa.
Av dem behöver 4miljoner judar i polen skor och annat som viktiga ändamål för överlevande.

Hasbara is a form of propaganda aimed at an international audience, primarily, but not exclusively, in western countries. It is meant to influence the conversation in a way that positively portrays Israeli political moves and policies, including actions undertaken by Israel in the past.

ZZionist-trollen fattar inte att de graver sin egen grav...
Citera
2018-04-19, 18:12
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Hasbara is a form of propaganda aimed at an international audience, primarily, but not exclusively, in western countries. It is meant to influence the conversation in a way that positively portrays Israeli political moves and policies, including actions undertaken by Israel in the past.

ZZionist-trollen fattar inte att de graver sin egen grav...
Tycker du ska läsa på mer se det logiska... Du har fått länk, titta på siffran 4 000 000 häpna över det är dubbelt så många gånger än 6 miljoner, ändå är ni förnekare fixerad att det nämns några gånger i tidningarna. Så vem gräver sig egen grav, som är lättlurade och tro på youtubefilmer... ?
Citera
2018-08-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Tycker du ska läsa på mer se det logiska... Du har fått länk, titta på siffran 4 000 000 häpna över det är dubbelt så många gånger än 6 miljoner, ändå är ni förnekare fixerad att det nämns några gånger i tidningarna. Så vem gräver sig egen grav, som är lättlurade och tro på youtubefilmer... ?

Lasa pa mer, skriver han. Han har uppgett har pa forumet att han ar kristen o jobbar med betong o att han inte har ngn hogre utbildning. Alltsa samma kategori bibel-trogna Israel-fanatiker som i USA.

Varfor skall vi ta en lekman pa allvar? Han ar ingen forskare, bara en copy/paste typ. Akademiker tror inte pa ngt, kristna tror pa saker o ting. Hasbara har sina zelot som trollar for varldens nast mesta blasning. Icke godkant.
Senast redigerad av HeadsOn 2018-08-08 kl. 08:28. Anledning: typo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in