2016-03-02, 16:53
Medlem
MorkaKrafters avatar
Idag sålde jag mina 500 Anoto aktier och förlorade en hundring. Lycka till ni andra men tror inte på detta företag längre. Kanske dags att byta VD?
Citera
2016-03-02, 19:55
Medlem
Japp, Stein ligger i startgroparna för ännu en nyemission!

Att han inte skäms...vilket jävla skräpbolag, det är småspararna som får betala kalaset.

Nä, för mig är anoto förpassat till soptunnan.
Citera
2016-03-03, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jajaja... Man har väl snackat om det där avtalet med HP nu i flera år känns det som? Vad vet vi egentligen? Inte ett skit.

Det är väl mer eller mindre VD´s jobb, i synnerhet i mindre bolag som det här, att vara lite av en snackpåse.

Dock en mycket viktig detalj, den här gången har dom inte bara snackat utan också själva köpt förhållandevis stora poster med aktier.

Snack är en sak. Men att snacka och sedan riska rejält med egna pengar, det är något helt annat.

Kom ihåg att det är i lägen med nyhetstorka, måttligt intresse och låg omsättning man har möjlighet att göra dom riktigt bra affärerna i bolag av det här slaget.
Citera
2016-03-03, 03:40
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Japp, Stein ligger i startgroparna för ännu en nyemission!

Att han inte skäms...vilket jävla skräpbolag, det är småspararna som får betala kalaset.

Nä, för mig är anoto förpassat till soptunnan.
Otroligt naivt att gå in i ett bolag som expanderar för fulllt och satsar stort på framtiden och inte tro att det kostar pengar. Hoppas ni säljer så man slipper ert jävla gnäll för ni förstår inte ens vad ni gnäller på.
Citera
2016-03-03, 09:36
Medlem
LzHms avatar
Att tolka ANOTOS offensivitet som något negativt går egentligen inte

Själv är jag mkt glad att Anoto förvärvar och expanderar för att i framtiden visa fina blåa siffror är liksom lite det som är grejen.

Go!go! ANOTO!
Citera
2016-03-04, 18:44
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LzHm
Att tolka ANOTOS offensivitet som något negativt går egentligen inte

Själv är jag mkt glad att Anoto förvärvar och expanderar för att i framtiden visa fina blåa siffror är liksom lite det som är grejen.

Go!go! ANOTO!

Gogo nyemission!
Citera
2016-03-07, 09:56
Medlem
Ytterligare en nyemission?

Det går fort det. Man får känslan utav det kommer ske mera nyemissioner under året pga expansionen.

Läser man Steins uttalande på rapportdagen i November där han nämnde de hade tillräckligt med kapital för att operera i 12 månader framåt i tiden och sedan kommer nyemissionen efter ca 2 månader från rapportdagen tycker jag det är gräsligt sätt att kommunicera utåt om den långsiktiga visionen.

Varför gör han så?
Citera
2016-03-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Ytterligare en nyemission?

Det går fort det. Man får känslan utav det kommer ske mera nyemissioner under året pga expansionen.

Läser man Steins uttalande på rapportdagen i November där han nämnde de hade tillräckligt med kapital för att operera i 12 månader framåt i tiden och sedan kommer nyemissionen efter ca 2 månader från rapportdagen tycker jag det är gräsligt sätt att kommunicera utåt om den långsiktiga visionen.

Varför gör han så?

Bra fråga. Jag tror det är så att Steins fru tänder rejält på badboys, och är man en torr vd med norsk dialekt så gör Stein sitt bästa i att vara en riktig badboy-vd. Alltså så gör han sitt bästa för att bråka och göra aktieägarna besvikna.
Sen kryper han ner brevid frugan på kvällen...viskar i hennes öra...älskling det är NYEMISSION på g igen!

Sen knullas det.

Stein är en simpel okomplicerad människa. Nyemission = knulla. Ja vad tror ni? Kommer många många fler nyemissioner! Sorligt men sant.

Anoto, det sjunkande skeppet där alla på väg ner gratulerar varandra: snart startar RAKETEN!

Nä allt blir bra. Nya fingerprint, solklart.

Kolla länken, anotos kontor! Stein i vit skjorta!
https://m.youtube.com/watch?v=ywL-NhLQUP4
Senast redigerad av luggas78 2016-03-07 kl. 18:03.
Citera
2016-03-09, 15:05
Medlem
LzHms avatar
Grattis alla Anoto fans!

Då har ännu en gigant har tecknat avtal med Anoto

Och med gigant menar jag VÄRLDENS STÖRSTA teknologidistributör Ingram micro!!!
Senast redigerad av LzHm 2016-03-09 kl. 15:14.
Citera
2016-03-09, 15:31
Medlem
Mycket fin nyhet efter ett par tyngre veckor.
Citera
2016-03-09, 16:15
Medlem
Itons avatar
Härlig uppgång på 14% idag! Köpte aktier precis igår. En liten jackpot
Citera
2016-03-09, 21:43
Medlem
SDRMLMs avatar
Jag var så nära att ge upp på Anoto och sälja hela innehavet igår... Jag bestämde mig för att avvakta; tack till mig själv för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in