2014-10-19, 12:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Du borde följa rådet i din signatur. Om jag filmade en person som rörde sig i en bostad så att det såg ut som en person som olovligen vistades i bostaden så skulle inte det bevisa någonting.

En viktig kunskap att ta in från tråden är att skeptikerna i mycket högre grad än de förföljda använder förklenande ordalag och beskrivningar. Varför? - Det skulle ni kunna fråga er själva om ni verkligen var nyfikna. Men det är ni inte.

Om ni filmade upprepade inbrott där folk lägger tejpbitar och kartonger i era sängar och liknande skulle i alla fall jag få mig en tankeställare...och ni skulle ha någon/något att anmäla, eller hur?
2014-10-19, 15:58
Medlem
ovemolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
För min del är det nyfikenhet. I de flesta trådar här skriver jag för att försöka "mota Olle i grind" och begränsa eventuella skador som desinformation kan medföra (att folk avstår vaccin, att folk ger pengar till lurendrejare som pratar med andar/tolkar stjärnor etc, att folk misstror de flesta större händelserna i världen och tror på konspirationer av stat/övermakt/nwo/judar etc etc), men i denna tråd tror jag inte ni kan skada någon annan än er själva, så här är det bara nyfikenhet.
Det hedrar dig att du till skillnad mot de professionella åtminstone är uppriktig med din mission att stalka oss som tvingats bli misstänksamma mot anonyma överheten för att inte själva bli utplånade som människor.
I en parallell tråd här om gaslighting fick jag diagnosen förtäckt aggression förklarad så fort jag blandade mig i. Detta var tydligen vad mina grannar från socialsekreterare till polis och Jehovas Vittnen hade enats kring i sina lögner mot mig då jag mot alla rättsprinciper till slut kunde vräkas från lägenheten som skulle ombildas till bostadsrätt.
Jag gissar att du är lika väluppfostrad men intensiv inombords och därför kan känna risken att bli dömd på samma sätt som jag. Av ren självbevarelse är det säkert smartast att då själv bli stalkare. En illasinnad och konspirerande majoritet kan man som sagt aldrig tala förstånd med som enskild individ. Eftersom jag har familj att ansvara för måste jag ändå ta risken för min del men jag får respektera ditt val att spela med i mobbflocken mot åtminstone mig. När du här ger dig på fullkomligt oskyldiga som knappast kan göra dig något ont ser jag det ändå som yttersta ynkedom.
Desinformationen jag fetat som du räknar upp och vill bekämpa vad har den med dig att göra? Varför skall ett centralt psykstyre eller propagandacentral bestämma vad som är ohälsosamt eller ej? Varför sedan hindra folk från att ens få diskutera frågan?
I mjölkdebatten exv. lyckades ni få den ena efter den andre utestängd från vidare deltagande i forumet. Folk som på så vis hindras att uttrycka sin oro blir givetvis ännu nojigare. Varför inte istället lyssna och bemöta var och en med jämbördig respekt så att frågan får ett naturligt svar och i bästa fall kunna självdö?
Och varför hindras vi med verklig erfarenhet och sinnena fortfarande i balans att komma fram till vilka motiv som ligger bakom och vad det egentligen är fråga om?
2014-10-19, 16:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemoll
Det hedrar dig att du till skillnad mot de professionella åtminstone är uppriktig med din mission att stalka oss som tvingats bli misstänksamma mot anonyma överheten för att inte själva bli utplånade som människor.
I en parallell tråd här om gaslighting fick jag diagnosen förtäckt aggression förklarad så fort jag blandade mig i. Detta var tydligen vad mina grannar från socialsekreterare till polis och Jehovas Vittnen hade enats kring i sina lögner mot mig då jag mot alla rättsprinciper till slut kunde vräkas från lägenheten som skulle ombildas till bostadsrätt.
Jag gissar att du är lika väluppfostrad men intensiv inombords och därför kan känna risken att bli dömd på samma sätt som jag. Av ren självbevarelse är det säkert smartast att då själv bli stalkare. En illasinnad och konspirerande majoritet kan man som sagt aldrig tala förstånd med som enskild individ. Eftersom jag har familj att ansvara för måste jag ändå ta risken för min del men jag får respektera ditt val att spela med i mobbflocken mot åtminstone mig. När du här ger dig på fullkomligt oskyldiga som knappast kan göra dig något ont ser jag det ändå som yttersta ynkedom.
Desinformationen jag fetat som du räknar upp och vill bekämpa vad har den med dig att göra? Varför skall ett centralt psykstyre eller propagandacentral bestämma vad som är ohälsosamt eller ej? Varför sedan hindra folk från att ens få diskutera frågan?
I mjölkdebatten exv. lyckades ni få den ena efter den andre utestängd från vidare deltagande i forumet. Folk som på så vis hindras att uttrycka sin oro blir givetvis ännu nojigare. Varför inte istället lyssna och bemöta var och en med jämbördig respekt så att frågan får ett naturligt svar och i bästa fall kunna självdö?
Och varför hindras vi med verklig erfarenhet och sinnena fortfarande i balans att komma fram till vilka motiv som ligger bakom och vad det egentligen är fråga om?
Jag har aldrig pratat om eller strävat efter att hindra någon att diskutera. Däremot vill jag inte låta sådant som jag räknade upp stå oemotsagt, det är en väldig skillnad. Jag kan även garantera att jag i stort sett aldrig rapporterar inlägg (tror det skett vid högst 2 eller 3 tillfällen utöver en speciell 9-11 tråd som moderatorerna endast tillät om jag lovade rapportera alla som gick off topic, men då var jag väldigt tydlig med detta och skrev det såväl i trådstarten och vid varje tillfälle jag rapporterade någon.)
2014-10-19, 16:05
Medlem
ovemolls avatar
Citat:
....
Det finns alltid fler alternativa förklaringar än man kan överblicka. Det som du hittade under täcket kan ha fastnat på täcke eller lakan om du haft dem i en gemensam torktumlare t.ex....
Låt oss hoppas att det kunde ha varit så just den här gången men Rosalotus samlade erfarenhet tyder ändå på ett riktigt fult spel som jag vet psykförsvaret har alla resurser till i rent forskningssyfte.
2014-10-19, 16:09
Medlem
ovemolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har aldrig pratat om eller strävat efter att hindra någon att diskutera. Däremot vill jag inte låta sådant som jag räknade upp stå oemotsagt, det är en väldig skillnad. Jag kan även garantera att jag i stort sett aldrig rapporterar inlägg (tror det skett vid högst 2 eller 3 tillfällen utöver en speciell 9-11 tråd som moderatorerna endast tillät om jag lovade rapportera alla som gick off topic, men då var jag väldigt tydlig med detta och skrev det såväl i trådstarten och vid varje tillfälle jag rapporterade någon.)
Jag tror dig gärna men du skall veta vilka krafter som förstår att utnyttja ditt engagemang för helt andra syften än bara nyfikenhet.
2014-10-19, 18:28
Medlem
Citat:
När man får sin bild av verkligheten eller sin bild av sig själv rubbad så blir tillvaron mer kaotisk. Nästan alla försöker undvika detta (ofta till ett mycket högt pris). I kaoset blir det svårare att hålla reda på detaljer. Det kan t.o.m. bli en orimligt svår uppgift. Mitt önsketänkande är att förföljda människor blir kunskapare, samlar kunskaper om sig själva och verkligheten vilka inga andra kan eller vill samla. Det är nästan en livsuppgift, att samla och sammanfatta den kunskapen.

