2014-06-24, 08:14
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och vad har då detta lett till? Varför gör någon detta mot dig tror du?
Är du verkligen säker på att du inte helt enkelt är paranoid? Har du pratat med läkare om detta? Har du provat psykofarmaka?
Det vore extremt om inte rosalotus hade blivit paranoid av sina upplevelser. Självfallet kan ingen avgöra vad som var tillfälligheter eller förföljelser när det började och självfallet är olika personer olika känsliga för "yttre störningar". Att bara se två möjligheter: överkänslighet och paranoia respektive samordnade förföljelser är att överförenkla. Speciellt som förföljelserna har för avsikt att alstra förföljelsemani.

Det finns mycket ondska i världen och det finns ett stort behov av att dölja ondskan även av dem som bara inte vill tro på den. Det är vanligt att barn, speciellt fosterbarn, växer upp med sexuellt utnyttjande, det är vanligt med mobbing, det är vanligt med falskhet och intriger... Och det är vanligt med organiserad övervakning och inhämtning av information. Alltifrån stalkerliknande förhållanden skvallriga grannar emellan till FRA och NSA.

Barbro Sagnell gick upp till Olof Frånstedt på Säpo och meddelade att hon bedrev övervakning av "extremister" och sa att de inte ville bli störda i sin verksamhet och Säpo respekterade detta, särskilt sedan hennes kontakt med en chef inom den militära underrättelsetjänsten blivit bekräftad.

Se t.ex. http://iesho.blogspot.se/2014/05/12-barbro.html

Naturligtvis ska man inte uppmuntra paranoia men inte heller förneka förföljelser. Berättelserna i tråden är intressanta vilket som och ingen behöver döma.
2014-06-24, 08:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det vore extremt om inte rosalotus hade blivit paranoid av sina upplevelser. Självfallet kan ingen avgöra vad som var tillfälligheter eller förföljelser när det började och självfallet är olika personer olika känsliga för "yttre störningar". Att bara se två möjligheter: överkänslighet och paranoia respektive samordnade förföljelser är att överförenkla. Speciellt som förföljelserna har för avsikt att alstra förföljelsemani.

Det finns mycket ondska i världen och det finns ett stort behov av att dölja ondskan även av dem som bara inte vill tro på den. Det är vanligt att barn, speciellt fosterbarn, växer upp med sexuellt utnyttjande, det är vanligt med mobbing, det är vanligt med falskhet och intriger... Och det är vanligt med organiserad övervakning och inhämtning av information. Alltifrån stalkerliknande förhållanden skvallriga grannar emellan till FRA och NSA.

Barbro Sagnell gick upp till Olof Frånstedt på Säpo och meddelade att hon bedrev övervakning av "extremister" och sa att de inte ville bli störda i sin verksamhet och Säpo respekterade detta, särskilt sedan hennes kontakt med en chef inom den militära underrättelsetjänsten blivit bekräftad.

Se t.ex. http://iesho.blogspot.se/2014/05/12-barbro.html

Naturligtvis ska man inte uppmuntra paranoia men inte heller förneka förföljelser. Berättelserna i tråden är intressanta vilket som och ingen behöver döma.

Det kan man kanske tycka, det verkar dock inte rosalotus själv hålla med om då hon/han skriver Jag VET att jag är utsatt för detta, och är således inte paranoid.
Så frågan kvarstår. Hur vet du (rosalotus) att du inte helt enkelt är paranoid. Precis allt i dessa berättelser om gang stalking tyder ju trots allt för oss utomstående på det.
2014-06-24, 11:53
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Det kan man kanske tycka, det verkar dock inte rosalotus själv hålla med om då hon/han skriver Jag VET att jag är utsatt för detta, och är således inte paranoid.
Så frågan kvarstår. Hur vet du (rosalotus) att du inte helt enkelt är paranoid. Precis allt i dessa berättelser om gang stalking tyder ju trots allt för oss utomstående på det.
Jag kan av egna erfarenheter bekräfta att man får vanföreställningar av att vara förföljd. Man blir mer misstänksam och får svårare att sortera bort vardagliga händelser och upplevs som konstig av omgivningen. Vanföreställningar räknas också mer som ett abnormt psykiskt tillstånd och om man inte håller huvudet under armen så kan man inse att en person kan vara förföljd även om denne har vanföreställningar och att denne ändå kan avgöra detta om den tillräckliga inre styrkan finns.

