2014-05-15, 11:45
Medlem
Måste dela denna förträffliga tråd (FB) Kapiton - Vad som verkligen hände som beskriver en variant av GS som överensstämmer mer med din uppfattning om vad fenomenet innebär, dvs extremt dyrt, komplicerat och resurskrävande (men ändå inte totalt praktiskt omöjligt såhär mer än 10 år efter 911). Där är inte heller targetet 'random', utan vem som helst kan räkna ut massor anledningar till varför man skulle vilja att targetet skulle ta sig en funderare på vad han egentligen pysslar med.
Väcker mäktiga funderingar hos oss konspiratoriskt lagda
2014-05-18, 21:48
Bannlyst
Detta är inget annat än extrem paranoia, för många bilar svänger åt höger i rad alltså är det en stor grupp som förföljer mig. Eller en bil kör bakom mig lite för nära, alltså är jag förföljd. Det pratas även om strålningar hit och dit som påverkar hjärnvågorna.

När man ser gangstalking videos på youtube är det väldigt små triviala vardagssituationer som förstoras upp rejält. Varje bil och varje person som står på gatan eller trottoaren är med på det. I en video så tror "offret" att alla som är i parken och är ute och går med sina hundar är så kallade gang stalkers.

https://www.youtube.com/watch?v=KLVzXoF6XqQ

https://www.youtube.com/watch?v=Db4XjZjRb5M

https://www.youtube.com/watch?v=2WuGR_DmnoI

https://www.youtube.com/watch?v=5MzYDS6uoC0
2014-05-18, 22:07
Bannlyst
Har också haft människor i grupp som vill mig illa förmodligen ville de kuva mig och det slutade med att jag bara satt hemma i längre perioder. Började med tiden beväpna mig med diverse närstridsvapen som kniv, knogjärn och batong. Jag började gå ut mer och mer men var alltid misstänksam mot större grupper och suspekta individer. Vid ett tillfälle blev jag förföljd utav 2 unga män en kväll när jag var på väg hem. De trodde att jag inte märkte dem och jag ledde nu in dom på en avlägsen parkering, när de började knappa in på mig vände jag mig om och drog fram min kniv och fällde ut min batong. Jag skrek till dom att nu får det fan vara nog och om dom vill mig någonting så kommer jag ta er med mig i döden och ni kan hälsa era vänner att om dom inte upphör med sin stalking så kommer jag knivhugga och misshandla dom till döds. De två individerna flydde fältet och sedan den dagen har jag inte upplevt någon mer typ utav stalking. Är än idag misstänksam emot vissa individer och folksamlingar och än har ingenting mer hänt. Går dock fortfarande beväpnad vilket ger mig en enorm känsla utav säkerhet. Res dig upp och lev ditt eget liv om någon försöker fördärva dig så stå upp för dig själv och bit ifrån men viktigast utav allt låt inte dessa krafter kuva dig och på så sätt förstöra ditt liv. Mitt råd är att införskaffa en bra och skräckinjagande kniv samt vara uppmärksam när du rör dig på stan.
2014-05-18, 22:17
Medlem
SoftChills avatar
Det finns inget "gangstalking" i sverige du låter mer som paranoid och misstänker att allt och alla har något mot dig, varför skulle vanliga folk vilja fucka ditt liv? varför skulle du vara mer intressant än personen brevid dig?
Det låter mer som att ha dåligt psyke det är enkelt att träna upp, börja träna, ät bra, jobba eller ansök till lumpen/gmu. Sluta leva hemma 24-7 så märker du att allt inte handlar om dig
2014-05-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalakille
Detta är inget annat än extrem paranoia, för många bilar svänger åt höger i rad alltså är det en stor grupp som förföljer mig. Eller en bil kör bakom mig lite för nära, alltså är jag förföljd. Det pratas även om strålningar hit och dit som påverkar hjärnvågorna.

När man ser gangstalking videos på youtube är det väldigt små triviala vardagssituationer som förstoras upp rejält. Varje bil och varje person som står på gatan eller trottoaren är med på det. I en video så tror "offret" att alla som är i parken och är ute och går med sina hundar är så kallade gang stalkers.

https://www.youtube.com/watch?v=KLVzXoF6XqQ

https://www.youtube.com/watch?v=Db4XjZjRb5M

https://www.youtube.com/watch?v=2WuGR_DmnoI

https://www.youtube.com/watch?v=5MzYDS6uoC0

Så om jag och några polare bestämmer oss för att gang stalka dig så sugs vi in i ett svart hål eftersom det inte är möjligt utan bara en slump och din paranoida inbillning när vi följer dig på avstånd?