Det finns alltid fler alternativa förklaringar än man kan överblicka. Det som du hittade under täcket kan ha fastnat på täcke eller lakan om du haft dem i en gemensam torktumlare t.ex. Och att ta sig in i en lägenhet kräver ingen nyckel, det finns dom som kan dyrka upp en dörr fortare än jag kan låsa upp den med en nyckel.

Jag skriver ganska mycket om det som sker både inom mig och utanför i min numera väldigt märkliga tillvaro. Skriver också om de kunskaper som dessa skeenden har gett mig, och jag kan hålla med dig om att själva skrivandet känns som en slags livsuppgift.

När det gäller incidenten med det som jag hittade under täcket så skulle det eventuellt kunna ha en alternativ förklaring, ungefär som den som du beskriver. Jag tvättar mina lakan i en gemensam tvättstuga, så möjligheten finns att dessa grejer kan ha fastnat i antingen påslakan eller underlakan. Men om så vore fallet så är det lite konstigt att jag inte upptäckte dem när jag vek lakanen och la in dem i skåpet innan användning, eller att de (åtminstone plastförpackningen) inte trillade ner på golvet medan jag stod och vek lakanen så där i luften som man gör med stora sänglakan. Dessa lakan var dessutom inte nybäddade när jag hittade tejpen och det, utan jag hade använt dem i några dagar redan.

Jag lutar ändå åt att tro att det mest sannolika är att hyresvärden eller fastighetsskötaren (eller någon annan som av dem kan ha fått nyckeln) har gått in och placerat dessa grejer i min säng. Baserar detta på tidigare erfarenheter av GS.