Att försöka klämma fram objektiva bevis ur subjektiva upplevelser är vissa dumbommars hobby, verkar det som.
2014-06-24, 12:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
..

Att försöka klämma fram objektiva bevis ur subjektiva upplevelser är vissa dumbommars hobby, verkar det som.

Är det inte precis det du själv sysslar med när du utifrån dina egna subjektiva upplevelser hävdar att gang stalking är ett vanligt och reellt fenomen? Vi som ifrågasätter detta efterlyser istället bevis för gang stalking, men det verkar ju saknas, alltihop är baserat på upplevelser hos er som (i de flesta fall) dessutom glatt berättar att ni är paranoida. Är det underligt om vi tvivlar?
2014-06-24, 13:01
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Är det inte precis det du själv sysslar med när du utifrån dina egna subjektiva upplevelser hävdar att gang stalking är ett vanligt och reellt fenomen? Vi som ifrågasätter detta efterlyser istället bevis för gang stalking, men det verkar ju saknas, alltihop är baserat på upplevelser hos er som (i de flesta fall) dessutom glatt berättar att ni är paranoida. Är det underligt om vi tvivlar?
Du har alltså intresse av att betvivla existensen av gang stalking, vilket av en paranoid person som mig självklart tolkas som att du vill tysta de som skriver om sina upplevelser och belasta tråden med tjatiga upprepanden av dina subjektiva tvivel.

Nu vet alla att SnakePlisssken säger sig inte tro på fenomenet som t.ex. beskrivs på
https://www.youtube.com/watch?v=YCnDMpD5rQ4
så kan diskussionerna förhoppningsvis återgå till topic: att diskutera subjektiva erfarenheter av organiserade förföljelser.
2014-06-24, 14:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har alltså intresse av att betvivla existensen av gang stalking, vilket av en paranoid person som mig självklart tolkas som att du vill tysta de som skriver om sina upplevelser och belasta tråden med tjatiga upprepanden av dina subjektiva tvivel.

Nu vet alla att SnakePlisssken säger sig inte tro på fenomenet som t.ex. beskrivs på
https://www.youtube.com/watch?v=YCnDMpD5rQ4
så kan diskussionerna förhoppningsvis återgå till topic: att diskutera subjektiva erfarenheter av organiserade förföljelser.
"Intresse" var ett konstigt ordval, jag skulle säga "Anledning". Ingen av er har visat någonting som ens antyder att ni verkligen är utsatta för detta.
Att ett gäng grannar tutar utanför ett hus av en given anledning (en strid om en fastighet) är knappast att jämföra med det som beskrivs i den här tråden, det är olyckligt att nyhetsreportaget använt termen gang stalking, det är väl det enda man kan säga om det där reportaget...
2014-06-24, 14:23
Bannlyst
[quote=rosalotus|49317930]
Citat:
Ursprungligen postat av Leipzig
Jag är lite sugen på ett nytt jobb.
Vad får man i lön om man är med i denna stalkingen?
Krävs det någon utbildning? Körkort måste man väl ha iallafall så att man får lov att köra röda bilar, Och har dessa färgbestämda bilar någon typ av taxameter eller är det timlön som gäller?
Finns det möjlighet till nattarbete och övertid?

Likaså denna kommentar ovan.

Den här världen är full av personer som saknar empati och medkänsla för andra. Så om t.o.m. ett par stycken medlemmar här kan tänka sig att delta ... hur många fler finns det då inte "där ute" som gärna ställer upp?

Enligt mina egna erfarenheter så finns de dom som verkar "bli höga" och lyckliga när de får mobba, trakassera och jävlas med andra. Dessa individer tror jag saknar omdöme helt och hållet och de vet inte vad som är rätt och fel. En psykiskt frisk människa har en inneboende känsla/intuition av hur man bemöter andra på ett respektfullt sätt, även om alla så klart kan göra misstag och säga och göra sånt som sårar, men skillnaden är när man är villig att medvetet göra och säga sånt som skadar någon annan.