Det finns gang stalking och det finns paranoia. Det ena utesluter inte det andra. En paranoid människa med vanföreställningar som inbillar sig att vanliga förföljer denne kan även vara gang stalkad. En människa kan såklart också inbilla sig att den är gang stalkad utan att vara det på riktigt. Sen huruvida man måste vara extremt eftersökt terrorist eller bara någon med lite dåligt inflytande på grannskapet för att bli gang stalkad, eller om man kan bli det slumpmässigt eller utan uppenbar anledning som man själv kan räkna ut har vi diskuterat tidigare. Varför är detta så otroligt svårt för många att begripa?

Att avgöra om enskilda fall är verkliga eller inbillade eller en härlig blandning av båda är inte lätt. Speciellt när "targets" blir sjuka och börjar inbilla sig. Det verkar liksom vara halva poängen.

Men att påstå att det alltid är inbillning tillför 0 till diskussionen. Kom i så fall med lite mer motivering än att DU inte förstår varför det händer/varför någon skulle göra så eller att DIN subjektiva åsikt är att det är osannlikt.

Citat:
Ursprungligen postat av SoftChill
Det finns inget "gangstalking" i sverige du låter mer som paranoid och misstänker att allt och alla har något mot dig, varför skulle vanliga folk vilja fucka ditt liv? varför skulle du vara mer intressant än personen brevid dig?
Det låter mer som att ha dåligt psyke det är enkelt att träna upp, börja träna, ät bra, jobba eller ansök till lumpen/gmu. Sluta leva hemma 24-7 så märker du att allt inte handlar om dig

Svarar samma till dig. Sugs jag till en annan dimension om jag börjar gang stalka dig för att det inte är möjligt? Som sagt möjliga anledningar att göra detta, även mot "vanliga oskyldiga" medborgare har diskuterats och jag tycker inte alls det låter orimligt. Och nej man behöver såklart inte CIA-budget och enorma resurser för att göra det heller, utan vilka grupper som helst kan väl i princip göra det. De flestas liv verkar ju inte bli "fuckade" utan snarare som att de börjar fråga sig hur de kan vara en tillgång till samhället och människorna omkring mer... Kanske vi borde fråga oss hur vi kan få mer Gang Stalking till sverige så medborgarnas apati och depression släpper och de börjar uppskatta den vackra gåva livet, samhället och människorna omkring är?

Tattarbajs: vore det långsökt att tro att dina ev. rasistiska värderingar (om signaturen ej är ironisk) kan vara en orsak till förföljelsen?
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-05-18 kl. 22:36.
2014-05-18, 22:27
Bannlyst
Citat:
Vissa krafter och grupperingar i vårat samhälle använder sig utav dessa metoder dock inte så planerat och sofistikerat som det framstår som på internet. Jag har själv upplevt detta och är varken diagnostiserad med schizofreni eller annan psykisk åkomma lever idag ett normalt och ganska fungerande liv tack vare att jag tillslut stod upp för mig själv och slutade kuvas utav andra människors rykten och uttalade dödshot mot mig.
2014-05-18, 22:42
Medlem
SoftChills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarbajs
Vissa krafter och grupperingar i vårat samhälle använder sig utav dessa metoder dock inte så planerat och sofistikerat som det framstår som på internet.
Isåfall beror det mer på vilken stil du har och vart du brukar spendera din tid.
De ja menar är att om du är från förorten och har förortsstil (kläder, hur du går osv) och hänger i de rikare områdena så kommer folk självklart titta snett och dömma för att du sticker ut där (för dom) och
samma sak för de som leker brats som bor i förorter och är påväg hem.
2014-05-18, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Så om jag och några polare bestämmer oss för att gang stalka dig så sugs vi in i ett svart hål eftersom det inte är möjligt utan bara en slump och din paranoida inbillning när vi följer dig på avstånd?

Det finns gang stalking och det finns paranoia. Det ena utesluter inte det andra. En paranoid människa med vanföreställningar som inbillar sig att vanliga förföljer denne kan även vara gang stalkad. En människa kan såklart också inbilla sig att den är gang stalkad utan att vara det på riktigt. Sen huruvida man måste vara extremt eftersökt terrorist eller bara någon med lite dåligt inflytande på grannskapet för att bli gang stalkad, eller om man kan bli det slumpmässigt eller utan uppenbar anledning som man själv kan räkna ut har vi diskuterat tidigare. Varför är detta så otroligt svårt för många att begripa?

