Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
På tal om att "missa inlägg" och dina teorier om nån sorts "god stalkning" så svarade du aldrig på detta.
Ändå är det massor av dessa påstådda "targets" som trätt fram, och trots att det rimligen måste finnas mångdubbelt fler som stalkar (på gott eller ont) så lyser dessa med din frånvaro. Tycker du inte det är lite underligt, eller att det kanske t.o.m tyder på att det handlar om inbillad stalkning?
På förra sidan skrev jag:
"Men jag håller med om att bristen på stalkers som trätt fram och blåst visselpipan är bland de största hålen i teorin. Tvivlar dock inte på att det går att finna en del storys från stalkersidan om man googlar ett tag - återkommer när jag gjort det."
Inte googlat speciellt hårt ännu, men tidigare i tråden har väl Barbro & leon-grupperna, åkes gubbar osv nämnts som tydliga exempel på "civila" stalkergrupper, och tvivlar starkt på att de är de enda av sitt slag som poppat fram med eller utan hjälp från FRO, FRA osv. Var väl bara en slump att de "avslöjades", knappt några spanare som trätt fram (och varför skulle dom?). Tycker du inte de kan vara lämpliga kandidater eller känns det för ologiskt att de skulle förfölja "oskyldiga" (jag verkar vara den enda som har massor eventuella orsaker till min stalkning, eller vågar de andra inte erkänna?

), ens av misstag eller i "preventivt syfte"? Finns ju dokumenterat hur de övade sin stalking på "oskyldiga" knarkare för att lära upp nya spanare, tror du detta är påhitt eller att även om man gjorde det förr inte skulle göra det nu?
Minns även en FB-tråd med massa folk som berättar hur de kan ägna timmar åt att stalka folk på skoj, hänga i buskar med kikare osv, bara för att de tycker det är roligt, men det kanske inte heller riktigt platsar i gang stalker-kategorin.
Du skriver även att "det rimligen måste finnas mångdubbelt fler som stalkar". Jag tycker vi flera gånger har klargjort att det kan räcka gott och väl med en liten grupp stalkers för att trigga igång en känsla av att de är oändligt många. T.ex skuggar man nån med ett antal röda bilar lite nu och då kommer den förr eller senare kolla extra noga på varje röd bil som misstänkt, försöka memorera regnr osv.
rosalotus: Cyklar var även en trigger för mig

att inte använda cykelhjälmen som jag pratat om är ju en perfekt symbol för "destruktiva beteenden" (som jag tror detta handlar rätt mycket om) som skördar många liv men enkelt kunde undvikas, precis som t.ex rökning.
Du behöver inse att de inte vill skada dig, att du har makt över ditt eget liv och att du behöver sköta din hälsa så du inte blir mer knäpp.