Dessa människor lider av en osedvanlig känslotorka. De försöker stimulera en gnutta liv i sina förtorkade känsloliv genom att vålla lidande hos andra och sedan betrakta denna lidandes våndor. De är maktlösa inför sin brist på livsbejakelse. De har ingen LIBIDO
Senast redigerad av Felicidade 2014-06-24 kl. 14:37.
2014-06-24, 15:20
Medlem
ieshos avatar
Citat:
"Intresse" var ett konstigt ordval, jag skulle säga "Anledning". Ingen av er har visat någonting som ens antyder att ni verkligen är utsatta för detta.
Att ett gäng grannar tutar utanför ett hus av en given anledning (en strid om en fastighet) är knappast att jämföra med det som beskrivs i den här tråden, det är olyckligt att nyhetsreportaget använt termen gang stalking, det är väl det enda man kan säga om det där reportaget...
Jag hävdar nog att du är mycket intresserad. Du är tråd-etta med 38 inlägg.

Nej, videon handlar inte om "grannar" som åker förbi och tutar. Den del av förföljelserna som de går ut med offentligt handlar om den mest påvisbara delen (jag antar att samma människor som tutar inte är direkt hövliga när de möter paret i andra sammanhang), hur mängder av bilar - varubilar, taxi, polisbilar, brandbilar, skolbussar m.fl tutar just när de åker förbi deras hus. Man ser på kvinnan i familjen att hon tagit ganska stor skada av denna förföljelse.

Kanske är detta mer vad som kallas för society stalking, men om du börjar spela med gränsdragningar för att hävda din hypotes att en viss typ av stalking inte förekommer på denna jord, så kör du bara det urgamla no-true-scotsman-knepet.
2014-06-24, 15:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Nej, videon handlar inte om "grannar" som åker förbi och tutar. Den del av förföljelserna som de går ut med offentligt handlar om den mest påvisbara delen (jag antar att samma människor som tutar inte är direkt hövliga när de möter paret i andra sammanhang), hur mängder av bilar - varubilar, taxi, polisbilar, brandbilar, skolbussar m.fl tutar just när de åker förbi deras hus. Man ser på kvinnan i familjen att hon tagit ganska stor skada av denna förföljelse.

Kanske är detta mer vad som kallas för society stalking, men om du börjar spela med gränsdragningar för att hävda din hypotes att en viss typ av stalking inte förekommer på denna jord, så kör du bara det urgamla no-true-scotsman-knepet.
Intresserad av ämnet är en helt annan sak än att ha intresse av att betvivla existensen av gang stalking som du först påstod, eller hur? Och inte ens Felicidade tyckte din länk handlade om gang stalking så något solklart fall var det knappast, dessutom fanns det (till skillnad från de flesta fall) ett skäl till tutandet, det var en fastighetstvist, och det var inte heller något som de försökte dölja (varken tvisten eller den s.k. stalkningen). Men det är egentligen irrelevant, jag påstår inte att det aldrig någonsin har hänt - jag ifrågasätter bara att det skulle vara vanligt och undrar om det inte i minst 99% av fallen handlar om inbillning och paranoia.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-06-24 kl. 16:35.
2014-06-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Hur får du fram de siffrorna och varför känns de 'realistiska' att använda i det här exemplet för falsifiering av vad du argumenterar mot?

Ungefär så många människor man kan hålla reda på, dvs så många som krävs för att det hela tiden ska vara 'nya' personer.
2014-06-24, 18:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
....

Hur kollar man sånt förresten? För du är väl inte så besatt så du gått igenom hela tråden och kollat allas antal inlägg?
2014-06-24, 18:54
Medlem
Citat:
Hur kollar man sånt förresten? För du är väl inte så besatt så du gått igenom hela tråden och kollat allas antal inlägg?

Du kan klicka på siffrorna i ämnesmenyn som visar antal inlägg i en tråd så kommer det upp i en ruta vem som skrivit hur många inlägg, appropå besatthet så blir det lätt att kolla upp.

Hur utspritt är det egentligen, och hur många verksamma finns det?

Har ni också upptäckt att det är ambulerande, att samma "gäng" återkommer mellan varven? Det verkar som att de olika grupperna har särskilda uppgifter eftersom de upprepar sig gång på gång, som om de har en manual de följer.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2014-06-24 kl. 19:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in