Citat:
Ursprungligen postat av
Dalakille
Jag vet att det förekommer i den kriminella världen inom Hells angels m.m.. Scientologerna har även en egen säkerhetstjänst, vilka brukar förfölja medlemmar som är påväg att hoppa av.
Men det som ts beskriver låter som ren paranoia, allt å alla är en del av konspirationen. Man måste granska varje fall och se om det finns några bevis för den påstådda gangstalkingen. Eftersom paranoia är en vanlig förklaring. Glöm inte heller att det är den som påstår att något finns som ska bevisa dess existens.
Eh typ all gang stalking låter väl, speciellt för någon som inte känner till gang stalking och tror det är något superkomplicerat och svårförklarat, som ren paranoia? förutom om man har en speciell anledning typ hoppat av scientologerna, ovän med HA eller liknande? Det är väl, som tidigare påpekat, just det som är halva meningen med fenomenet? Blir man förföljd (alltså på riktigt) kan det vara riktigt svårt att bevisa, och medans man försöker förklarar för folk hinner man nog tvivla på sin egen mentala hälsa samt få andra att tvivla på en många gånger om. Sen att gang stalking kan trigga paranoia, schizofreni osv och få targetet att insjukna och inbilla sig saker gör det ju inte lättare att avgöra vad som är verkligt och vad som är vanföreställningar.
Kort svar: Ja, det LÅTER som ren paranoia, och TS är nog sjuk, men denna tråd handlar mer om gang stalking än om TS mentala hälsa så eftersom det inte är speciellt lätt att utesluta att TS faktiskt blivit förföljd (till viss grad, inte allt och alla) och därför utvecklat sin sjukdom kan vi väl diskutera fenomenet istället.
Att beväpna sig och trycka anabola tycker jag inte låter som en god idé då du på sätt och vis då också gör dig själv till en form av potentiellt hot i vissa situationer. Vägrade själv visa aggression eller beväpna mig trots en hel del hotfulla närmanden. Det var inget mer än närmanden/test och blev aldrig fysiskt. Skaffa ett jobb och börja cykla funkade för mig