Att avgöra om enskilda fall är verkliga eller inbillade eller en härlig blandning av båda är inte lätt. Speciellt när "targets" blir sjuka och börjar inbilla sig. Det verkar liksom vara halva poängen.

Men att påstå att det alltid är inbillning tillför 0 till diskussionen. Kom i så fall med lite mer motivering än att DU inte förstår varför det händer/varför någon skulle göra så eller att DIN subjektiva åsikt är att det är osannlikt.

Jag vet att det förekommer i den kriminella världen inom Hells angels m.m.. Scientologerna har även en egen säkerhetstjänst, vilka brukar förfölja medlemmar som är påväg att hoppa av.

Men det som ts beskriver låter som ren paranoia, allt å alla är en del av konspirationen. Man måste granska varje fall och se om det finns några bevis för den påstådda gangstalkingen. Eftersom paranoia är en vanlig förklaring. Glöm inte heller att det är den som påstår att något finns som ska bevisa dess existens.
2014-05-18, 22:51
Bannlyst
Citat:
Isåfall beror det mer på vilken stil du har och vart du brukar spendera din tid.
De ja menar är att om du är från förorten och har förortsstil (kläder, hur du går osv) och hänger i de rikare områdena så kommer folk självklart titta snett och dömma för att du sticker ut där (för dom) och
samma sak för de som leker brats som bor i förorter och är påväg hem.
Jo men nu är det så att jag knappast sticker ut i området där jag bor. Det började med lösa rykten som folk spred om mig och eskalerade till rena dödshot samt uthängningar. Allt eskalerade när någon utav mina grannar några år senare började roa sig med att skriva välformulerade dödshot på lappar som de la i min brevlåda man satte även upp bilder på mig med kränkande förtal i mitt område. Deras huvudsyfte var att kuva mig och förstöra mitt liv. Jag är idag tacksam för att jag valde att beväpna mig i god tid.
2014-05-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalakille
Jag vet att det förekommer i den kriminella världen inom Hells angels m.m.. Scientologerna har även en egen säkerhetstjänst, vilka brukar förfölja medlemmar som är påväg att hoppa av.

Men det som ts beskriver låter som ren paranoia, allt å alla är en del av konspirationen. Man måste granska varje fall och se om det finns några bevis för den påstådda gangstalkingen. Eftersom paranoia är en vanlig förklaring. Glöm inte heller att det är den som påstår att något finns som ska bevisa dess existens.

Eh typ all gang stalking låter väl, speciellt för någon som inte känner till gang stalking och tror det är något superkomplicerat och svårförklarat, som ren paranoia? förutom om man har en speciell anledning typ hoppat av scientologerna, ovän med HA eller liknande? Det är väl, som tidigare påpekat, just det som är halva meningen med fenomenet? Blir man förföljd (alltså på riktigt) kan det vara riktigt svårt att bevisa, och medans man försöker förklarar för folk hinner man nog tvivla på sin egen mentala hälsa samt få andra att tvivla på en många gånger om. Sen att gang stalking kan trigga paranoia, schizofreni osv och få targetet att insjukna och inbilla sig saker gör det ju inte lättare att avgöra vad som är verkligt och vad som är vanföreställningar.

Kort svar: Ja, det LÅTER som ren paranoia, och TS är nog sjuk, men denna tråd handlar mer om gang stalking än om TS mentala hälsa så eftersom det inte är speciellt lätt att utesluta att TS faktiskt blivit förföljd (till viss grad, inte allt och alla) och därför utvecklat sin sjukdom kan vi väl diskutera fenomenet istället.

Att beväpna sig och trycka anabola tycker jag inte låter som en god idé då du på sätt och vis då också gör dig själv till en form av potentiellt hot i vissa situationer. Vägrade själv visa aggression eller beväpna mig trots en hel del hotfulla närmanden. Det var inget mer än närmanden/test och blev aldrig fysiskt. Skaffa ett jobb och börja cykla funkade för mig
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-05-18 kl. 23:25.
2014-05-18, 23:19
Bannlyst
Till ts säger jag bara börja stå på dig och visa att dessa krafter inte kan kontrollera ditt liv. För mig hjälpte det faktiskt att börja beväpna mig och att trycka anabola steroider samt träna kampsport
2014-05-18, 23:42
Medlem
Endsiegs avatar
Kände en lirare som blev utsatt för detta en gång i tiden. Det urartade med tusentals personer inblandade, inklusive kungafamiljen (!!)

Han hette Rolf Peter Andersson, R.I.P!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in