2016-03-27, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnOblygPascha
Är nybörjare med Aktier, kan någon förklara varför folk inom företaget köpt aktier på kurser 1,4 och 1,13, för de borde väl ha koll på kommande nyemmisoner och hur företagets ekonomi ser ut. Är det ett vanligt fenomen att insiders köper in sig i fel tidpunkt, det senaste insidetköpet var ju väl i februari i år.

Jag har hållt på med aktier i 20år och la precis som du stor vikt vid detta.

I bolag av den här typen speciellt med anotos historik vill jag påstå att det är en mycket stark indikator på att ett större genombrott ligger nära i tid.

Speciellt när flera insiders gör förhållandevis stora köp nära varandra i tid.

Dom har järnkoll på vad som händer inom bolaget på vissa plan men dom kan så klart inte förutse allt och deras allmäna kunskap om aktiemarknaden och hur kursen rör sig vet dom kanske lika lite/mycket om som vi.

Just nu dras det, likt flugor till en hästskit, massa olyckskorpar till aktien dels för att gotta sig i andras olycka och dels för att framställa sig själva som någon slags finansgeni.

Det är samma visa varje gång.

För dig som ny gäller det att balansera upp det här lite. I närtid överreagerar alltid börsen och för mindre bolag som det här blir reaktionen extra överdriven. Det gäller även åt det possitiva hållet.

I närtid kan det bli en skakig resa med ytterligare tapp neråt fram till att vilkoren för emissionen är satta och även över den.

Men det är ingen här inne som vet vad som händer. Alla gissar och spekulerar. Det kan lika gärna komma ett pm om någon deal och ett besked om att ett känt namn med rätt bakgrund lockats att ta över som vd så är olyckskorparna bortblåsta och snacket om 23:- igång igen.

Som någon skrev det kan bli ett nytt fingerprint och det kan gå käpp rätt åt helvete.
Citera
2016-03-27, 10:11
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har hållt på med aktier i 20år och la precis som du stor vikt vid detta.

I bolag av den här typen speciellt med anotos historik vill jag påstå att det är en mycket stark indikator på att ett större genombrott ligger nära i tid.

Speciellt när flera insiders gör förhållandevis stora köp nära varandra i tid.

Dom har järnkoll på vad som händer inom bolaget på vissa plan men dom kan så klart inte förutse allt och deras allmäna kunskap om aktiemarknaden och hur kursen rör sig vet dom kanske lika lite/mycket om som vi.

Just nu dras det, likt flugor till en hästskit, massa olyckskorpar till aktien dels för att gotta sig i andras olycka och dels för att framställa sig själva som någon slags finansgeni.

Det är samma visa varje gång.

För dig som ny gäller det att balansera upp det här lite. I närtid överreagerar alltid börsen och för mindre bolag som det här blir reaktionen extra överdriven. Det gäller även åt det possitiva hållet.

I närtid kan det bli en skakig resa med ytterligare tapp neråt fram till att vilkoren för emissionen är satta och även över den.

Men det är ingen här inne som vet vad som händer. Alla gissar och spekulerar. Det kan lika gärna komma ett pm om någon deal och ett besked om att ett känt namn med rätt bakgrund lockats att ta över som vd så är olyckskorparna bortblåsta och snacket om 23:- igång igen.

Som någon skrev det kan bli ett nytt fingerprint och det kan gå käpp rätt åt helvete.
1. Kan inte bli nya fpc
2. Medveten om att kursen gått från +100kr till 0,5kr?
3. Har insider inte köpt på resan ned menar du?
4. Du missade fpc helt vill jag minnas trots mina siffror.
5. Finns inga siffror i Anoto som pekar upp. Bara förhoppningar.
6. Att stein sparkas tar bort allt han sagt, vad var anledningen vill jag höra först..

Så vad pekar upp mer än att insider köpt olyckligt? Många avtal ser vi alla men var är siffrorna?

Lycka till men att handla på tur är lika med trisslott och ingen har talat om för mig vilka siffror som ska lyfta bolaget så upplys mig gärna så kanske jag blir intresserad igen. TA kan man däremot handla med i Anoto
Citera
2016-03-27, 12:37
Medlem
Citat:

Hur bolagen ser ut eller har gått behöver inte säga något om framtiden. Dock så har fpc i vart fall en produkt som ligger i tiden. anot är 20år efter sin tid. Att slå från underläge passar in här
Citera
2016-03-27, 13:50
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Viktigaste frågan är omsättningen.
Viktigaste frågan kortsiktigt torde vara kostnadskontrollen. Varför vänder sig bolaget stup i kvarten till aktiemarknaden på pengar, har ledningen själva inte koll på hur mycket de behöver?
Citera
2016-03-27, 13:54
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Viktigaste frågan kortsiktigt torde vara kostnadskontrollen. Varför vänder sig bolaget stup i kvarten till aktiemarknaden på pengar, har ledningen själva inte koll på hur mycket de behöver?
Tror de överlever den biten men de läcker pengar som aldrig förr så nu måste de börja prestera i rapporterna.

Antagligen kommer det komma svar på varför stein åkte ur eller har jag missat?

Viktigast är kommunikation till marknaden nu.
Citera
2016-03-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topproll
Hur bolagen ser ut eller har gått behöver inte säga något om framtiden. Dock så har fpc i vart fall en produkt som ligger i tiden. anot är 20år efter sin tid. Att slå från underläge passar in här

Haha för några år sedan när finerprint studdsade runt 2:- var deras produkt och ide exakt lika stendöd och faktiskt var det företaget då mer uträknat.