Kan lägga till en ny detalj här som faktiskt hände bara ett par minuter efter att jag hade skrivit i den här tråden om tejpfyndet:

Någon ryckte ett kraftigt tag i handtaget på min ytterdörr så att det skallrade till både i min lägenhet och också ute i trappen. Som tur var hade jag ju dörren låst, men jag tänker inte låtsas som om jag inte blev riktigt rädd av det där, för det blev jag. Har aldrig tidigare varit med om något liknande som känts just så aggressivt. Rent hypotetiskt skulle en granne ha kunnat kommit hem full efter en utenatt och tagit fel på dörr, för detta var ju vid 7-tiden imorse, men i så fall borde ju denna person förmodligen ha försökt låsa upp dörren innan han/hon tryckte ner handtaget.

Jag är medveten om att det låter som om jag beskriver något ur en film när jag berättar om det här, och att det låter som inbillning, men jag lovar och svär på att jag talar sanning och att detta hände och att jag är en verklig människa av kött och blod som varken är ett s.k. "troll" eller någon perp som låtsas vara en TI.

Kan säga att det där rycket i dörren kändes som en varning till mig, för det hände ju strax efter det att jag hade nämnt hyresvärden i tråden här. Kalla mig paranoid eller vad ni vill - men jag talar sanning. Det känns dock som om jag befinner mig mitt i ett filmskript eller i en annan värld som jag har vaknat upp i som jag faktiskt inte gillar speciellt mycket alls just för tillfället.
2014-10-19, 18:34
Medlem
Papa.Ubus avatar
En fråga till er som upplever GS, hur tror ni att det kommer att sluta? Kommer det att trappas upp, men då med risken att det blir mer uppenbart, eller kommer man tröttna och gå vidare till nästa offer, eller kommer den lågfrekventa terrorn fortsätta resten av era liv. Förstår att ni inte har svar, men vad är era teorier?
2014-10-20, 01:19
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jag skriver ganska mycket om det som sker både inom mig och utanför i min numera väldigt märkliga tillvaro. Skriver också om de kunskaper som dessa skeenden har gett mig, och jag kan hålla med dig om att själva skrivandet känns som en slags livsuppgift.
Du har större skäl att vara försiktig än vad jag har, men själv är jag alltid försiktig och har rimliga och säkra rutiner, trots att jag tror på Gud och tror att det alltid är Gud som som avgör.

De flesta vill inte se vad som finns i det fördolda. Men genom en historisk återblick kan man lätt övertyga sig om att mycket hemskheter har hänt. Om man går något eller några tusen år bakåt så fanns slavar (i USA bara för några hundra år sedan) som ägare kunde göra vad de ville med. Tills helt nyligen betraktades kvinnor som mäns egendom. I det fördolda finns allt detta behov av makt kvar. Det kan inte uppvisas öppet längre men det finns kvar och bryter i perioder ut i våldsamheter.

Jag har aldrig varit så intensivt förföljd som du och trådstartaren Alex har beskrivit, utan det har varit i olika perioder och kanske av olika skäl som jag ibland har kunnat ana, om inte annat så i efterhand. Det är otäckt när stalkare fokuserar så på ett offer, särskilt när offret är en kvinna.
2014-10-20, 14:25
Medlem
one.zeros avatar
Kan ni som är utsatta försöka hitta några liknelser på vad som står i FB-tråden nedan och med det ni upplever.

(FB) Om du råkar ut för SÄPO

Det är lite godis för den som är intresserad av SÄPO.
2014-10-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus

När det gäller incidenten med det som jag hittade under täcket så skulle det eventuellt kunna ha en alternativ förklaring, ungefär som den som du beskriver. Jag tvättar mina lakan i en gemensam tvättstuga, så möjligheten finns att dessa grejer kan ha fastnat i antingen påslakan eller underlakan. Men om så vore fallet så är det lite konstigt att jag inte upptäckte dem när jag vek lakanen och la in dem i skåpet innan användning, eller att de (åtminstone plastförpackningen) inte trillade ner på golvet medan jag stod och vek lakanen så där i luften som man gör med stora sänglakan. Dessa lakan var dessutom inte nybäddade när jag hittade tejpen och det, utan jag hade använt dem i några dagar redan.

Jag lutar ändå åt att tro att det mest sannolika är att hyresvärden eller fastighetsskötaren (eller någon annan som av dem kan ha fått nyckeln) har gått in och placerat dessa grejer i min säng. Baserar detta på tidigare erfarenheter av GS.

Kan lägga till en ny detalj här som faktiskt hände bara ett par minuter efter att jag hade skrivit i den här tråden om tejpfyndet:

Någon ryckte ett kraftigt tag i handtaget på min ytterdörr så att det skallrade till både i min lägenhet och också ute i trappen. Som tur var hade jag ju dörren låst, men jag tänker inte låtsas som om jag inte blev riktigt rädd av det där, för det blev jag. Har aldrig tidigare varit med om något liknande som känts just så aggressivt. Rent hypotetiskt skulle en granne ha kunnat kommit hem full efter en utenatt och tagit fel på dörr, för detta var ju vid 7-tiden imorse, men i så fall borde ju denna person förmodligen ha försökt låsa upp dörren innan han/hon tryckte ner handtaget.

