Tydligen finns det batterilösa chips vilka kan lagra och sända information till basstationer.a radio of the size of an ant, a device so energy efficient that it gathers all the power it needs from the same electromagnetic waves that carry signals to its receiving antenna – no batteries required.
Och de skulle ha kunnat funnits långt innan de togs fram på Stanford University för några år sedan. Det skulle också kunnat vara så att det finns eller har funnits platser med basstationer utplacerade för att kunna ta emot signaler från personer som ofrivilligt fått sådana implantat. Så var det debunkat! Tack f++!
Men idag borde den tekniken ha blivit utkonkurrerad av smartphones, en idé som måste ha fått alla GS-are att jubla av hänförelse.
Mobiltelefoner i allmänhet och smartphones i synnerhet, datorer och internet, extremt miniatyriserad spionelektronik, och personbilar - tror jag är de viktigaste materiella medlen som används idag. I övrigt tror jag att traditionella metoder, mental teknik som har använts och utvecklats i tusentals år, även idag är de viktigaste metoderna.
Hur framtiden kommer att bli kan man sia om, men teknikens utveckling i kombination med många människors kontrollbehov och vilja att härska gör att det ser mörkt ut.
Det är inte kampen om makten på jorden som är det viktiga för mig utan den andliga kampen. Själen är det viktiga för mig och antagligen gäller detsamma för mina fiender.
För att slippa GPS-tjafs till svar, så nej, Stanfords chips innehåller inte GPS, men positionsuppgifter från utplacerade basstationer skulle ha kunnat berätta var TI befann sig. Men som sagt, idag har de flesta frivilligt en smartphone...