Du är en medgångssupporter och det är helt uppenbart.
Citera
2016-03-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
1. Kan inte bli nya fpc
2. Medveten om att kursen gått från +100kr till 0,5kr?
3. Har insider inte köpt på resan ned menar du?
4. Du missade fpc helt vill jag minnas trots mina siffror.
5. Finns inga siffror i Anoto som pekar upp. Bara förhoppningar.
6. Att stein sparkas tar bort allt han sagt, vad var anledningen vill jag höra först..

Så vad pekar upp mer än att insider köpt olyckligt? Många avtal ser vi alla men var är siffrorna?

Lycka till men att handla på tur är lika med trisslott och ingen har talat om för mig vilka siffror som ska lyfta bolaget så upplys mig gärna så kanske jag blir intresserad igen. TA kan man däremot handla med i Anoto

Vad menar du med punkt 4 "att jag missat fpc helt trots dina siffror??

Har storhetsvansinnet tagit dig så långt att du tror att alla här inne slaviskt följer dina råd och ser dig som en guru?

Det är roligt att du är amitiös och intresserad men tagga ner lite grann, överskatta inte din förmåga bara för att det kanske gått svinbra något år.

I all välmening och mest för din egen skull. Det är i situationer som din man kan falla som högst.
Det är inte fullt så enkelt som du och dina sk analyser får det att låta.
Det är inte fullts så enkelt som
Citera
2016-03-27, 15:41
Medlem
Citat:
Haha för några år sedan när finerprint studdsade runt 2:- var deras produkt och ide exakt lika stendöd och faktiskt var det företaget då mer uträknat.

Du är en medgångssupporter och det är helt uppenbart.

Det är skillnad på en produkt som inte jag tror på och någonting som är stendött. Kallar man det för medgångssupporter så är jag en sådan.
Citera
2016-03-27, 15:43
Medlem
Citat:
I all välmening och mest för din egen skull. Det är i situationer som din man kan falla som högst.
Det är inte fullt så enkelt som du och dina sk analyser får det att låta.
Det är inte fullts så enkelt som

Vad är ditt tips då? Köpa anot? Eller är du en gnällapåallare?
Citera
2016-03-27, 20:35
Medlem
Citat:
Du är alltså jätte duktig själv + njuter av och gläds åt att det går dåligt för andra.

Vilken fin människa och bra tillgång du är på ett aktieforum.

Verkligen.
Om man inte är beredd att förlora pengar ska man inte ge sig in på börsen. Att tro blint på allt vad man läser och hör är inte bra heller. Men Anotos styrelse jublar ju av glädje när ni slänger in era surt förvärvade pengar i skiten. Läs dom här inläggen och fråga dig själv om du inte skrattar.
Citat:
Ursprungligen postat av LzHm
Att tolka ANOTOS offensivitet som något negativt går egentligen inte

Själv är jag mkt glad att Anoto förvärvar och expanderar för att i framtiden visa fina blåa siffror är liksom lite det som är grejen.

Go!go! ANOTO!
Citat:
Ursprungligen postat av SDRMLM
Jag var så nära att ge upp på Anoto och sälja hela innehavet igår... Jag bestämde mig för att avvakta; tack till mig själv för det!
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Kom..igen..alla..anotovänner: R-A-K-E-T-E-N !!!!!!!!!!!!!

Startar NÄR SOM HELST!!!!!
Nu var nog sista inlägget ironiskt. Men som någon nämnde tidigare så har deras teknik ingen större egentlig nytta annat än att för att fylla i formulär, och det finns nog flertal bolag med samma teknik som kan producera detta till instituioner/bolag som vill ha dom och som samtidigt kan överleva på andra sätt. Att investera i ett bolag enbart för detta är idiotiskt.

Sen ska deras drivrutiner och verktyg för att kunna ge användaren en problemfri användning tydligen vara dålig. Vem orkar hålla på och tramsa fram och tillbaka med massa dåliga program om du bara vill skriva ner någonting. Tablets med ritpennor finns redan och är nog det givna valet och ritplattor har funnits i årtionden.

Sen starten har dom gett en avkastning på 99.1%. För min del räcker det med att se den siffran. Men om vi kollar just nu. De hade tydligen en order nu på 29 000 pennor till Japan som blev försenad från Q4 och de hann inte levererar 20% av det. De ska göra en nyemmission och så helt plötsligt ska dom satsa på pekskärmar? Eller är det något dom har gjort tidigare. Har inte koll på volym eller ordrar men om man läser några inlägg här så ska dom tydligen inte ha det allt för bra ställt.

Sälj allt du har i bolaget och köp en indexfond.
Senast redigerad av sentience 2016-03-27 kl. 21:05.
Citera
2016-03-27, 20:45
Medlem
Kanske ska man köpa in sig snart efter fallet på 30%? Eller avvakta ännu mer och få en rabbat på ytterligare 10-15%. Kursen står på 0.535 får känslan av att den kan sjunka lite till och sen har man ett stöd på 0.45 och kan bara röra sig upp mot 0.7-X.XX.
Citera
2016-03-27, 23:23
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Precis, och det är så fundamentalt att man inte skall investera en krona i ett företag som beter sig som Anoto. Det kommer alltid gå åt helvete. NE går garanterat mer eller mindre bara till att hålla skutan ovan vatten. Det är som att mata en herrelös hund eller låta zigenare handla på krita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in