Jag är medveten om att det låter som om jag beskriver något ur en film när jag berättar om det här, och att det låter som inbillning, men jag lovar och svär på att jag talar sanning och att detta hände och att jag är en verklig människa av kött och blod som varken är ett s.k. "troll" eller någon perp som låtsas vara en TI.

Kan säga att det där rycket i dörren kändes som en varning till mig, för det hände ju strax efter det att jag hade nämnt hyresvärden i tråden här. Kalla mig paranoid eller vad ni vill - men jag talar sanning. Det känns dock som om jag befinner mig mitt i ett filmskript eller i en annan värld som jag har vaknat upp i som jag faktiskt inte gillar speciellt mycket alls just för tillfället.

Jag vet att de har tillgång till tis bostad....min var dom inne i många ggr....ställde fram konstiga saker på bord mm mm.....sen sker det mkt märkliga saker utöver det...
2014-10-20, 19:05
Medlem
Yes!!

Nu har jag dansat i en timme eller så, och det känns underbart!

Tips till er som är utsatta för gangstalking:

Sätt på eran favoritmusik och bara dansa loss!! Inga hämningar. Och när ni dansar - fokusera på allt det vackra som är ni längst där inne i själen. Försök hitta den inre sanna glädjen och kärleken.

Som TI har man mycket uppdämd ilska inom sig så det kan vara bra att få leva ut detta i musiken. Välj i så fall låtar med markerade starka trumslag som t ex afrikansk musik eller musik med stackatorytm som hjälper till så att man får ut lite av denna ilska i sina rörelser. Boxa loss i luften, eller vad som helst.

Sen finns det låtar med texter som kan hjälpa att ta fram den inneboende glädjen, ett exempel är Pharrell Williams "Happy"

Refräng:

Because I'm happy
Clap along if you feel like a room without a roof
Because I'm happy
Clap along if you feel like happiness is the truth
Because I'm happy
Clap along if you know what happiness is to you
Because I'm happy
Clap along if you feel like that's what you wanna do

En bra låt för kvinnliga TI's som vill komma i kontakt med styrkan inom sig är Anna Sahlenes "This Woman"

Refräng:

This woman's gonna rise
She's only getting stronger before his eyes
She holds a strength that he didn't know
But she knows, now she knows
That she's worth so much more

Ett tips är att dansa till sådan musik som man mår bra av och blir upplyft av. Jätteskönt att få upp pulsen, skingra tankarna, känna livet i sig och svettas ut lite uppdämd frustration!

Jag har ägnat mig åt frigörande dans tidigare och det kan vara riktigt bra, om man är intresserad av att låta dansen vara helande. Tänk i så fall på att få en balans i rytmer och rörelser, vilket innebär att man använder musik med fem olika karaktärsdrag i följande ordning för bästa resultat:

(1) flödande musik för stora mjuka svepande rörelser, (2) stackatorytmer för att få utlopp för lite ilska som sagt, (3) lite kaosmusik som hjälper till att bara släppa loss helt och hållet, (4) lyriska rytmer som lockar fram glädjen och till sist kan man lyssna på (5) väldigt lugn och stillsam musik, t ex klassiskt med långsam musikpuls eller annan vilsam instrumental musik som man gillar - då är det skönt att bara lägga sig ner och slappna av i hela kroppen, känna att pulsen går tillbaka till det normala och bara finna sig till rätta i lugnet.

Detta var mina danstips som jag kände att jag ville dela med mig av till de TI's som läser här. Dansa och ha kul, om ni känner att det är nåt som ni gillar!! Vi behöver mer sånt
Senast redigerad av rosalotus 2014-10-20 kl. 19:07.
2014-10-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Jag vet att de har tillgång till tis bostad....min var dom inne i många ggr....ställde fram konstiga saker på bord mm mm.....sen sker det mkt märkliga saker utöver det...

Ja, det är min erfarenhet också, att det tyvärr är så. Har klurat lite mer på det som hände mig nyligen med rycket i dörren osv ... och nu spekulerar jag bara, för jag vet ju inte säkert vem som gjorde det där, men fastighetsskötaren bor i lägenheten under mig och kan ha fått en signal om att gå en trappa upp och rycka i min dörr. Det är ett möjligt scenario. Det behöver inte hänga ihop med det faktum att jag precis innan skrev här i tråden, det kan ha varit en av alla de där märkliga sakerna som händer, kanske bara en slump att det skedde så snabbt efter mitt inlägg. Men jag är tämligen säker på att de läser här och även bevakar mina datoraktiviteter, så det kan också hänga ihop. Men jag kan ju förstås inte veta säkert?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in